Gjest Slettet+56132 Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Velkommen, Jeg har et irriterende problem som jeg vil dele med dere. Problemet er at Windows 7 Ultimate vil ikke koble til nettverkstasjon, og gir meg følgende feilmelding; Serveren Qnap TS-EC1279U-RP har statisk lokal IP 192.168.10.200 og vertsnavn, "KRIS-NAS-V2" Hvis jeg da vil koble til en nettverkstasjon inne på "Datamaskin", da oppgir jeg følgende: \\KRIS-NAS-V2\Data, men den vil ikke koble til og sier at nettverksbanen ble ikke funnet. Jeg hadde tre nettverks harddisker tilkoblet for en stund siden som var "Data", "Multimedia" og "Download". Disse fungerte knirkefritt siden oktober 2012, men så begynte forbindelsen å skape seg, og jeg måtte koble fra nettverkstasjonene, men nå vil ikke Windows 7 la meg tilkoble på nytt. Hva skal jeg gjøre her for å kunne koble til på nytt? Jeg har forresten dønn stabil nettverk med 40/40 fiberoptisk linje fra Altibox, men serveren er tilkoblet en sekundær ruter med kabel. Denne ruteren henter Internet trådløst ettersom jeg ikke kan ha en nettverks kabel fra hjemmesentralen i stuen og inn til soverommet. Søker alle innspill Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Du har jo ikke dns server i et hjemmenettverk. Windows kan bruke netbios over tcpip eller windows 7 kan bruke en discovery og broadcst greie for å resolve navn i hjemmenettverket. Funker \\ip-adresse\Data kan du bare lage entry i hosts fil. Noen tips her: http://superuser.com/questions/389269/how-does-machine-name-resolution-work-when-not-on-a-domain Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) Velkommen, Jeg har et irriterende problem som jeg vil dele med dere. Problemet er at Windows 7 Ultimate vil ikke koble til nettverkstasjon, og gir meg følgende feilmelding; Serveren Qnap TS-EC1279U-RP har statisk lokal IP 192.168.10.200 og vertsnavn, "KRIS-NAS-V2" Hvis jeg da vil koble til en nettverkstasjon inne på "Datamaskin", da oppgir jeg følgende: \\KRIS-NAS-V2\Data, men den vil ikke koble til og sier at nettverksbanen ble ikke funnet. Jeg hadde tre nettverks harddisker tilkoblet for en stund siden som var "Data", "Multimedia" og "Download". Disse fungerte knirkefritt siden oktober 2012, men så begynte forbindelsen å skape seg, og jeg måtte koble fra nettverkstasjonene, men nå vil ikke Windows 7 la meg tilkoble på nytt. Hva skal jeg gjøre her for å kunne koble til på nytt? Jeg har forresten dønn stabil nettverk med 40/40 fiberoptisk linje fra Altibox, men serveren er tilkoblet en sekundær ruter med kabel. Denne ruteren henter Internet trådløst ettersom jeg ikke kan ha en nettverks kabel fra hjemmesentralen i stuen og inn til soverommet. Søker alle innspill Hei! Er du sikker på at du har internett-signal fra det trådløse nettverket og inn på ruteren? Hvis det ikke funker, så vil ikke W7 finne noe nettverk. Finnes det noe nettverk som er innen rekkevidde, så vil alle dukke opp her, naboer osv, osv. (Denne ruteren henter Internet trådløst ettersom jeg ikke kan ha en nettverks kabel fra hjemmesentralen i stuen og inn til soverommet.) Hva får du opp når du går til trådløst nettverk-tilgang? Ser du noen trådløse nettverk der? Om det er rett konfigurert, så skal du faktisk se både naboen og flere til- om de har trådløse nettverk. Men man må jo ha nøkkelen også for å kunne ta nettverket i bruk. BmOnline Endret 25. juni 2013 av BmOnline Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Nettverket er slik som følgende; Stasjonær PC er tilkoblet Internett via en trådløs nettverksadapter, som igjen henter trådløst Internett fra hjemmesentralen, men den får også inn andre trådløse Internett fra naboene. Så denne fungerer fint med fullt signal. Qnap TS-EC1279U-RP NAS server er tilkoblet en ruter med kabel, men denne ruteren mottar Internett trådløst fra hjemmesentralen, og forbindelsen er god. Jeg kan starte serveren fra stasjonær PC via "Wake on LAN" og serveren starter. Jeg får også full tilgang til serveren dersom jeg skriver inn 192.168.10.200 i nettleseren, og da kan jeg logge meg inn på serveren. Også Qnap Finder finner serveren. Dette er et lite program for å finne servere på nettverket. Dermed må jeg konkludere at nettverket fungerer fint. Det som er merkelig her er at Windows 7 vil ikke hverken koble til nettverkstasjon på Qnap TS-EC1279U-RP NAS eller til nettverkstasjon hos Netgear ReadyNAS Pro 2 over CIFS. Men HTTP fungerer fint på denne NAS serveren også. Qnap TS-EC1279U-RP NAS har dessuten en innebygget DNS server. Jeg tror problemet må ligge hos stasjonær PC. Kan det være fordi jeg skiftet antivirus program for en kort stund siden, fra Norton 360 til Microsoft Security Essentials? Jeg leste det på Internett at det kunne ha noe å si. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Ja, i så fall- prøv å dekativere essentials i noen sekunder, så finner du fort ut om det er tilfellet? Og da kan du jo også gå inn og endre på sperren (enable access) for det programmet som kjører Qnap. BmOnline Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Jeg har forsøkt å avinstallere MSE, men det fungerte ikke, så jeg reinstallerte det. Har også forsøkt å tilbakestille Internett-protokollen (TCP/IP), via den automatiske måten, jeg regner med at det spiller ingen rolle om en tar automatisk eller manuell. Lenke: http://support.microsoft.com/kb/299357 Jeg er sikker på at det er Windows 7 som er problemet, jeg tok ReadyNAS Pro 2 bort til PCen, og koblet nettverks kabelen direkte inn i PCen, og aktiverte "Local Area Connection 2", endret datamaskinens IP slik at den var på samme "Subnet" som ReadyNAS, og da fikk jeg tilgang til ReadyNAS via HTTP, men det er ikke mulig å koble til en nettverkstasjon. Dermed er det ingen vits å tilbakestille noen av serverne til fabrikkinnstillinger. Hva kan jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
rillto Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Skru av brannmuren i windows og sjekk. Mulig du må åpne noen porter i ruteren i tillegg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg har forsøkt å skru av brannmuren i Windows, men det fungerte ikke. Hvorfor må jeg åpne porter i ruter bare for å tilgang til en nettverkstasjon lokalt på nettverket? Jeg forstår at en må åpne porter dersom noen på utsiden av nettverket skal ha tilgang til en nettverkstasjon inne på nettverket. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Den ruteren du sender trådløst til oppfatter linken som ekstern hvis du har satt den opp feil. Koble nas ol direkt til samme ruter som pc ( alle med kabel. )Virker det da er det noe med de trådløse innstillingene. Prøv å mappe nettverksdisk med en annen pc for sikkerhets skyld. Oppdateringer fra windows kan ha endret noe. Rull tilbake til forrige systemoppretningspunktog se om de ordner seg Endret 27. juni 2013 av rillto Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg skal se om jeg greier å koble til nettverkstasjon med en bærbar PC som også er tilkoblet hjemmesentralen trådløst slik som stasjonær PC. Hvis denne bærbare PCen greier å koble til nettverkstasjon, da kan vi utelukke feil på nettverk og server. Jeg har ikke et nylig gjenopprettingspunkt som er før problemet oppsto i systemet, alle er etter at jeg kom hjem fra ferien. Men jeg har en sikkerhetskopi liggende fra januar, men da mister jeg mye. Da vil jeg heller reinstallere Windows 7 og sette opp en ny mappestruktur slik at det er mer system på hvor ting er lagret. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Jeg har bekreftet med en sekundær PC (Windows Xp bærbar) at det er ingen feil på nettverket eller serveren. Jeg kan koble til nettverkstasjon med denne Windows Xp bærbare PCen uten noen som helst problemer. Her er bevis: Koble til nettverkstasjon, og søker etter \\KRIS-NAS-V2\Data Den finner serveren og spør om brukernavn og passord Den kobler til nettverkstasjonen "Data" med suksess. Så nå som vi kan utelukke feil på nettverk og server, da lurer jeg på hvorfor en gammel bærbar fra 2007 med Windows Xp kan koble til nettverkstasjon, men ikke en stasjonær PC fra 2010 med Windows 7? Hvorfor vil ikke Windows 7 koble til nettverkstasjonen? Hva kan jeg gjøre? Dette er sikkert et simpelt problem for forumet å løse. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Du kan ikke direkte sammenlikne xp med vista/7 som klient pc. I win 7 - er netbios over tcp/ip enablet ? det er disablet som default i 7 til motsetning i xp. Gjør dette på din win 7 klient maskin: + Sett "NetBIOS over TCP/IP enabled" i WINS settingen av IPv4 og reboot + Sett i registry HKLM/System/CCS/Services/NetBT Start til 1 eller 2 + Resett TCP/IP stack, bruk cmd netsh int ip reset Endret 29. juni 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) Jeg har nå endret "NetBIOS-innstilling" fra "Standard" til "Aktiver NetBIOS over TCP/IP", inne på egenskaper. Dette er blitt gjort både på "Local Area Connection" og "Wireless Network Connection", Men det fungerer fremdeles ikke å koble til nettverkstasjon. Nå er "Local Area Connection" aktivert og det går en kabel fra stasjonær PC til ruter som mottar trådløst Internett signaler fra Altibox hjemmesentral. Altså samme ruter som server er tilkoblet til. Via "Wireless Network Connection" henter stasjonær PC også trådløst Internett direkte fra Altibox hjemmesentral via en TP-LINK Wireless N Adapter. Bilde: SSID er sensurert ettersom den forteller min geografiske plassering. Så nå må jeg prøve følgende: "+ Sett i registry HKLM/System/CCS/Services/NetBT Start til 1 eller 2" Og her oppstår det et problem, jeg trykker på "Start", skriver deretter "run", og skriver inn "regedit", og får opp dette: Og problemet er at jeg ikke finner "HKLM/System/CCS/Services/NetBT", så kan du forklare dette litt nærmere? Kanskje du mente: "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\NetBT" eller "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\NetBIOS"? Er det her jeg skal sette den til 1 eller 2? Før jeg eventuelt prøver meg på denne "+ Resett TCP/IP stack, bruk cmd netsh int ip reset" så bør du gi en kort forklaring på hvilke steg jeg skal ta. Det er lett å skape nye problemer dersom jeg gjør feil i cmd osv. Eller er det bare å kjøre CMD som admin, og skrive "netsh int ip reset" bare sånn uten videre? Takker for videre innspill Endret 29. juni 2013 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) 1) Påse at netbt (netbios) er enablet 2) Påse at servicen er started 3) Resett ip adaptere Rekkefølgen har jeg jo gittt. 1) Har du gjort 2) Er forkortelse for "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\NetBT" dword Start skal være 1 eller 2 . Min er 1 . 3) set slik ut i cmd (helt ufarlig) C:\>netsh int ip reset Reseting Global, OK! Restart the computer to complete this action. Er dette på plass er det svært lite som skiller XP fra Windows 7. Virker det ikke med dette på plass - da vet jeg sannelig ikke hva det skyldes. Endret 29. juni 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Takk for bekreftelse, da kjører jeg igang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Det fungerte ikke selv om jeg gjennomførte alle tre stegene. Jeg kan fremdeles ikke koble til nettverkstasjon. Bevis på at NetBIOS er aktivert. Bevis på at "Start" er stilt inn med "verdi 1". Har også prøvd med "verdi 2". Bevis på at "netsh int ip reset" kommandoen ble kjørt. Hva kan jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 (endret) http://www.sevenforums.com/network-sharing/131014-errorcode-0x80070035-network-path-cannot-found.html Jeg googlet den 87700035 error koden. Kom over denne. Roger Grant sin løsning (fantom Microsoft 6to4 adaptere) hjalp flere som hadde samme feil ved map network. Og name/path not found og error 80070035 koden. En annen hadde client for microsoft windows disablet. Sjekk disse tingene også. Men si meg en ting. Funker det , eller funker det ikke med ip adressen. \\ip-adressen\Data Det er litt essensielt å vite om man skal utelukke noen saker. Endret 29. juni 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Jeg har testet tre ting nå, først sjekket jeg at "Deling av filer og skrivere i Microsoft-nettverk" var krysset av. Som du ser så er denne krysset av. Deretter sjekket jeg "MICROSOFT 6to4 ADAPTER" inne på enhetsbehandling der skjulte enheter ble vist. Da hadde jeg to av "MICROSOFT 6to4 ADAPTER" hvor den andre het "MICROSOFT 6to4 ADAPTER #3", og jeg avinstallerte den, slik at jeg bare satt igjen med en igjen. Når jeg restartet maskinen da var det opprettet en ny "MICROSOFT 6to4 ADAPTER", bare at denne het #2 fremfor #3. Som du ser er det to stk av "MICROSOFT 6to4 ADAPTER". Deretter slo jeg av brannmuren helt og slo av Microsoft Security Essentials helt, slik at PCen var helt ubeskyttet. Dette fungerte heller ikke. Og nå prøvde jeg å koble til nettverkstasjon ved å skrive følgende: \\192.168.10.200\Data, og dette fungerte ikke. Mislykket å koble til \\192.168.10.200\Data. Dersom jeg også skriver \\192.168.10.200\Data inne på start menyen i søkefeltet, da får jeg også opp "Nettverksfeil" dialogboksen som du ser på bildet ovenfor. Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Syns du skulle lage en tegning av installasjonen slik at det er mulig å forstå hva du egentlig har satt opp og hvordan det ser ut for andre. Inkluder routere svitsjer nettverksadresser ip adresser på klienter og server, og route print fra cmd på xp pc og på win7 pc. Har du samme workgroup navn, har du i win7 satt network location til home eller work. Hvilken: http://www.sfjbb.no/hjemmesentraler Hva sier tracert 192.168.10.200 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Mener du at jeg skal laste opp et bilde av et nettverkskart? Det kan jeg ordne. Kommer med nettverkskart, hjemmesentral, ip adresser, tracert, route print og workgroup imorgen. Endret 30. juni 2013 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå