Gå til innhold

– Spill eksperimenterer mest med historiefortelling (Linux, Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Jeg er som sagt enig i at stort sett alle AAA-spill suger, men jeg ser like lite grunn til å klage på det som jeg ser grunn til å klage på AAA-artister som Justin Bieber og One Direction. Noen elsker disse artistene, og det synes jeg bare er hyggelig. Det finnes MASSE musikk som ikke er med i MTV-awards, og det finnes MASSE spill som ikke blir presentert på E3. Dagens spillverden har noe for fjortisene, de har noe for oss som likte Baldur's Gate og Grim Fandango, de har til og med noe for jenter fra 11-14. Spillmarkedet er mer variert enn noensinne. Det er bare å velge, folkens.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er som sagt enig i at stort sett alle AAA-spill suger, men jeg ser like lite grunn til å klage på det som jeg ser grunn til å klage på AAA-artister som Justin Bieber og One Direction. Noen elsker disse artistene, og det synes jeg bare er hyggelig. Det finnes MASSE musikk som ikke er med i MTV-awards, og det finnes MASSE spill som ikke blir presentert på E3. Dagens spillverden har noe for fjortisene, de har noe for oss som likte Baldur's Gate og Grim Fandango, de har til og med noe for jenter fra 11-14. Spillmarkedet er mer variert enn noensinne. Det er bare å velge, folkens.

Du vet at de meste spill vi liker har blitt omplassert av AAA spill?

 

Fortsett og tenk sån og se hvor mange spill vi har og spille om 20 år.

 

La meg ta det rett fra ordene til EA, det er ikke vi som ødelegger bedrifter det er dem selv.

Vi gir dem rett og slett en syk mengde cash og visst ikke de klarer og bringe de pengene i et +.

 

Well fuck them. hvorfor lage avanserte spill som Baldurs Gate når dere ikke vil klare og tjene in pengene.

 

Nei dere må lage noe epic sån at dere kommer i plus.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Du vet at meste spill vi liker har blitt omplassert av AAA spill?

 

Fortsett og tenk sån og se hvor mange spill vi har og spille om 20 år.

 

Denne diskusjonen har vi hatt før, og jeg sier bare som jeg alltid sier. Mangfoldet i spillindustrien har aldri vært større, og vi får ikke de største spillseriene på bekostning av de mindre. Vi har flere store kvalitetstitler enn noen gang, samtidig som de mindre spillene er bedre enn de noen gang har vært.

Lenke til kommentar

Denne diskusjonen har vi hatt før, og jeg sier bare som jeg alltid sier. Mangfoldet i spillindustrien har aldri vært større, og vi får ikke de største spillseriene på bekostning av de mindre. Vi har flere store kvalitetstitler enn noen gang, samtidig som de mindre spillene er bedre enn de noen gang har vært.

Leste du hva jeg redigerte?

Lenke til kommentar

redigert: angående last of us, til de som mener tredjeperson skytespill er en liten del av gameplayet:

Hva er den store delen av gameplayet? (jeg har ikke spillet så lurer på det)

Lite ammo og Sniking. bruke ting rundt deg for og komme deg videre .

Lenke til kommentar

La meg ta det rett fra ordene til EA, det er ikke vi som ødelegger bedrifter det er dem selv.

Vi gir dem rett og slett en syk mengde cash og visst ikke de klarer og bringe de pengene i et +.

 

Well fuck them. hvorfor lage avanserte spill som Baldurs Gate når dere ikke vil klare og tjene in pengene.

 

Nei dere må lage noe epic sån at dere kommer i plus.

 

Jeg skjønner fortsatt ikke hva du vil frem til. De siste årene har bevist at indie-utviklere som lager mindre tilgjengelige nisje-produkter med relativt høy vanskelighetsgrad og gode historier for voksne mennesker kan lykkes meget godt med det. Jonathan Blow tjente utrolig mye på Braid, og markedet for indie-spill har bare blitt større og større siden den gang.

Lenke til kommentar

Man må ikke snike seg forbi fiender 100 ganger, nei. Det vurderer man selv. Hvis du velger å løpe gjennom spillet uten å lete etter ammunisjon og deler så du kan lage bomber, liv, kniv, røykbombe etc. Er det rett og slett ditt problem og resultatet blir at du må snike deg forbi. Håper du selv forstår at ND prøver å gjøre det litt realistisk ved at man ikke får full magasinkapasitet hele tiden. Hadde rett og slett blitt kjedelig dersom det hadde vært tilfellet.

 

Du syntes siktet er dårlig, andre ikke.

 

Personlig opplevde jeg VELDIG få bugs, noe spillanmeldere oxo kan ha gjort. (Du vet at en av videoene er en demo? Hvordan var demoen til BF3? haha, selvsagt finner man bugs der :rofl: )

Lenke til kommentar

Man må ikke snike seg forbi fiender 100 ganger, nei. Det vurderer man selv. Hvis du velger å løpe gjennom spillet uten å lete etter ammunisjon og deler så du kan lage bomber, liv, kniv, røykbombe etc. Er det rett og slett ditt problem og resultatet blir at du må snike deg forbi. Håper du selv forstår at ND prøver å gjøre det litt realistisk ved at man ikke får full magasinkapasitet hele tiden. Hadde rett og slett blitt kjedelig dersom det hadde vært tilfellet.

 

Du syntes siktet er dårlig, andre ikke.

 

Personlig opplevde jeg VELDIG få bugs, noe spillanmeldere oxo kan ha gjort. (Du vet at en av videoene er en demo? Hvordan var demoen til BF3? haha, selvsagt finner man bugs der :rofl: )

At du er så dum og tro at jeg bare springer gjennom alt, jeg samler alt jeg ser fordi jeg spiller på vanskelig,

 

Og jeg kan fortelle det at alt jeg har sett er bare vanlig bullshit konsoll tredjeperson skyte spill.

Socom er bedre en dette, og der sniker man faktisk mere.

 

Jeg skrev det fordi en person sa at spillet var mere en et skyte spill.

Og nå sier du at spillet er et skyte spill.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

At du er så dum og tro at jeg bare springer gjennom alt, jeg samler alt jeg ser fordi jeg spiller på vanskelig,

 

Og jeg kan fortelle det at alt jeg har sett er bare vanlig bullshit konsoll tredjeperson skyte spill.

Socom er bedre en dette, og der sniker man faktisk mere.

 

Jeg skrev det fordi en person sa at spillet var mere en et skyte spill.

Og nå sier du at spillet er et skyte spill.

 

Du skrev da ikke det fordi en person sa at spillet var mer skytespill? Du svarte meg hvor jeg nevnte at man måtte vurdere hvorvidt man gikk frem.

 

Du sier at å snike seg forbi 100 ganger ikke er morsomt. Enig der, men du trenger ikke det hvis du samler alt som du sier, fordi jeg har spilt det og tro meg, når du har 3 forskjellige hagler, 2 pistoler, 1 flammekaster og pil og bue, kan man kose seg med skyting også hvis man velger det. Hvis man heller vil spare på ammunisjonen kan man prøve å snike seg forbi der det går. Oppgraderer man våpnene også, resulterer jo dette i spart ammunisjon.

 

Les innlegget mitt igjen. Sier at man må vurdere selv hvordan man skal gå frem, men hvis man begynner å skyte hver klikker man møter kommer man til å stå lenge fast. Svarte bare på kommentaren din om å snike seg forbi mange mange ganger.

Koste meg kjempemye med spillet, noe helt sikkert andre gjorde også, og for meg er historien viktigst, og den er virkelig i særklasse.

 

Gidder ikke fortsette denne diskusjonen da det samme blir tatt opp om og om igjen. Takk.

Endret av Nicida
Lenke til kommentar

Det er velfortjent dog, nå er ikke film særlig høyt på lista det heller når det kommer til slikt, men det er få spill som har en god historie, eller vekker sterke følelser (historiemessig)

 

AtW

 

*host*subjektiv mening*host*

 

Jeg mener det motsatte. *host*subjektivt*host*

Lenke til kommentar

Det er velfortjent dog, nå er ikke film særlig høyt på lista det heller når det kommer til slikt, men det er få spill som har en god historie, eller vekker sterke følelser (historiemessig)

 

AtW

 

Nå er jeg i hovedsak enig med det du har skrevet i tråden men du må inrømme at du overdrev litt når dett gjelder filmer :-) Bøker er selvfølgelig best, tv-serier har en fordel når det gjelder karakterutvikling og lange historier, men film er et veldig godt medium for å vekke følelser og å fortelle en god historie. At mye av det som vises på kino i dag er møkk er en ting men om man har sett en del av de virkelig gode filmene som finnes (og det er mange av dem!) så burde det være klart at film er et utmerket medium for å fortelle gode historier.

 

Om du sammenligner de lineære historiene man finner i spill med de i filmer og bøker så har spill egentlig ingenting å komme med, men spill har faktsk litt å bidra med til historiefortelling. Det ene er spill med en historie som spilleren faktisk kan endre på. Det er desverre ikke mange gode spill av denne type, Fallout, King of Dragon Pass(http://www.gog.com/g..._of_dragon_pass) og en håndfull andre, men det er en type historiefortelling som ikke er mulig i andre sjangere. Det andre er jo når spill inspirerer spillerne til å lage sin egen historie basert på det som skjer i spillet, denne måten å lage historie på er også nyskapende. Eksempel er Civilization serien, Europa Universalis, Day Z og Dwarf Fortress.Og nå er det nå slik at historiefortelling er en ganske uviktig del av spillmediet men alle her er vel klare over det så jeg lar det ligge.

Endret av Golgatha Kredittvurdering
Lenke til kommentar

Takk for at du påpekte at vurderinger av kulturs kvaliteter er subjektivt, det var virkelig nytt for meg...

 

AtW

 

Det jeg påpekte var ikke at påstanden din var subjektiv, men at en subjektiv påstand kun er gyldig for den som ytrer den. I så måte blir den uinteressant. Jeg har sett deg komme med reflekterte innlegg tidligere. Dette var ikke et av dem.

Lenke til kommentar

Det jeg påpekte var ikke at påstanden din var subjektiv, men at en subjektiv påstand kun er gyldig for den som ytrer den. I så måte blir den uinteressant. Jeg har sett deg komme med reflekterte innlegg tidligere. Dette var ikke et av dem.

 

Du får sette i gang med å diskutere kulturs kvalitet på en "objektiv" måte da, om du synes å diskutere kultur subjektivt er uinteressant, de fleste her i tråden virker til å være uenig i det synespunktet, siden de er riktig så mange som diskuterer det subjektivt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du får sette i gang med å diskutere kulturs kvalitet på en "objektiv" måte da, om du synes å diskutere kultur subjektivt er uinteressant, de fleste her i tråden virker til å være uenig i det synespunktet, siden de er riktig så mange som diskuterer det subjektivt.

 

AtW

 

Vel, det er der det med reflektert kommer inn. Innlegget ditt var nærmest en slengbemerkning om spill og følelser. Du ga ingen begrunnelse for synet ditt. Jeg kom med en ironisk/sarkastisk kommentar til en lite gjennomtenkt kommentar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...