Gå til innhold

[Løst] Headsett til iPhone og PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal du bruke dette til? Musikk? Spill? Film?

Anbefaler å kjøpe musikk headphones, også heller kjøpe ekstern mikrofon som du kan bruke når du er på dataen.

 

Hvor stort vil du at dette disse hodetelefonene skal være?

Skal du ha lokket eller åpene klokker?

Du burde også gå til innkjøp på et lydkort til dataen, husk at iPhone bruker 3,5 analog jack.

Så du får ikke tatt i bruk USB headset med innebygget lydkort.

 

Hva med:

Beyerdynamic DT 770 Pro

Denon AH-D1100

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Hva skal du bruke dette til? Musikk? Spill? Film?

Anbefaler å kjøpe musikk headphones, også heller kjøpe ekstern mikrofon som du kan bruke når du er på dataen.

 

Hvor stort vil du at dette disse hodetelefonene skal være?

Skal du ha lokket eller åpene klokker?

Du burde også gå til innkjøp på et lydkort til dataen, husk at iPhone bruker 3,5 analog jack.

Så du får ikke tatt i bruk USB headset med innebygget lydkort.

 

Hva med:

Beyerdynamic DT 770 Pro

Denon AH-D1100

 

Jeg skal vel bruke det til spill og musikk.

Jeg har to pc-er, en på jobb og en hjemme så hadde vært kjekt med en mic på headsettet.

Lokka klokker ja.

Ja, vet det. Men greit at headsettet passer på alle devicer som jeg har tenkt og bruke det på.

Lenke til kommentar

Det er bedre med 3.5analog jack headphones enn USB headset, så egentlig er jeg bare glad for at du må få deg det. Men for å være helt ærlig har jeg ingen forslag som ikke er sykt overpriset pga du skal ha med mikrofon.

Skjønner skjønner. Blir vel kanskje Beyerdynamic DT 770 Pro og ekstern mic da. Får se litt.

Lenke til kommentar

Skjønner skjønner. Blir vel kanskje Beyerdynamic DT 770 Pro og ekstern mic da. Får se litt.

Du må selv velge hva du vil ha.

Men det er ingen tvil om at musikk headphones er bedre enn gaming headset, men det har ikke så mye å si når det kommer til deg, siden du skal ha 3,5analog jack uansett til iPhone, hvor 99% av alle gaming headset er USB.

 

Mulighetene du sitter igjen med da(hvis du skal ha mic) er å kjøpe et Stereo gaming headset med 3,5jack som f.esk SteelSeries Siberia V2, eller kjøpe et ordentlig musikk headset(med mic) fra f.esk Sennheiser, men disse er fryktelig dyre.

 

Hva du til slutt får best lyd for pengene er ved å kjøpe vanlig stereo musikk headphones, også en ekstern mic til 100kr fra Modmic eller Zalman f.esk.

 

Også hvis du vil ha god positional audio til FPS spill burde du få deg et lydkort som har CMSS-3D eller Dolby Headphone teknologi til å simulere surround. Siden surround som kommer i vanlig motherboards eller følger med spill er subpar.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Du må selv velge hva du vil ha.

Men det er ingen tvil om at musikk headphones er bedre enn gaming headset, men det har ikke så mye å si når det kommer til deg, siden du skal ha 3,5analog jack uansett til iPhone, hvor 99% av alle gaming headset er USB.

 

Mulighetene du sitter igjen med da(hvis du skal ha mic) er å kjøpe et Stereo gaming headset med 3,5jack som f.esk SteelSeries Siberia V2, eller kjøpe et ordentlig musikk headset(med mic) fra f.esk Sennheiser, men disse er fryktelig dyre.

 

Hva du til slutt får best lyd for pengene er ved å kjøpe vanlig stereo musikk headphones, også en ekstern mic til 100kr fra Modmic eller Zalman f.esk.

 

Også hvis du vil ha god positional audio til FPS spill burde du få deg et lydkort som har CMSS-3D eller Dolby Headphone teknologi til å simulere surround. Siden surround som kommer i vanlig motherboards eller følger med spill er subpar.

 

Det blir nok et mer ordentlig musikk headset uten mic, og en ekstern mic på plassen hjemme. Så får jeg ha et billig USB headset på jobb. Orker ikke ha enda et gaming headset hjemme.

 

Må vurdere et lydkort i pc-en.

Lenke til kommentar

 

 

Hvilken av dem ville du anbefale?

Jeg liker Custom One bedre, bedre bass og litt rundere lyd som passer bedre til musikken jeg hører på. (Dubstep, house, EDM og lignende)

Skal jeg høre på noe annet derimot, liker jeg DT770. Krystallklar lyd og et fantastisk lydbilde med balanserte nivåer slik at ingen av tonene blir dynket ned eller borte i mengden.

Lenke til kommentar

Bestilte Custom One fra komplett idag. Vurderte å kjøpe Monster Beats by dr.dre, da jeg har hørt at de skal være bra. Men er de bedre enn custom one? :)

Oi, huffda... Dette er som å banne i kirka. Hadde du sagt dette til noen audiofile, hadde de nok blitt direkte fornærmet. :p

 

Ikke det at Beats er dårlige cans, tvert imot, men det er så uendelig mange bedre alternativer til prisen at du skal være bra løk for å betale så mye for de.

Endret av Dysfunctional
Lenke til kommentar

Oi, huffda... Dette er som å banne i kirka. Hadde du sagt dette til noen audiofile, hadde de nok blitt direkte fornærmet. :p

 

Ikke det at Beats er dårlige cans, tvert imot, men det er så uendelig mange bedre alternativer til prisen at du skal være bra løk for å betale så mye for de.

så gjorde et bra valg mtp. custom ones? Med tanke på lyd?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...