GeirGrusom Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Jeg bruker kdiff3 meg git for å merge. Men relativt ofte hender det at den ikke merger noenting. Det vanlige spørsmålet dukker opp med trykk enter for å starte merge verktøy. Men den starter ikke kdiff3, den bare går til neste konflikt. når dette skjer så har filene alltid <<<<<<<<<<<<<< og hele filen bortsett fra siste linje skal liksom være en konflikt, men ikke blitt ryddet opp i, selv om git hevder at det ikke er noen konflikter. Det har nå hendt flere ganger at både jeg og andre har sjekket inn view filer med dette, som da åpenbart får siden til å feile når den blir vist, men dette er alt for sent. Burde jeg kanskje bytte merge verktøy, eller er det noe annet som fører til denne oppførselen? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Det aner meg at dette har noe med linjeskift å gjøre. Noen bruker Linux, noen bruker OS X, og noen bruker Windows. Typisk så er hele filen bortsett fra siste linje feil, noe som peker på at kdiff3 kanskje ikke er så fryktelig glup. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Ser ut til at problemet kom av at kdiff3 har satt line endings til Unix, noe som gjør at den bare tuller og tøyser ved merge når crlf dukker opp. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 vimdiff! :---D Hadde vært flott med et verktøy som i det minste ikke lar <<<<<<<<<<<<<<<<< og lignende skrot ligge igjen ja ^^ Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Ser at saken er løst, men Kdiff3 har fungert smertefritt hos meg. Kanskje jeg har vært heldig og ikke støtt på problemet. Er det markant forskjell på mitt oppsett og ditt? Konfigurasjon: $ git config --global -l | egrep '(merge|diff|autocrlf)' core.autocrlf=true diff.tool=kdiff3 merge.tool=kdiff3 difftool.prompt=false mergetool.prompt=false mergetool.kdiff3.keepbackup=false mergetool.kdiff3.trustexitcode=false mergetool.kdiff3.path=C:/Program Files/KDiff3/kdiff3.exe Kommando ved konflikt: $ git mergetool Endret 30. juni 2013 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Jeg bruker kdiff3 meg git for å merge. Misforstår jeg deg, eller sier du at du bruker ett merge tool for å merge og ikke "git merge" kommandoen? Endret 30. juni 2013 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2013 (endret) Misforstår jeg deg, eller sier du at du bruker ett merge tool for å merge og ikke "git merge" kommandoen? Du misforstår git merge development git mergetool Du har samme oppsett som meg. Endret 30. juni 2013 av GeirGrusom Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 30. juni 2013 Del Skrevet 30. juni 2013 Alt i orden, da er jeg med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå