Tollari Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Det er en menneskerett å kunne bevege seg fri og ikke bli utsatt for fengsling uten rettslig dom. http://www.dagbladet.no/2013/06/24/nyheter/politikk/asylmottak/per_sandberg/27803504/ Og ikke overraskende ser man en kjempeblid Per Sandberg som til og med roser regjeringen for å finansiere denne forbrytelsen på menneskeheten. Og ikke bare skal det stoppe der. Norge skal jo også ha noe liknende her. Hvorfor ikke gjenåpne Grini når vi en gang holder på? 1 Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Overbefolkning skaper negative onde. Det er en grusom verden, men hva skal man gjøre. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) De kan bevege seg fritt. Fritt hjem igjen. Det er ikke noe fengsel, ingen som tvinger dem til å bli. Hvis dette var et brudd på menneskerettighetene, da ville det vel ikke kommet så mange som det gjør? Det er ikke slik at folk flykter til Guantanamo-leiren for å få være der. Det er ikke noe menneskerettighet å skulle reise til hvilket som helst land å bevege seg fritt der. Jeg har ikke noen menneskerett å kunne reise til Nord-Korea og gå fritt der. Endret 25. juni 2013 av Abigor 6 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Man får nesten ikke satt tall på hvor mange problemer og utgifter man sparer ved å blokkere en del av asyltrafikken før den når Norge. Dette er et pragmatisk tiltak som jeg håper en ny regjering vil kjøre sterkere på. Menneskerettighetene må brukes med omhu. Det som i det ene øyeblikket er nyttig kan i det neste bli en snublestein. Da er det viktig å være fleksibel nok til å kunne tilpasse seg omstendighetene og ikke være en prinsipprytter uavhengig av konsekvensene. Vårt ansvar er først og fremst og sørge for at eget samfunn fungerer godt, deretter kan man være ideolog. 1 Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Vårt ansvar er først og fremst og sørge for at eget samfunn fungerer godt, deretter kan man være ideolog. Jeg er helt enig i alt du sier. Det er totalt umulig for lille Europa å skulle redde alle som har en dårlig levestandard ved å åpne grensene. Konsekvensene er uante, og definitivt destruktive. Hvor mange millioner er det som ville dratt dersom det ble lettere? Jeg husker faktisk ikke hvor mange det er som kommer over nå, men tallene er svimlende. Det er bare å glemme å redde verden ved å flytte på befolkninger. Det vil på sikt bare spre elendighet utover. Å sende hjelp ut, på den annen side, spesielt ved å gi jenter skolegang og prevensjon, kan nytte. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Om dette er brudd på menneskerettinghetene, så støtter jeg enkelte brudd på menneskerettighetene for å spare menneskeheten. Når over 90 % av asylsøkere kommer uten ID, og en ikke ubetydelig andel lyver om sin bakgrunn, id, situasjon og hva det måtte være, så er det bedre å være føre var. Nå kan ikke jeg svare for dem, men hadde jeg vært en reell asylsøker, ville jeg sikkert vært glad for å sitte i et slikt "fengsel" mens jeg ventet på opphold, fremfor å leve i frykt i landet jeg kom fra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Det er ikke noe menneskerettighet å skulle reise til hvilket som helst land å bevege seg fritt der. Jeg har ikke noen menneskerett å kunne reise til Nord-Korea og gå fritt der. Men det mener Høyre politiker Kristin Clemet. Eller har hun av taktiske grunner skifte parti for å dra politikken lenger til høyre? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Men det mener Høyre politiker Kristin Clemet. Eller har hun av taktiske grunner skifte parti for å dra politikken lenger til høyre? Blir egentlig liberalisme kategorisert som ytterliggående høyre egentlig? Det er i så fall nytt for meg, trodde det ofte ble kalt lilla og ikke mørkeblått. Men jeg er til del enig med Kristin Clemet jeg da. Sånn i stede for å linke til/promotere en av dine egne tråder kunne du kanskje linket til en artikkel der hun faktisk sier det? Som feks her i Dagbladet. 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 så lenge det er noe som heter grenser må vi dessverre beskytte dem med slike tiltak som dette, ellers blir vi overtrampet med mennesker som vil utnytte landet vi lever i... Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Det er en menneskerett å kunne bevege seg fri og ikke bli utsatt for fengsling uten rettslig dom. http://www.dagbladet...dberg/27803504/ Og ikke overraskende ser man en kjempeblid Per Sandberg som til og med roser regjeringen for å finansiere denne forbrytelsen på menneskeheten. Og ikke bare skal det stoppe der. Norge skal jo også ha noe liknende her. Hvorfor ikke gjenåpne Grini når vi en gang holder på? Det er litt morsomt at du istedenfor å kritisere regjeringen som faktisk har bevilget pengene, kritiserer politikeren som er medlem av et annet parti og (for øyeblikket) har null innflytelse i saken. 4 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Slik det ofte er i livet og ikke minst storpolitikken, har man valget mellom å overleve med dårlig samvittighet eller gå under med god samvittighet. Men sistnevnte er egentlig ikke mulig, for tenker man litt lenger er det umulig å gjøre det uten å dra med seg en masse mennesker som aldri hadde noe de skulle sagt i avgjørelsen. Virkelighetsfjern idealisme er per i dag den største trusselen mot et stabilt og fredelig Europa i nærmeste fremtid. Man kan slippe disse menneskene inn, men hva skjer så? Hvem skal ansette dem i et Europa som allerede sliter med arbeidsledighet? Hvis de ikke tjener penger, hvem skal betale for livsoppholdet deres? Skattebetalerne? Og hva når det ikke er nok penger til det, eller skattebetalerne ikke vil? Kommer disse menneskene til å sulte i hjel i fred og ro, eller overleve på "andre" måter? Vi ser allerede at utenforskap fører til opptøyer og urolige bydeler til tross for relativ velstand; hva når det blir enda flere å fordele godene på? Man snakker om å kurere utenforskapet i stedet for å begrense innvandring; vel, da har man virkelig veddet skyhøyt på at det vil gå, for innsatsen er for høy til at man råd til å ta feil. Hva med ja takk, begge deler? Både begrense asylstrømmen så mye som mulig samtidig som man kjører hardere på integrering? Det virker tryggest. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Det er en menneskerett å kunne bevege seg fri og ikke bli utsatt for fengsling uten rettslig dom. http://www.dagbladet...dberg/27803504/ Og ikke overraskende ser man en kjempeblid Per Sandberg som til og med roser regjeringen for å finansiere denne forbrytelsen på menneskeheten. Og ikke bare skal det stoppe der. Norge skal jo også ha noe liknende her. Hvorfor ikke gjenåpne Grini når vi en gang holder på? Arbeit macht frei.... nei forresten de får ikke engang lov til å drive slavearbeid som jødene fikk under 2vk. Frp stinker dritt. De kan bevege seg fritt. Fritt hjem igjen. Det er ikke noe fengsel, ingen som tvinger dem til å bli. Hvis dette var et brudd på menneskerettighetene, da ville det vel ikke kommet så mange som det gjør? Det er ikke slik at folk flykter til Guantanamo-leiren for å få være der. Det er ikke noe menneskerettighet å skulle reise til hvilket som helst land å bevege seg fritt der. Jeg har ikke noen menneskerett å kunne reise til Nord-Korea og gå fritt der. Tror ikke de får lov til å gå hjem igjen. Da hadde de gjort det vet du smarten. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) Det er en menneskerett å kunne bevege seg fri og ikke bli utsatt for fengsling uten rettslig dom.Eh, nei, om jeg ikke husker feil så var AP med på å utforme disse såkallte menneskerettene og eksluderte spesifikt en slik rett til fri ferdsel. Se ellers FNs ærklæring. Vi kan dog enes om at det burde være det. Og ikke overraskende ser man en kjempeblid Per Sandberg som til og med roser regjeringen for å finansiere denne forbrytelsen på menneskeheten. Omtrent like overraskende som at du anklager FrP for disse forbrytelsene begått av AP? Og ikke bare skal det stoppe der. Norge skal jo også ha noe liknende her. Hvorfor ikke gjenåpne Grini når vi en gang holder på? AP gjenåpnet Grini umiddelbart etter krigen, dvs igrunnen var det eneste de gjorde å slippe ut sine venner og stennge inne de de ikke likte, samt å bytte navn på konsentrasjonsleiren. https://en.wikipedia...Security_Prison PS. Jeg burde trolig brukt ordet "overtok" istedenfor gjenåpnet, ettersom jeg ikke er sikker på at den noensinne ble stengt ... men mulig noen andre her kan informere bedre om de faktiske forhold. Her, "overtok" er utvilsomt det rette ordet: http://www.ilafengsel.no/ila_fengsel_og_forvaringsanstalt.html Endret 25. juni 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Blir egentlig liberalisme kategorisert som ytterliggående høyre egentlig? Det er i så fall nytt for meg, trodde det ofte ble kalt lilla og ikke mørkeblått. Men jeg er til del enig med Kristin Clemet jeg da. Sånn i stede for å linke til/promotere en av dine egne tråder kunne du kanskje linket til en artikkel der hun faktisk sier det? Som feks her i Dagbladet. Den finner du i min tråd og det var raskere å lenke til den. Endret 26. juni 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Tollari Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 Arbeit macht frei.... nei forresten de får ikke engang lov til å drive slavearbeid som jødene fikk under 2vk. Frp stinker dritt. Noen enkelte skulle kanskje ønsket det. «Få samlet alle under en felles fane..!». Det skriver studieleder Tom Vidar Grasmo Nilsen i Facebook-nettverket Nordisk Legion, som samler flere kjente nynazister. «Jeg tror politikk er veien og gå jeg, men da må man dra på seg en liten politisk korrekt ‘maske’ ... så fort ola dunk lukter nasjonalsosialisme eller rasisme, er det dødfødt i utgangspunktet ... Det er de utallige grupperingene som har kommet og gått beste bevis på. Altså må det være gjennomtenkt og gjøres smart!!!» Nordisk legion Dette skriver Fremskrittspartipolitiker og studieleder i Aurskog-Høland Frp Tom Vidar Grasmo Nilsen på Facebook-gruppa Nordisk Legion, en lukket gruppe full av innvandringsfiendtlig voldsretorikk og forsvar av den nordiske rase. http://www.klassekampen.no/60973/article/item/null slutten av artikkelen lyder slik: «Grunnen til at Frp tok inn i partiprogrammet på midten av nittitallet, at de anerkjenner Israel som suveren stat, er nettopp på grunn av nazistemplene de fikk gjennom åttitallet. Legge til den lille tingen der i partiprogrammet, var faktisk et sjakktrekk uten like!!! Ikke kan de bli beskyldt for nasjonalsosialisme, men likevel har de 1/3 av Norges stemmer med samme innenrikspolitikk. Smart!!!». __________ Hva mener FRPerne om denne stymperen, burde han ekskluderes, eller er han en god representant for partiet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå