Aerow Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Det har forresten kommet en Toshiba med en firekjerners Haswell prosessor til samme pris som ASUSen hos Lefdal. Den har en mye kraftigere prosessor, og ett integrert grafikkort som burde holde til PCM samt at den har en mye bedre skjerm. Det som derimot er negativt er at den som sagt har mye dårligere grafikkort, sannsynligvis dårligere batterilevetid og noe tyngre. ASUS er også kjent for å være et mer kvalitetsmerke enn Toshiba, noe som også kan være verdt å tenke på hvis du skal ha den i flere år. Så kommer vel egentlig litt an på hva du prioriterer. Håper uansett at du blir fornøyd! Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 29. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2013 Blir nok mest sannsynlig å gå for ASUSen, den ser ut til å passe mitt bruk og er mer eller mindre i den prisklassen jeg tenkte meg. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Bare hyggelig, og er det noe mer du lurer på er det bare å spørre! Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Stupid question incoming; når det ble sagt på forrige side at ASUS S56CBs prosessor var omkring 3x raskere enn min nåværende, hvor bra er det? Altså, at den er bedre er jo greit, men hva om min er skikkelig dårlig? Igjen, beklager for dumme spørmsål Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 i7 3517U som sitter i den på Dustin er absolutt en god prosessor, og vil nok holde i massevis for deg. Har en fetter som har samme prosessor i sin Ultrabook og jeg mener å huske at han spilte PCM på den helt greit, og dette var med integrert grafikk. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Takk skal du ha! Forresten, hva betyr det når prosessorhastigheten er 1.9 GHz, mens den "turboen" du snakket om er på 3.1(?) GHz? Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Forresten, noen spurte meg om hvor mange GB grafikkortet var på, men kan ikke huske å ha sett det der... er det det samme som RAM? Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Det er slik at når du ikke gjør krevende ting på maskinen kjører den på basefrekvensen (eller lavere) for å spare strøm og varme. Setter du derimot i gang ett spill aktiveres Turbo Boost og den overklokker seg selv automatisk til 3GHz. Når det gjelder skjermkortet så har det 2GB med minne. Det er på en måte samme som RAM, bare at dette er reservert til kun skjermkortet. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Vel, min måværende har 3GB og jeg tror ikke den har noe dedikert minne så da er vel den ASUSen milevis foran Det blir nok den, takk skal du ha! Forvent en flaske vin i posten! Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Bare hyggelig! Glemte forresten å si at tilbudet hos Dustin går ut idag, så du må være rask. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Hvor ser du egentlig det der med turboen? Alt jeg ser er at det står om prosessoren på 1.9 GHz? Det er en del spørsmål fra meg siden jeg er nervøs når jeg skal kjøpe slikt Jeg vil bare være 110% sikker på at den passer til mitt bruk Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Jeg bare søker opp i7 3517U og da kommer du til Intels hjemmeside hvor det står alt man trenger å vite om prosessoren. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Okei, takk Det ser ut som en kjempemaskin sammenlignet med min nåværende. Har også sett en videoer hvor grafikkortet er brukt og når det tar ting som Crysis såpass bra burde ikke PCM og FM være noe problem Da blir det kjøp i dag. Den jeg har nå fungerer greit, men den blir stadig tregere og tregere i det aller meste. Fra jeg slår den på til den er helt "good to go" må jeg vel beregne en 7-10 minutter og selv da jobber den grassalt når jeg åpner nettleseren. Det har vel med en blanding av prosessoren og Vista å gjøre? Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Hehe, ja bare det å bli kvitt Vista er jo en oppgradering i seg selv. Det er faktisk ett ganske bra skjermkort i den som du selv sier med tanke på den lave prisen, så den burde klare mye mer krevende spill enn de du nevner helt fint. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Det har vel med en blanding av prosessoren og Vista å gjøre? Vil nå tro at største grunnen til at maskinen blir tregere over tid er ditt bruk og hva du legger inn på den. Jeg har hatt en 6 år gammel maskin frem til sist uke. Den var faktisk raskere nå på slutten enn når den var ny grunnet bytte til SSD disk. Å gå fra en vanlig harddisk til SSD korter ned oppstarten av windows, programmer osv merkbart mye. Om du ikke har SSD i din nye maskin er det ikke sikkert du vil få noen wow opplevelse med hensyn til hastighet. Jeg ville uansett investert i en SSD i maskinen. Kan ikke fatte at noen i det hele tatt vurderer en maskin uten SSD som systemdisk. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Ja, det blir litt av en oppgradering om du sammenligner ASUSen med LG'en min Prosessor: Dual Core 1.73GHz vs. Intel Core i7 1.9GHz + 3.1GHz Turbo RAM: 3GB vs. 8GB Harddisk: 250GB vs. 1000GB Hybrid Grafikkort: ATI Radeon 2400HD vs. NVIDIA Geforce GT 740M + 2048MB dedikert minne OS: Vista - W8 Da bestiller jeg den i dag, og igjen, tusen takk for hjelpen Endret 30. juni 2013 av Patrick123 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Vil nå tro at største grunnen til at maskinen blir tregere over tid er ditt bruk og hva du legger inn på den. Jeg har hatt en 6 år gammel maskin frem til sist uke. Den var faktisk raskere nå på slutten enn når den var ny grunnet bytte til SSD disk. Å gå fra en vanlig harddisk til SSD korter ned oppstarten av windows, programmer osv merkbart mye. Om du ikke har SSD i din nye maskin er det ikke sikkert du vil få noen wow opplevelse med hensyn til hastighet. Jeg ville uansett investert i en SSD i maskinen. Kan ikke fatte at noen i det hele tatt vurderer en maskin uten SSD som systemdisk. Vel, den nye har en hybrid-løsning som uansett vil være bedre enn ingenting, antar jeg? Jeg har også vendt meg til at det tar en stund så bare 5 minutter vil være en stor forbedring. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Du får fortelle hvordan den er i bruk når du har fått den! Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 Skal gjøre det, gleder meg Har ikke bestilt fra Dustin før, men det tar vel ikke mer enn noen dager, evt. en uke dersom posten gjør jobben sin Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Det pleier å ta 2-3 dager når jeg har bestilt derifra, så du burde ihvertfall få den før fredag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå