cjmozart Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Hei og hopp Utfordring No. 1 Kjøpte et nytt GFX-kort i forrige uke og fikk et litt merkelig problem med på kjøpet: Ved oppstart/restart går maskina i komplett dvalemodus rett før påloggings-skjerm for Windows. 1 oppstart ville den ikke gå ut av dvalemodus. Jeg har testet samme oppsett med det gamle skjermkortet uten problemer, så utfordringen virker være koblet til det nye kortet. Skjermkortet er en ASUS GeForce GTX 650 Ti Boost OC - 2GB Hovedkortet er en ASUS P6T SE, Socket-1366 av ett eller annet slag. Spørsmålet er da: Ligger problemet i kortet i seg selv, på Hovedkortet eller evt ved strømtilførsel? Forsøkte å finne en BIOS-oppdatering til hovedkortet uten hell (fikk feilmelding om ukompatibel oppdatering). Jeg har desverre ingen annen stasjonær PC å teste kortet i for å se om det skjer overalt eller om det kun er i min maskin. Utfordring No. 2 Adskillig enklere denne tenker jeg. Har en 80GB SSD-disk med et fint fungerende system; har kjøpt en 250GB SSD disk som jeg vil bruke som systemdisk; problemet er at jeg ikke finner Windows-nøkkel, og siden jeg bruker den i jobbsammenheng vil jeg nødig bruke ulisensiert Windows. Tenker at løsningen er å klone 80GB-disken og å overføre alt til en partisjon på 250GB-disken.. 250GB-disken trenger antagligvis en Linux-inst også.. Hvordan gjør jeg dette på best mulig måte? På forhånd takk for svar. K Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Prøv denne for nr.2 http://wpkf.codeplex.com/ Lenke til kommentar
cjmozart Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Oppdatering på utfordring No. 1: Etter oppdatert BIOS vil ikke maskina gå forbi Press Del to go into BIOS selv med gammelt GFX-kort i. Alt annet er plugget ut. Kan det være tilfeldigheter som har ført til et skrantende Hovedkort akkurat da jeg installerte nytt GFX-kort og ny RAM? Selv når jeg får startet opp maskina går den i dvalemodus før innlogging: 3 av de siste 4 gangene har jeg heller ikke kommet ut av dvalemodus når dette har skjedd. Veldig frustrerende,. Lenke til kommentar
cjmozart Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Så etter 6 timer med feilsøking fant jeg endelig feilen.. rett før jeg ga opp og bestilte nytt hovedkort.. Det viser seg at tastaturet mitt sendte dvale-knapp-signal hele tiden.. fant det ut når jeg koblet mitt tastatur og mus på Medie-PCn for å få sjekka mail.. /gigafaceslap .. burde ha lukta lunta tidligere, men man låses veldig til å sjekke nytt utstyr når feilen oppstår rett etter at man har kjøpt nytt utstyr. Blæ.. jaja, alt funker og jeg trengte ikke kjøpe no nytt.. eneste det kosta meg var en halv dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå