flowerpot Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Irriterer meg en del at man må gå relativt nærme for å treffe, så hvis man er akkurat på millimeteren for langt unna og ser at pila skal treffe så skjer det ikke noe.. Noen som vet om det finnes en mods eller en innstilling jeg kan bruke til å endre på dette? edit: til skyrim altså Endret 24. juni 2013 av flowerpot Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Hvilket nivå har du på archery? Jo høyere, jo bedre (sier seg selv) Lenke til kommentar
flowerpot Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Har maxa archery før uten at man kan treffe så spesielt langt unna som jeg syns man burde. Er vel bare jeg som er litt kravstor. Jeg synes det lengste man kan skyte er alt for kort. Jeg liker å gjemme meg og treffe så mange jeg kan på avstand før dem oppdager meg og har rukket å løpe bort til meg. Jeg kunne googla dette litt før jeg lagde en tråd:P Ilustrert her: http://www.youtube.com/watch?v=FFJLJPiIr9g http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Archery_%28Skyrim%29#Maximum_range Maximum range[/url] The maximum range is a range that is universal for both bows and crossbows. It is the maximum range an arrow or bolt will travel from the Dragonborn before it stops doing damage. This range usually occurs around 60m-65m. At this point, all arrows and bolts will do no damage to the target, regardless of whether or not the it is in rendering range of the archer. Arrows and bolts that hit a foe past this range will most often clip through them and continue traveling until hitting an object (i.e. a tree, the ground, etc.). A non-hostile character will not become hostile when this happens, however an already hostile character will immediately begin to look for the if the projectile lands close enough Planlegger å runde skyrim igjen en gang siden det er en stund siden sist, så tar kanskje litt tid å bygge opp karakteren min for å få testa om koden i videon fungerer. Håper bare man slipper å gjøre det hver gang. Da hadde en mod vært super! Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Å legge til den linjen i ini-filen fungerer godt, og du trenger kun å gjøre det én gang (gitt at filen ikke blir erstattet ved ett eller annet tidspunkt). For å sørge for at pilene går dit siktet faktisk er kan du legge til noen flere linjer: [Combat] fMagnetismStrafeHeadingMult=0.0 fMagnetismLookingMult=0.0 f1PArrowTiltUpAngle=0.7 f3PArrowTiltUpAngle=0.7 f1PBoltTiltUpAngle=0.7 f3PBoltTiltUpAngle=0.7 [Actor] fVisibleNavmeshMoveDist=12288.0000 -Deluze Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Besvarer på ingen måte spørsmålet, men det som egentlig er mest irriterende, er at pilene på ingen måte oppfører seg i henhold til fysiske lover. Skill-en beregnes kun ut i fra hvilket tall-nivå man ligger på, som igjen styrer hvor mye skade en pil gjør. Burde vel en dag være fullt mulig å lage et ordentlig prosjektilbane-system som faktisk fungerer, slik at man har en reell opplevelse av faktisk å bli bedre til å både treffe og skyte lengre. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Besvarer på ingen måte spørsmålet, men det som egentlig er mest irriterende, er at pilene på ingen måte oppfører seg i henhold til fysiske lover. Skill-en beregnes kun ut i fra hvilket tall-nivå man ligger på, som igjen styrer hvor mye skade en pil gjør. Burde vel en dag være fullt mulig å lage et ordentlig prosjektilbane-system som faktisk fungerer, slik at man har en reell opplevelse av faktisk å bli bedre til å både treffe og skyte lengre. Er jo et RPG (light). Terningkast i bakgrunnen på alt. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Hadde det vært terningkast i bakgrunnen på alt i Skyrim, da ville ikke alle slag med et sverd som en ser treffer, faktisk ha truffet. Det var slik i Morrowind though. Man kunne se at sverdet traff, men gjorde ingen skade. Slik er det ikke i Skyrim. Lenke til kommentar
flowerpot Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Å legge til den linjen i ini-filen fungerer godt, og du trenger kun å gjøre det én gang (gitt at filen ikke blir erstattet ved ett eller annet tidspunkt). For å sørge for at pilene går dit siktet faktisk er kan du legge til noen flere linjer: -Deluze Nå døde akkurat min trofaste eksterne WD3200JB disk med steam mappa og nexus på, men håper jeg får tasta dette til neste helg! Besvarer på ingen måte spørsmålet, men det som egentlig er mest irriterende, er at pilene på ingen måte oppfører seg i henhold til fysiske lover. Skill-en beregnes kun ut i fra hvilket tall-nivå man ligger på, som igjen styrer hvor mye skade en pil gjør. Burde vel en dag være fullt mulig å lage et ordentlig prosjektilbane-system som faktisk fungerer, slik at man har en reell opplevelse av faktisk å bli bedre til å både treffe og skyte lengre. Hadde vært kult om vind, regn og snø osv hadde påvirket prosjektilbanen da. Hadde vært rått å kunne "skru" pilen midt i planeten på en eller annen monster i skikkelig storm med vindkast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå