Fullmånemocca Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Hei! Jeg bare lurer på en ting, jeg stekte pizza som jeg kjøpte på meny på fredag kveld, er det farlig å spise den i dag om jeg varmer den opp? Den har ligget i kjøleskapet... Lenke til kommentar
Fullmånemocca Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Ok, får prøve å ta sjansen :-/ Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Jeg regner med idag er den siste dagen den er spiselig. Imorgen må/bør du kaste den. Kommer litt an på innholdet. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Så lenge den ikke hopper vekk når du skal ta tak i posen/boksen den ligger i går det fint. 8 Lenke til kommentar
Fullmånemocca Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Det er den hjemmelagde til Grandiosa, den inneholder kjøttdeig. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Du lever på kanten, ass. Go for it!! wop woop 6 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Grandis kan sikkert stå der i et par uker. Den inneholder utrolig mye konserveringsmiddler. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Grandis kan sikkert stå der i et par uker. Den inneholder utrolig mye konserveringsmiddler. Skulle til å si det samme. Det er så mange E stoffer i grandiosa at den hadde vel overlevd tredje verdenskrig og dens tilhørende radioaktivitet. 5 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 E250 enjoy..Regnet som gift også i Norge.. Natriumnitritt, NaNO2, (E250) er et salt som er vanlig tilsetningstoff i kjøtt i noen land. I Norge er bruken av natriumnitritt omdiskutert, men ikke forbudt. Grunnen til skepsisen er at natriumnitritt kan gjennomgå en kjemisk reaksjon i magen vår og bli giftig. Men likevel brukes stoffet flittig i utlandet, fordi stoffet er særdeles effektiv mot giften Botulinumtoksin.[trenger referanse] Natriumnitritt tilsettes i små doser i saltlaken til et produkt, og ikke rett i produktet. Forholdet natriumnitritt tilsettes i er avhengig av hva det skal brukes til. De fleste kjøttprodukter skal ha et forhold på 6g natriumnitritt per kg koksalt, men til produksjon av posteier og leverpølser er det satt ned til 3g/kg. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 I tillegg tar man jo knekken på alt av bakterier når man steker den. Er veldig begrenset hvor mye bakterier som blir tilført etter steking (ved normal bruk) og som får mulighet til å formere seg i kjøleskapstemperatur. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=yX39J_YyKbs Spill av denne når du åpner kjøleskapet! YOU CAN DO IT!!! Endret 25. juni 2013 av Realzi 5 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Husker en gang da jeg var rundt 16 og hadde begynte å spise på de par stykkene av en 2-3 dager gammel grandis som hadde stått utenfor stua. Tar en 3-4 gode tygger, titter tilfeldigvis ned på stykket jeg har i hånden og ser noe som beveger på seg, og joda, ved en nøyere sjekk ser jeg jo at det er 2-3 1.5x0,5mm store biller/larver som kryper rundt på stykket. Tror ikke jeg rørte grandis på ett par uker! til ts er det ingenting å bekymre seg for. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Husker en gang da jeg var rundt 16 og hadde begynte å spise på de par stykkene av en 2-3 dager gammel grandis som hadde stått utenfor stua. Tar en 3-4 gode tygger, titter tilfeldigvis ned på stykket jeg har i hånden og ser noe som beveger på seg, og joda, ved en nøyere sjekk ser jeg jo at det er 2-3 1.5x0,5mm store biller/larver som kryper rundt på stykket. Tror ikke jeg rørte grandis på ett par uker! til ts er det ingenting å bekymre seg for. Åh fy faen ! nasty. hater når slike ting skjer, Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Husker en gang da jeg var rundt 16 og hadde begynte å spise på de par stykkene av en 2-3 dager gammel grandis som hadde stått utenfor stua. Tar en 3-4 gode tygger, titter tilfeldigvis ned på stykket jeg har i hånden og ser noe som beveger på seg, og joda, ved en nøyere sjekk ser jeg jo at det er 2-3 1.5x0,5mm store biller/larver som kryper rundt på stykket. Tror ikke jeg rørte grandis på ett par uker! til ts er det ingenting å bekymre seg for. Gjorde det samme med en appelsin, ekstra proteiner sa de, liker ikke appelsin lengre.. 1 Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Hei! Jeg bare lurer på en ting, jeg stekte pizza som jeg kjøpte på meny på fredag kveld, er det farlig å spise den i dag om jeg varmer den opp? Den har ligget i kjøleskapet... Er du heldig, så slepp du å betala når du levera denne på miljøstasjonen. Lenke til kommentar
Der Kaiser Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) Husker en gang da jeg var rundt 16 og hadde begynte å spise på de par stykkene av en 2-3 dager gammel grandis som hadde stått utenfor stua. Tar en 3-4 gode tygger, titter tilfeldigvis ned på stykket jeg har i hånden og ser noe som beveger på seg, og joda, ved en nøyere sjekk ser jeg jo at det er 2-3 1.5x0,5mm store biller/larver som kryper rundt på stykket. Tror ikke jeg rørte grandis på ett par uker! til ts er det ingenting å bekymre seg for. Det var levende biller og larver på pizzastyket jeg hadde tatt fire gode jafs av, så jeg la fra meg Grandiosaspisingen i hele to uker. Gærning. Endret 25. juni 2013 av Der Kaiser Lenke til kommentar
Fullmånemocca Skrevet 20. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2014 Takker for svar. Har glemt å sjekke inn før nå. Husker ikke nå så mye ang pizzaen, men tror jeg ikke ble syk :-) 1 Lenke til kommentar
polergarn Skrevet 22. mars 2014 Del Skrevet 22. mars 2014 (endret) Holdbarhet på tilberedte matvarer er ca. tre dager oppbevart i kjøleskap. Endret 22. mars 2014 av polergarn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå