Gå til innhold

Oppgradering av Prosessor

Anbefalte innlegg

Halla Folkens!

Lurer på om det er noen av dere datagenier der ute som kan hjelpe meg i å velge en prosessor som vil yte bedre.

Nåverende:

Intel Core i5-3470 Processor

Socket-LGA1155, Quad Core, 3.2GHz, 6MB, 77W, HD2500, Boxed w/fan

Alternativet:

Intel Core i7-4770K Processor

Socket-LGA1150, Quad Core, 3.5GHz, 8MB, 84W, HD4600, Boxed w/fan, Haswell

Vil denne prosessoren gjøre en forskjell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved stock clock, nei. Den største forskjellen mellom de to er at 4770k har ulåst multiplikator som betyr at du kan overklokke den. Hvis du ikke kommer til å overklokke vil du ikke merke noen ytelsesforskjell mellom de to.

Takk, planlegger ikke å overklokke nei, men vet du om noen andre deler som kan byttes for å øke gaming ytelse utenom Prosessor og skjermkort?
Lenke til kommentar

Nei.

Du må se litt reviews på en i5 stock VS i7 overclocka til 4.8GHz, det er lite å gaine(1%-18%), de fleste spill og apps blir det ingen merkbar forskjell, oppsettet ditt er god to go i 2-2.5 til ihvertfall! Heller oppgrader skjermkort eller skaff deg to stykker!!! ELLER TRE!!! sli/cf

Større ssd raskere load times, mulig dobbelt så rask load på maps etc.

mere og raskere ram gir også littegrann raskere loadingtimes(1%-30%)

men om fps'en blir høyere, ja kanskje 1%-4%, heller skaff deg et ekstra skjermkort for å nesten doble FPS(70%-95% ekstra)

Lenke til kommentar

Jeg ville ha kjøpt en til 660 Ti.

What he said. Jeg kjører selv 2x660TI å er meget fornøyd. Litt mere varme blir det så kan være lurt å spandere på seg flere vifter i kabinettet. Prossesoren du har burde være good to go enda noen år til.
Lenke til kommentar

Vent på neste generasjon. Prosessoren din holder fortsatt koken, og det kommer den til å gjøre en stund fremover om Intel fortsetter med å skuffe.

Uansett, du er sikkert klar over ulempene med et SLI-oppsett (screen-tearing, kompabilitetsproblemer blah, blah...nå vet du det).

Om du skal kjøpe et skjermkort til, få tak i et med referansedesign. De har ofte mindre effektive kjølere, men måten de kvitter seg med varme på er viktig etter min mening når du kjører flere kort.

Sjekk at PSUen har kapasitet nok, og du er good to go.

Endret av MartN H
Lenke til kommentar

Vent på neste generasjon. Prosessoren din holder fortsatt koken, og det kommer den til å gjøre en stund fremover om Intel fortsetter med å skuffe.

Uansett, du er sikkert klar over ulempene med et SLI-oppsett (screen-tearing, kompabilitetsproblemer blah, blah...nå vet du det).

Om du skal kjøpe et skjermkort til, få tak i et med referansedesign. De har ofte mindre effektive kjølere, men måten de kvitter seg med varme på er viktig etter min mening når du kjører flere kort.

Sjekk at PSUen har kapasitet nok, og du er good to go.

Merker nada til micro stuttering og screen trearing, selv om jeg kjører to 660TI i SLI. Visst jeg ikke har V-sync på kan det hende at bildet hakker litt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...