Gå til innhold

Hvorfor var alt så mye bedre før?


Anbefalte innlegg

Hvorfor er de gamle spillene bedre enn dagens spill?

Man hører jo stadig at CoD MW2 er mye bedre enn alle de andre Cod spillene, samme med BF2 som visstnok er mye bedre enn BF3.

 

Jeg spillte BF2 etter at jeg hadde spillt BF3, å jeg synes BF3 er et mye bedre spill enn nr 2 er.

 

Er det vi som er blitt mere kravstore, eller blir spillene dårligere og dårligere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De skal øke grafikken og alt så mye at når mange syntes spillene var perfekte så skal de alltid gjøre dem bedre og bedre. Altså jeg har sluttet med COD og det siste CoD spillet jeg var fornøyd med var CoD4.. De andre har bare blitt "rare" i min mening.

Lenke til kommentar

På meg virker det litt som at det har noe å si hvilket spill du prøvde først som avgjør hva du likte mest. Jeg har samme greia med Oblivion, som jeg syntes var mye bedre enn Morrowind og Skyrim. Skyrim klarte jeg bare 15 timer med før jeg ble møkk lei, mens Oblivon gikk det med flere hundre timer.

Endret av 1982kims
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På meg virker det litt som at det har noe å si hvilket spill du prøvde først som avgjør hva du likte mest. Jeg har samme greia med Oblivion, som jeg syntes var mye bedre enn Morrowind og Skyrim. Skyrim klarte jeg bare 15 timer med før jeg ble møkk lei.

15 timer? Klarte ingenting jeg. Gikk rundt bare å drepte random troll og exita gamet :) Men hvis du tar f.eks. WoW og forestill deg det med Skyrim grafikk. Hvis Blizzard hadde endra det nå, tror jeg det hadde vært mange som hadde slutta fordi det er den grafikken man er vokst opp med og det passer til typen spill.

Lenke til kommentar

Når CoD4 kom ut så var det første gangen folk opplevde en ny spilleopplevelse, når CoD: Ghosts kommer ut så har folk spilt 20+ lignende spill før. Ting var bedre før fordi det var mer nytt og spennende å oppdage. Ettersom det bare blir lagd fler og fler spill blir hvert spill mer og mer likt andre spill.

Lenke til kommentar

Det er ikke rart at ting var bedre før. Alle fremskrittene som har brakt oss dit vi er i dag er allerede tatt. Kanskje vil det komme noe banebrytende i morgen, og da vil det for en stakket stund være ålreit i nåtiden, men vårt daglige brød er uoriginalt og talentfattig fjas.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke alle spill var bedre før. Minner har en tendens til å rosemales, så tanken på et spill vi likte når vi var små vil sannsynligvis bli enda bedre med årene. Helt til man prøver spillet igjen og skjønner at det egentlig ikke var så bra. Nå skal det sies at det er mange spill som var bedre før distributørene og/eller spillselskapene begynte å melke dem for det de var verdt. Ellers er det en god del nye spill som innoverer, men da må man som regel bort fra "fjortis-seriene". Se på FPS-jungelen, alle spillene blir like. Først hadde vi MoH, BF og COD i starten var de gode spill med egne tanker og idéer (alle var satt under 2. verdenskrig). De siste tilskuddene til de seriene blir likere og likere fordi det er det de tjener på. Det virker som om mye av variasjonen forsvinner. Spill jeg husker som gode var Hidden and Dangerous, BF 1942 og BF 2, og sist men ikke minst Transport Tycoon Deluxe (som fremdeles er utrolig bra). Nå finnes det også gode spill, The Walking Dead er ett av dem. Men, ja, kanskje det er variasjon vi mangler i en tid der spill innenfor samme genre nesten er prikk like

Lenke til kommentar

CoD4 > MW2 > BO2 > MW3 > BO > CoD2

 

Diablo II > Diablo I > Diablo III

 

Baldur's Gate II > Baldur's Gate I

 

Mask of the Betrayer > Neverwinter Nights > Hordes of the Underdark > Neverwinter Nights 2

 

Battlefield: Vietnam > Battlefield 2 > Battlefield: Bad Company 2 > Battlefield 3 > Battlefield: Bad Company

 

Utgiverene har nok mye av skylden, med markedsanalyser og trending for å selge flest mulig eksemplarer der og da, før de bare dumper serien og sparker utviklerene.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om de største titlene er blitt dårligere er et subjektivt spørsmål, men de er definitivt rettet mot et dummere publikum. Tidligere ble spill laget for spill-nerder, i dag er "alle" unge gutter interessert i spill.

 

Det er uansett ikke noe problem i 2013. Spillmarkedet er rikere på variasjon enn noensinne, og det finnes en rekke nisje-utviklere som lager spill for smartere mennesker. SpaceChem, Braid, Fez, Thomas Was Alone, Machinarium, Frozen Synapse osv. er eksempler på meget gode spill de siste årene som er rettet mot mer modne kunder enn AAA-tilhengerne. I beste fall eksploderer dette nisjemarkedet med Kickstarter-trenden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er de gamle spillene bedre enn dagens spill?

Man hører jo stadig at CoD MW2 er mye bedre enn alle de andre Cod spillene, samme med BF2 som visstnok er mye bedre enn BF3.

 

Jeg spillte BF2 etter at jeg hadde spillt BF3, å jeg synes BF3 er et mye bedre spill enn nr 2 er.

 

Er det vi som er blitt mere kravstore, eller blir spillene dårligere og dårligere?

 

Når det gjelder Call of Duty så skyldes jo det fotballen som sendes mellom Infinity Ward som er en flink utvikler og Treyarch som ikke er like flink. Derfor kvaliteten har vært forskjellig.

Battlefield 2 var et fullverdig PC-spill mens Bad Company 2 markerte starten hvor dem begynnte å skalere spillene i forhold til konsollene. Dette ble værende i Battlefield 3 også og nå i kommende Battlefield 4.

 

Mange AAA titler idag som er dummet ned en del men det er nok av spill som gir deg utfordringer også. Men en ting er sikkert, det blir bedre på PC fronten med lanseringen av Playstation 4 og Xbox One så fort utviklere begynner å kutte støtten for de gamle konsollene. Nye konsollene er langt kraftigere så man forhåpentligvis slipper at PC spill blir så ufattelig skalert ned pga de.

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder Call of Duty så skyldes jo det fotballen som sendes mellom Infinity Ward som er en flink utvikler og Treyarch som ikke er like flink. Derfor kvaliteten har vært forskjellig.

Battlefield 2 var et fullverdig PC-spill mens Bad Company 2 markerte starten hvor dem begynnte å skalere spillene i forhold til konsollene. Dette ble værende i Battlefield 3 også og nå i kommende Battlefield 4.

 

Mange AAA titler idag som er dummet ned en del men det er nok av spill som gir deg utfordringer også. Men en ting er sikkert, det blir bedre på PC fronten med lanseringen av Playstation 4 og Xbox One så fort utviklere begynner å kutte støtten for de gamle konsollene. Nye konsollene er langt kraftigere så man forhåpentligvis slipper at PC spill blir så ufattelig skalert ned pga de.

Jeg er en ganske ny PC gamer så unnskyld min dumhet. Hva er det med BF3 som er konsollport? Interface, grafikk?? Jeg hoppet fra BF3 på Playstation å over til PC gaming, å kan si at jeg kommer ikke tilbake til konsoll med det første. Mye bedre grafikk, 120Fps over 30Fps, 1080P over 720P, 64 vs 64, 12 vs 12, osv.

 

Vil nå si at PC dominerer på de fleste områder..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...