eUnaas Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Når jeg render en video med Adobe Media Encoder så slår pcen seg plutselig av, er som strømmen kuttes. Jeg antar det kan ha noe med stor belastning av CPU? Kan den være varm? Er det noe annet typisk problem med Adobe? Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Hva slags maskinvare har du? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) Det høres ut som OCP i din PSU. OCP = Over Current Protection. Altså hvis det trekkes for mange ampere ut av dens sekundær så gjør den automatisk shutdown . Det er en sikkerhets feature. Edit: Det kan også være term trip som hovedkort gjør ved for varm prosessor. Men det kan du jo enkelt overvåke med egnet temp program. Endret 25. juni 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 Uten at jeg vet hva som er varmt, så høres 90-100 grader mye ut? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Her er det nok pga temperatur at det slås av ja, du burde først få sjekket om det er mye støv og skit som sitter mellom kjøleribbe til cpu og viften, blås det rent, sitter du på laptop prøv å rengjør alle lufteventiler og kanaler. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 Jeg har renset den flere ganger, så tror ikke problemet er der. Hvor vanlig er det at cpu vifter blir "svakere"? Hva skal en ideel temperatur være? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Kjøleren sitter dårlig kanskje. Er det standard kjøleren er det lett at ikke alle 4 festene er skikkelig. 90 grader med 40% load bare er varmt. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Er pc'n selvbygd? Lenge siden du evt. bygde den? Igjen.. Kan du ramse opp maskinvaren.? Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 Den er bygget selv. Det er godt mulig kjøreren sitter dårlig. Mener å huske jeg hadde problemer med å få den til å sitte. Hvor mye kan man stole på temperaturen man får opplyst om i disse programmene? Hovedkort: ASUS SABERTOOTH X58, Socket-1366 CPU: Intel Core? i7 Quad Processor i7-950 Boxed Ram: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9 Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Da har du stock kjøler tipper jeg.? Hadde tatt kjøleren av, fjernet gammel termisk pasta, lagt på ny og montert kjøleren på nytt. Pass på da at kjøleren sitter som den skal. RealTemp pleier normalt sett å vise riktig temperatur. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Hvor mye kan man stole på temperaturen man får opplyst om i disse programmene? CoreTemp rapporterer 1, 1, 9, 0 fra TJ Max, med så liten avstand er sensorene nesten perfekte og bommer i verste fall med under 0.1°C, om du derimot hadde hatt noe sånt som 70, 65, 63, 74 fra TJ Max hadde sensorene rapportert grove feil på opp til 20°C Ja, dette er definitivt et kjøleproblem. Om du har stock kjøler vil jeg anbefale deg å bytte den ut fordi push-pin-festene sannsynligvis har gått i stykker. Lenke til kommentar
Lurifaxx1 Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Fikk samme problemet etter jeg faktisk renset støv av cpu stockvifta. Hadde litt problemer med å få den på igjen, men fikk det til til slutt (trodde jeg). Hadde de samme temperaturene, altså opp mot 95 grader, prøvde å rense på nytt og klikke mer på plass, men av frykt for å ødelegge mer kjøpte jeg vannkjøling på tilbud . Går ikke over 50 nå engang med mye belastning. Fikk iallefall ikke stockvifta til å sitte noe mer fast eller riktig. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå