Frysedisk Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Kjøpte pc fra mamoz i går, og ser at cpu-temperaturen (AMD Athlon XP2500+ Barton ) ligger på rundt 60-61 grader. Prosessorvifte: Glacialtech silent breeze. Er ikke dette litt i høyeste laget av hva man kunne forvente? Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 hvis du ikke har overklokket så, jeg kjører på 2.2 ghz og tett oppunder 60 når det er godt å varmt i rommet. Lenke til kommentar
Frysedisk Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Nei, har ikke overklokket... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Det var litt høyt ja, men husk at die tempen er 85c (?), men hvis du setter inn noen kabinett vifter så synker tempen med ca. 2-3c. og system temp enda litt mer. Lenke til kommentar
Frysedisk Skrevet 24. september 2003 Forfatter Del Skrevet 24. september 2003 Akkurat. Forøvrig, vil den høye temperaturen ha noe å si for prosessorens ytelse? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ta av cpu viften og skjekk/legg på ny kjølepasta helst silver artic... vær forsiktig så du ikke ødelegger CPUen.. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Akkurat. Forøvrig, vil den høye temperaturen ha noe å si for prosessorens ytelse? Nei...Ikke annet at systemet kan bli ustabilt vist tempen er i høyeste laget.. Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Hmm, det var "ubersnodig". Sjeekk at viften er der og at den henger godt fast og hard til socketen, ha også på kjølepasta. Har du ikke det løpåkjøp. Jeg har klokka min og jeg ligger på 42 når vifta er på laveste AERO 7 Lenke til kommentar
Chopper Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Hmm.. Jeg har nettopp kjøpt meg 2800+ "Barton" og har samme problemet. Den går varm etter en stund med spill/programmer. Jeg har en monstervifte, men det ser ikke ut til å hjelpe. Forøvrig viser BIOS temp opptil 25C mer enn Probe-programmet... Jeg vet ikke hvilken jeg skal stole på. Lenke til kommentar
lame Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg har samme problemet med XP 2500+ med boxed vifte. Alt er tilsynelatende rikti montert, viften går i 3000RPM og temteraturen ligger somregel rundt 70 grader. Den stiger når jeg spiller eller gjør andre krevende ting. Jeg fatter ikke hva som er galt. Hva er normal temperatur med boxed vifte uten og overklokke? Lenke til kommentar
Morten_M82 Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Noen av XP2500+ Barton prossesorene er feil produser. Det vill si at de funker men V.CORE er over 1.65!! dette skapper probleme. vi har nettopp funnet ut av dette probleme. Du kan prøve å sette ned V.Core, men vil nok anbefale deg sende inn til forhandleren din. Lenke til kommentar
lame Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Hvem har funnet ut dette? Finnest det noen artikkel eller noe som underbygger påstanden? Lenke til kommentar
Morten_M82 Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ikke som jeg vet om enda. men jeg tester på komplett. Vist du ser på 2500+ i detta skjema så ser du riktig V.Core http:// http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...n_Rev07_ENG.pdf den er default på 1.65v vist du ikke overklokker, Biosen skal sette denne til 1.65v automatisk. men står den høyere er det stor kjans for at du har en defekt CPU. Lenke til kommentar
lame Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Min står somregel på 1,65. Bios stiller den opp og ned alt ettersom. Jeg har sett at den har vert opp i 1,67. Betyr dette at min CPU er defekt? Lenke til kommentar
Morten_M82 Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Nei da høres det ikke ut som om den er defekt. På de som er defekte pleier V.Core og ligge på 1.80v og rundt det. Lenke til kommentar
lame Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ok.. det er uansett ganske merekli. Alt skal vere rikti montert, og jeg har prøvd å demontere og monterte på nytt uten at det hjalp. Jeg bruker kjølepasta og har følgt AMD sine instrukser. Varmen blir i hvertfall overført til kjøleribba, for den er glovarm. Da må det vell vere noe galt med CPUen min? Det kan også nevnes at CPUen er like varm når jeg klokker den ned (setter fsb til 133mhz). Den har derimot aldri vert overklokket, og den er helt ny. Lenke til kommentar
Morten_M82 Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Hmmmm bruker du orginal vifta som fulgte med CPU`en? eller hva for en vifte har du? Lenke til kommentar
mr x Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 kan hende at Morten_M82 har rett her...var jo høy volt på vcoren.. går det ikke og sette den ned i biosen.. Lenke til kommentar
lame Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg kjøpte en boxed versjon.. bruker original vifta som fulgte med i pakken. Lenke til kommentar
Morten_M82 Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 oki den er grei men ikke bra nok etter min mening! du burde spandere på deg en ny en som kjøler bedre :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå