HaxyQ Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Akkurat installert Win7 på en ny Intel 520 180GB SSD. Daglig låser hele windows seg, men musen kan fortsatt beveges rundt på skjermen. Ender med at jeg må slå av maskinen ved å holde inne av-knappen. Alt av drivere og firmware er up to date. Har ikke klart å finne noen fix til dette, så vurderer derfor å kjøpe en ny SSD, og å sende den nåværende tilbake igjen. Hvilken av disse bør jeg gå for? INTEL 520 SERIES 2.5" 180GB OCZ AGILITY 3 2.5" 180GB CORSAIR FORCE GT SERIES 3 2.5" 180GB Evt. noen andre på 180GB til under 1400? Takker på forhånd! Lenke til kommentar
greenman Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Jeg ville forsøkt en ny install av windows før du kjøper ny. Formatter disken før du evt prøver på nytt. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Kjøpe ny? Du kan jo klage på dette da... Prøv et annet OS en Windows, se om det samme skjer. Endret 24. juni 2013 av Gjest Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Du skriver ikke noe om resten av maskinvaren. Er BIOS/UEFI forsøkt oppdatert? Andre SSD-er som ofte anbefales på forumet: Intel 335 (rundt 1100kr for 180GB), Samsung 840 (rundt 1200kr for 250GB). Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Aldri gå for noe med sandforce. Samsung 840 er raskere og tryggere og koster det samme eller mindre.(og du får 250 gb istedenfor 180.) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Kanskje prøve en med noe annet enn sf2281 innabords om du skal prøve noe annen ssd. Samsung 840 har helt annen egenutviklet nand kontroller. Intel 335 har samme sf2281 som 520. - Du har vel ikke koplet SSD på hovedkortets jmicron eller Marvell kontroller vel ? - Ocz Agility (elller any) og Corsair Force ville jeg styrt langt unna. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Interessant, jeg har i dag fått nesten akkurat samme problemet og sitter og feilsøker hva det kan være. Hos meg så fryser windows seg, men jeg kan bevege musa rundt omkring. Når jeg så booter maskinen med reset-knappen så finner den ikke disken. Tar jeg strømmen så finnern disken og jeg får lekt rundt i windows en time eller to før det skjer på ny. Må vel være disken det her? Selv om jeg ikke finner noe med error checkinga til windows? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Det hadde ikke gjort noe om dere sa hvilket type brikkesett og kontroller dere brukte. Gjerne også hovedkort merke/modell. Ingen her en synske. F.eks SSD koplet på .... AMD Fx990 integret brikkesett kontroller , på JMB . Intel Z77 på Marvell kontroller, på integrert i brikkesett ICH. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Kan ikke helt se for meg at det spiller noen rolle iom. at jeg har hatt denne disken i et års tid på samme hovedkort og ikke oppdatert noe firmware i det siste, men ok Min Corsair m4 er koblet på et Asus P8Z68-v hovedkort, ingen anelse hvilke kontrollere og ting og tang det har. Har for øyeblikket byttet ut SSD med en gammel mekanisk disk for å se om Windows er mer stabilt på denne. Hvis den holder over natta så blir det nok en Samsung 840 pro i morgen Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Det har masse å si. Har du koplet den i P8Z68 kortet på mørkeblå 6Gbps port. Ja da er dette stort sannsynligvis hele årsaken til problemer du måtte ha. Det er obligatorisk å fortelle hva slags type utstyr man har problemer med ,når man poster med henblikk i å få tips og hjelp til å løse eller belyse et problem. Til info så har jeg et par av de kortene selv. Endret 3. juli 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Det har masse å si. Har du koplet den i P8Z68 kortet på mørkeblå 6Gbps port. Ja da er dette stort sannsynligvis hele årsaken til problemer du måtte ha. Det er obligatorisk å fortelle hva slags type utstyr man har problemer med ,når man poster med henblikk i å få tips og hjelp til å løse eller belyse et problem. Til info så har jeg et par av de kortene selv. Hva er problemet med det? Det står jo til og med 6Gbps på selve disken, og som sagt har det fungert helt fint et års tid. Edit: Ble litt avsporet her. Jeg kjøper ny SSD i morgen og ser om det er noen forskjell. Gamle mekaniske disken har i allefall fungert finfint i mange timer nå Endret 3. juli 2013 av tacomodo Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Det er den/de ekstra 6Gbps kontrolleren som Asus har puttet på hovedkortet fra Marvell som er crappy. ( gammelt nytt ). Står om dette i nærsakt alle SSD tråder og guider at man skal la være JMB(jmicron) og Marvell onboard kontrollere. SSD kopler man på native data brikkesett porter. I ditt tilfelle Intel ICH sata portene. Endret 3. juli 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Det er den/de ekstra 6Gbps kontrolleren som Asus har puttet på hovedkortet fra Marvell som er crappy. ( gammelt nytt ). Står om dette i nærsakt alle SSD tråder og guider at man skal la være JMB(jmicron) og Marvell onboard kontrollere. SSD kopler man på native data brikkesett porter. I ditt tilfelle Intel ICH sata portene. Det står ikke et kvidder om det i hele manualen så spørs om min versjon av hovedkortet har denne pluggen. Skal uansett ta en titt, takk for tipset. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 ...jeg har hatt denne disken i et års tid på samme hovedkort og ikke oppdatert noe firmware i det siste, men ok Min Corsair m4 er koblet på et Asus P8Z68-v hovedkort, ingen anelse hvilke kontrollere og ting og tang det har. Det kan være du har trigget 5000 timersfeilen. Lenke til kommentar
Klumpesnusk Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Akkurat installert Win7 på en ny Intel 520 180GB SSD. Daglig låser hele windows seg, men musen kan fortsatt beveges rundt på skjermen. Ender med at jeg må slå av maskinen ved å holde inne av-knappen. Alt av drivere og firmware er up to date. Har ikke klart å finne noen fix til dette, så vurderer derfor å kjøpe en ny SSD, og å sende den nåværende tilbake igjen. Hvilken av disse bør jeg gå for? INTEL 520 SERIES 2.5" 180GB OCZ AGILITY 3 2.5" 180GB CORSAIR FORCE GT SERIES 3 2.5" 180GB Evt. noen andre på 180GB til under 1400? Takker på forhånd! Du burde gå for Corsair SSDen, den er den raskeste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå