Gjest Slettet+56132 Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Jeg tror jeg vet hva som er problemet, jeg tror jeg kan ha forvekslet "Client for Microsoft Network", med "File and Printer Sharing for Microsoft Networks". Se bildene under: Slik ser det ut på min PC, og "Client for Microsoft Network" eksisterer ikke. Slik ser det ut på en tilfeldig Windows 7 PC fra Internett med "Client for Microsoft Network". Kan dette være årsaken? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Windows 7 stasjonær PC: Route print og tracert 192.168.10.200 Windows Xp bærbar PC: Route print og tracert 192.168.10.200 Nettverkskart: Laget selv, ettersom alle enhetene ikke ble vist, stiplet betyr trådløst, hel trukket betyr kablet. Windows 7 stasjonær PC kommer opp to ganger pga to nettverks adaptere. Både stasjonær og bærbar PC er med i "Workgroup", inne på "Arbeidsgruppe" hos systemegenskaper. Nettverkgjenkjenning er slått på hos Windows 7. Finnes ikke hos Windows Xp. Windows 7 stasjonær er ikke med i en "hjemmegruppe" på: Kontrollpanel\Nettverk og Internett\Nettverks- og delingssenter. Nettverket er satt til "Hjemmenettverk". Vi har "Hjemmesentral CPL4", det er den eneste ruteren som passer på bildet med antenner og tilkoblinger under. http://www.bkkfiber....kerveiledninger Håper dette hjelper Endret 30. juni 2013 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Jeg tror jeg vet hva som er problemet, jeg tror jeg kan ha forvekslet "Client for Microsoft Network", med "File and Printer Sharing for Microsoft Networks". Se bildene under: Slik ser det ut på min PC, og "Client for Microsoft Network" eksisterer ikke. Slik ser det ut på en tilfeldig Windows 7 PC fra Internett med "Client for Microsoft Network". Kan dette være årsaken? Selvfølgelig -Du skal ha den der. Den har antagelig forsvunnet på et tidspunkt. Klikk install og velg service "Client for Micsosoft Networks" . Trenger dette for filshare (client) Gjør dette på alle adaptere (trådløst/kablet) om den mangler. Reboot maskina når det er gjort. Fint med tegning, alt blir mye klarere da for 3'de part (vi som leser postene dine) Ut i fra hva da sier under nettverkskart i neste post ar Win7 pc står to ganger fordi den er både med kabel og trådløst. Det er litt feil å si , da topologi drawingen er rett. Tror dette bidrar til problemer fordi du har kabling mot den ene router og trådløst mot den andre. Her vil jeg du skal disable enten kabel eller trådløs om begge er ibruk. Hvis ikke omdefiner slik at begge connections går mot samme router. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Det fungerte å installere "Klient for Microsoft-nettverk", nå kan jeg tilkoble alle nettverkstasjoner. "Klient for Microsoft-nettverk" er aktivert. Alle nettverkstasjoner er online. Det er merkelig hvordan "Klient for Microsoft-nettverk" bare plutselig kunne forsvinne bare sånn uten videre. Men det er bra at jeg kunne unngå formatering. Jeg takker for all hjelp i tråden. Tråd løst Endret 30. juni 2013 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Hehe... så bra. "Det enkle er ofte det beste" er et ordtak. Er litt samme greie det problemet her . Man leter på helt gale steder og retninger og gjør det mere vanskelig og innviklet. Så viste deg seg at det bare var en enkel fillefeil som vi skulle detektert og oppdaget for lenge siden. Dagens visdomsord får være "first - check out that all of the obvious stuff is in place" . Låter bedre på Engelsk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 http://www.sevenforums.com/network-sharing/131014-errorcode-0x80070035-network-path-cannot-found.html Jeg googlet den 87700035 error koden. Kom over denne. Roger Grant sin løsning (fantom Microsoft 6to4 adaptere) hjalp flere som hadde samme feil ved map network. Og name/path not found og error 80070035 koden. En annen hadde client for microsoft windows disablet. Sjekk disse tingene også. Men si meg en ting. Funker det , eller funker det ikke med ip adressen. \\ip-adressen\Data Det er litt essensielt å vite om man skal utelukke noen saker. Du fikk jo allerede et hint her.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Jeg burde ha tatt hintet, men siden jeg ikke kunne se "Client for Microsoft Network" på listen da trodde jeg at det var "Deling av filer og skrivere i Microsoft-nettverk" siden jeg har norsk språk på Windows. Men det viste seg å være feil, og feilen ble begått i innlegg nr 18, når jeg skulle teste det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå