sveinerik92 Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Hei. Jeg har i det siste tenkt på å kjøpe meg ny skjerm, og lurer på om det er verdt pengene jeg må legge ut? Jeg har nå 2stk BenQ 24" G2420HD og kjører begge skjermene med min et og et halvt år gamle Asus som har skjermkortet GTX 560m (ikke D-DVI utgang bare VGA og HDMI 1.4). Har sett på en Asus 27" PB28Q (http://www.komplett....sku=763616#info). Vil jeg kunne dra spill som Dota 2 og CSGO på en oppløsning som 1440p? Er overgangen fra 1020p til 1440p stor? Noen erfaringer? Jeg vil da istedenfor å bruke 2 skjermer, bare gå over til en. Grunnet plassmangel. Om dette ikke vil gå har jeg vurdert å kjøpe ny stasjonær, hvor mye vil det koste meg for en ny pc som vil fungere greit i de neste to år og da tenker jeg å kjøre spill og program i 1440p. Hva tenker dere? Maskingen skal brukes til alt, spill, film, skole (autoCAD, Microsoft program), surfing. Maks 15 000 inklusiv skjerm. Ingen erfaring med overklokking så det blir nok ikke gjort. Har kabinett og div utstyr fra før som mus tastatur, mus og headset. Det ble to spørsmål i en tråd, håper det går greit! På forhånd, takk for svar. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Jeg har akkurat den samme skjermen selv, og jeg merket enorm forskjell, uansett hvilket program som er åpent, så er alt mer klart, og fargene er bedre (den har jo IPS panel) Er usikker på Dota 2, men jeg spiller CS GO, og har ikke hatt noen problemer (7670M, og 7970) Forslag til stasjonær: https://prisguiden.no/liste/132653 Laptopen vil klare de programmene helt OK, mens en stasjonær vil ha mer futt Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Spørsmålet er om du har et displayoutput på laptopen som er istand til å gi deg 2560x1440. For å kjøre i spill på 2560x1440 må du ha ca dobbelt så mye ytelse som på 1920x1080 (framerate vil halveres,) regn også med at spillene vil oppleves som svært lite responsive takket være den høye input- og piksel-lagen på en slik skjerm. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Kun når GPUen er begrensning. Med Dota 2 og CSGO, så tror jeg ikke dette er tilfelle, men igjen, jeg er ikke for kjent med Dota 2. I praksis så vil det nok ikke være så store forksjeller du vil få. Men igjen, det kommer jo litt på hvor god ytelse du har fra før av. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Spørsmålet er om du har et displayoutput på laptopen som er istand til å gi deg 2560x1440. For å kjøre i spill på 2560x1440 må du ha ca dobbelt så mye ytelse som på 1920x1080 (framerate vil halveres,) regn også med at spillene vil oppleves som svært lite responsive takket være den høye input- og piksel-lagen på en slik skjerm. Nja, det kommer nok an på hva man er vant til! Slik som jeg ser det, så sliter alle skjerm teknologier med sine problemer, og man kan enten kjøpe en skjerm med høy oppløsning, som er treigere, men til gjengjeld har bedre farger og bedre innsynvinkler, eller man kan kjøpe en skjerm, som har dårligere farger og innsynvinkler, lavere oppløsning, men er raskere! Endret 24. juni 2013 av MariusJS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå