d3vil87 Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Hei! Jeg har en eldre Harley Davidson som jeg skal skifte tank på. Har da kikket litt på nettsider i utlandet på forskjellige nye tanker. Da disse nye tankene er i stål, ulakket å det hele, så må de visstnok trykktestes før de kan brukes. For og teste sveiseskjøtene å slikt har jeg forstått. Hvordan gjør jeg det? Har ikke luftkompressor, om det måtte til. Eller eventuelt, hvem kan jeg kontakte for å fikse dette? Jeg selv bor i Stavanger. Lenke til kommentar
entusiast Skrevet 29. juni 2013 Del Skrevet 29. juni 2013 Hei Du trenger ikke å trykkteste den, men det er selvfølgelig ønskelig. Dersom du skulle fått tilgang på en kompress for å sette trykk på, er det viktig at du bruker en trykkreduksjonsventil for å redusere til noe slikt som ca 0,25 bar. Alternativ 1: Fyll den med vann. Holder vannet seg "ombord", vil også bensinen gjøre det. Gjør du dette må du huske å tømme den helt etterpå. Eventuelt også føne ut siste rest av fuktighet for å unngå rust. Alternativ 2: Ring sjappa du kjøpte tanken på, og kjøp deg tanksealer. Dette er noe guffe som forsegler tanken innvendig. Hadde dette på en tidligere HD jeg hadde, og det funka. (Selv om det kunne godt hende at den var tett i utgangspunktet). Sist gang jeg kjøpte ny tank, lakkerte jeg bare tanken på forhånd, og bestemte meg for å bruke sealer dersom jeg skulle ha skikkelig utur. (Måtte bli klar til 1 mai ;-) Håer dette var noe oppklarende. Lenke til kommentar
d3vil87 Skrevet 2. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2013 Tusen takk for godt svar! Da ble jeg litt klokere der også :-) Håper det ordner seg nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå