Gå til innhold

Høy xp2500 temp?

Frysedisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er greit nokk, men poenget er å finne ut om det er noe galt med CPUen. Andre folk jeg har snakket med sier at XP 2500 skal ligge på rundt 30-40 grader med den originale boxed vifta. Når min er dobbelt så varm skulle man tro at noe er galt med CPUen :cry:

Lenke til kommentar

Det er hovedkortet som bestemmer corevolt ja, men den kan du justere i bios. Selv har jeg 2500+ overklokket til 3200+ med boxed vifte. tempen ligger ca 40 idle og 45 maxload. men jeg har kabinett vifte ved sidedøra som suger ut masse varm luft da. ganske effektivt faktisk. tok av vifta for å sjekke en gang, og da gikk tempen opp med litt over 5 grader.

tror nok at det er kabinettet ditt som stenger mye av varmen inne.

Lenke til kommentar

Høres ut som om den CPU'en ligger litt over det den bør ligge på.

Kan bare sammenligne med min egen.

Jeg har en XP2400 som kjører på en klokkehastighet på 2366MHz

Nå når jeg sitter på forumet og skriver ligger tempen på den på 48ºC målt med CPU dioden. Og da ligger V-Core på 1,9V

Så at V-Core er litt høyrer på noen XP2500+ CPU'er skal ikke ha så mye å si. Om jeg klokker CPU'en ned til stock, vil tempen ligge på rett under 40ºC

Jeg har en Aerocool Deep Impact High Speed.

-Chief-

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lite forsøk her.. jeg opnet viduet på rommet, tok av lokket på kabinettet og satte kabinettet i vinduskarmen. Etter få sekund sank cpu temperaturen til 51 grader og kjøleribba var kald. Når kabinettet står inne blir kjøleribba glovarm og cpu temperaturen er mellom 60 og 70 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...