Hockey86 Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 På lørdag tror jeg PCen min offisielt tok kvelden Når jeg starter den opp får hverken TVen eller PC skjermen signaler, alt virker tilsynelatende som det skal. CPU vifta går, HDD maler, GPU vifta bråker som den alltid har gjort, kjenner ikke noe lukt av noe brent inne i PCen heller. Prøvd to monitorer nå. VGA & HDMI. Ikke noe fungerer. Hva kan være feil tro? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Har du flere PCI spor du kan bytte imellom? Intergrert skjermkort på hovedkortet som du kan teste? Lenke til kommentar
Hockey86 Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Har du flere PCI spor du kan bytte imellom? Intergrert skjermkort på hovedkortet som du kan teste? Har ikke integrert dessverre Prøvde det andre PCI Express sporet, samme resultat. Har også prøvd to forskjellige skjermkort. PCen gjorde en hel serier med reboots her sent på lørdag, på søndag var det absolutt null liv i den Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Ta ut alle ram brikkene utenom en. Flytt rundt på brikkene og se om du får slått på da. kan hende det er et minnespor eller minnebrikke som er defekt. Lenke til kommentar
Hockey86 Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Tok ut den ene RAM brikken, satte den i sporet vedsiden av som er sort. Det hjalp ikke, gjorde likeså med den andre ram brikken. Byttet til og med plass på de. Skjønner ikke det altså... Lenke til kommentar
Hockey86 Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Merkelig, for alt annet fungerer. Kan det være at HDD er nå defekt? Kan PC skjermen fortsatt få signaler selv om man ikke har HDD koblet til, eller la meg stille spørsmålet litt annerledes, , Hvor mye kan jeg kobla fra i PCen bare for å teste bildesignalene? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Det du trenger for å få liv i en pc-en er hovedkort, litt ram, cpu og et skjermkort med tilhørende strøm fra strømforsyning. Harddisk trenger ikke være tilkoblet. Men da kommer du naturligvis ikke lengre enn til bios/uefi. Lenke til kommentar
Hockey86 Skrevet 25. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2013 Det du trenger for å få liv i en pc-en er hovedkort, litt ram, cpu og et skjermkort med tilhørende strøm fra strømforsyning. Harddisk trenger ikke være tilkoblet. Men da kommer du naturligvis ikke lengre enn til bios/uefi. Kan prøve dette. Takk. Vil bare se om skjermen får signaler i det hele tatt. Prøve å finne ut om det er en feil noe på av hardwaret inne der. 1 Lenke til kommentar
Hockey86 Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Noen flere som kan prøve å hjelpe litt? 1 Lenke til kommentar
Salamanderhodet Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Har du prøvd å ta ut alle delene og sette de inn igjen? Hva har du prøvd hittil? Lenke til kommentar
Hockey86 Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Har du prøvd å ta ut alle delene og sette de inn igjen? Hva har du prøvd hittil? Ja, prøvd det. Starter opp PCen, med bare en del koblet til... f.eks bare skjermkoret, kun det. Men skjermen(e) får ikke signaler. (Kan det være hovedkortet, i så fall hva kan være galt med det?) Lenke til kommentar
(idioten) Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 hvor gammel er pc,n din?? Lenke til kommentar
Hockey86 Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Den er noen år altså, glemte å nevne specs: MB: Asus P5Q Pro CPU: Intel Core 2 Duo E8400 3.0ghz GPU: Ati Radeon HD 4850 RAM: 2x Kingston DDR2 2GB sticks HDD: En basic 200gb SATA Ser liksom ikke noe galt på MBet, ikke noe brent. 1 Lenke til kommentar
tt123 Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg hadde en lignende opplevelse noen år tilbake, viste seg at en krets på hovedkortet hadde kortsluttet og var helt svidd. Ikke veldig synlig, men ser du ikke noe spesielt på hovedkortet så er det sikkert ikke det... Hadde derimot samme symptomer; cpu/gpu viftene gikk, hovedkortlampa lyste (så var ikke problemer med PSU) og harddisken var i gang, men fortsatt ikke bilde... Hvis du hører godt etter når den booter, sjekk om det "bippet" kommer (det som kommer når hovedkortlogo vises på skjermen). Har du testet med annen PSU? kanskje skjermkortet ikke får nok strøm. Lenke til kommentar
Hockey86 Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg hadde en lignende opplevelse noen år tilbake, viste seg at en krets på hovedkortet hadde kortsluttet og var helt svidd. Ikke veldig synlig, men ser du ikke noe spesielt på hovedkortet så er det sikkert ikke det... Hadde derimot samme symptomer; cpu/gpu viftene gikk, hovedkortlampa lyste (så var ikke problemer med PSU) og harddisken var i gang, men fortsatt ikke bilde... Hvis du hører godt etter når den booter, sjekk om det "bippet" kommer (det som kommer når hovedkortlogo vises på skjermen). Har du testet med annen PSU? kanskje skjermkortet ikke får nok strøm. Hei. Takk for hjelpen alle sammen. No happy ending her dessverre. Tok fra hverandre hver enkelt del, fikk bort støv, sjekket kontakter, gjort alt som kan gjøres. Det er ikke noe signal. Akkurat samme på min PC tt123, jeg får ikke dette bippet da jeg har deaktivert onboard sound eller hva det heter. Aldri fått det bippet når pcen funket heller. Er litt gamle komponenter i den, så da får det bli ny PC. Kjøpt nå. Kjipt, men ingen ting varer evig :-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå