Gå til innhold

Noen som har studert master i økonomi ved Kristiansand/Bodø/Hønefoss/Ås/Harstad?

CurSe

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurte på om noen kunne dele sine erfaringer hvis de har studert master i økonomi ved en av disse studiestedene:

Kristiansand

Bodø

Hønefoss

Ås

Harstad

Jeg har fra før en bachelorgrad i Økonomi og administrasjon fra Tromsø, men har nå søkt master over omtrent hele landet. Siden det er lokale opptak opererer de tydeligvis med helt forskjellige frister, for ti dager siden fikk jeg svar fra Bodø og for to dager siden fikk jeg svar fra Hønefoss. Fikk studieplass på begge stedene, men venter fremdeles på svar fra de andre. Litt håpløst at fristen for å svare på opptaket går ut før jeg har fått vite fra de andre om jeg kommer inn der.

Har ikke helt bestemt meg for hvor jeg har lyst til å studere til høsten, så derfor hadde jeg et håp om at noen av dere hadde noe å si om deres tid som student ved disse plassene hvis du gikk der :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en master fra UiA, og selv om jeg trives godt i Kr.sand og synes bacheloren var helt topp kan jeg dessverre ikke anbefale masteren. Det har vært mye misnøye i det siste, og per nå ville jeg holdt meg langt unna.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk svar fra UiA i kveld, og jeg fikk plass der hvis jeg ønsker, men regner med at jeg blir å takke nei. Litt pga ditt innlegg og for øyeblikket frister fagene mer i Bodø og Tromsø. Har ikke fått svar fra Tromsø og Ås enda, så det må vel være like rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Aww, og avslag fra Tromsø tikket inn i dag. Er ikke helt sikker på om det er en god eller dårlig ting :hmm:

Nå gjenstår Ås, Bodø og Kristiansand, gjør et siste forsøk på å få noen til å skrive om sine erfaringer derfra.

Lenke til kommentar

Aww, og avslag fra Tromsø tikket inn i dag. Er ikke helt sikker på om det er en god eller dårlig ting :hmm:

Nå gjenstår Ås, Bodø og Kristiansand, gjør et siste forsøk på å få noen til å skrive om sine erfaringer derfra.

Har kun bachelor fra Bodø (HHB), og det er en fin skole. Godt miljø. Større bibliotek og bedre kantine enn på NHH der jeg tok master. HHB har også godt faglig miljø... har bl.a. hatt PhD i en årrekke i motsetning til f.eks Trondheim og Tromsø, så Bodø er vel et bedre valg sånn sett. Det er lenge siden det ble opprettet en handelshøyskole i Bodø. Det er vist søsterskolen til NHH. Men HHB er ikke så synlig lenger når alle høyskolene i Norge ville bli handelshøyskoler for et par år siden.

Men når det gjelder jobbsøking så har det ingen betydning om du velger Ås, Bodø eller Kristiansand. Det er kun NHH og BI Oslo som skiller seg ut. Det som er viktig er hvor du tror du får best karakterer? Og da har trivsel mye å si. Så velg den skolen du tror du kommer til å trives best, og hvor du tror du kommer til å få best karakterer.

Du skal være glad for at du fikk avslag fra Tromsø. Finnes mange bedre steder å studere. Hilsen Nordlending.

Lenke til kommentar

Men når det gjelder jobbsøking så har det ingen betydning om du velger Ås, Bodø eller Kristiansand. Det er kun NHH og BI Oslo som skiller seg ut. Det som er viktig er hvor du tror du får best karakterer? Og da har trivsel mye å si. Så velg den skolen du tror du kommer til å trives best, og hvor du tror du kommer til å få best karakterer.

Du skal være glad for at du fikk avslag fra Tromsø. Finnes mange bedre steder å studere. Hilsen Nordlending.

Jeg tror faktisk at det er Bodø som gir størst sjanse for gode karakterer, men det blir i grunn bare gjetting. Tenker at været er så kjipt at det er like greit å sitte inne å lese, fremfor å slikke sol i Kristiansand eller farte inn til Oslo fra Ås :p

Det er vel ingen av plassene som har en fordel når det kommer til trivsel, jeg begynner med helt blanke ark uansett hvor jeg flytter. Helt alene i ukjent by, så det blir litt småskummeltspennende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...