MektigFlamme Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Hei! Kan noen fortelle meg det norske ordet på det engelske ordet "Ape" ? Fordi etter det jeg har klart å finne ut betyr ape og monkey det samme, altså det norske ordet ape. Takk for svar Endret 24. juni 2013 av MektigFlamme Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Jeg har alltid trudd at vi kaller "monkeys" for apekatter. Men jeg er langt i fra sikker på det. Endret 24. juni 2013 av Skurupu Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Engelske Ape blir vel brukt om de store apene - gorillaer osv. Lenke til kommentar
''' Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Er det ikke monkey/apekatt hvis den har hale, og ellers ape? Lenke til kommentar
Error Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Les denne artikkelen: http://science.howstuffworks.com/zoology/mammals/monkeys-vs-apes.htm TL;DR: "Monkey" har hale, "ape" har ikke det Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Monkey = apekatt Ape = menneskeape Det er slik jeg har forstått det i det minste. -Deluze 1 Lenke til kommentar
MektigFlamme Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Takk Deluze, det var svaret jeg var ute etter Jeg kan forskjellen mellom ape og monkey, lurte bare på de to forskjellige ordene oversatt på norsk. Jeg skrev veldig lite informasjon etter hva jeg var ute så beklager det. Men takk for svar alle sammen. Endret 24. juni 2013 av MektigFlamme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå