Gå til innhold

Hvordan redusere sus og støy fra mic.

Anbefalte innlegg

Jeg bruker et program som heter teamspeak2 til å snakke med andre over internett. (billigere en tlf og flere kan snakke sammen) Særlig når vi skal spille i team ol.

For det første vil jeg finne ha vekk susing og pc vifte støy ol. Slik at det blir litt mer som mobiltlf lyd. Sitter på et rom med murvegg som ikke er så lyd dempende. Sliter dermed litt med at micen min er alt for følsom og reagere på alt i bakgrunnen. Har vurdert en ny mic, men vet ikke hva jeg skal kjøpe heller.

Når jeg snakker over MSN 6. Så blir det mye bedre lyd og ikke så mye lag på lyden. Men da kan ikke flere snakke sammen.

Finnes det bedre program enn Teamspeak2??

Hvilken mic bør jeg kjøpe til under 4-500kr?? (med eller uten headsett)

Finnes det et program som kan ligge i bakgrunnen og rense vekk støy og sus, og la stemmen bli klarere.

Har 6Mit linje og de andre har bredbånd de også så linjen er ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du forsøkt noe så enkelt som å skru ned følsomheten på micen?

kan hende det vil hjelpe.

Har prøvd for lenge siden. Den er nesten helt i bunn. :wink:

Takk herr MyWar. Skal prøve det i morgen når de andre er online igjen. Kanskje det går ann å høre hva alle sier igjen.

Er det noen som har tips til en god mic. Med eller uten headsett???

Lenke til kommentar
Ingen som har prøvd skype da? www.skype.org

Fungerer utmerket her.. Bruker mindre mobiltelefon nå ja. Er igrunn merkelig at slike program ikke har tatt av... Noen som har en forklaring?

Vel det programmet er vel ikke helt hva jeg leter etter. Kan bare være 2 stk om gangen. Om jeg skal spille med 1 person så hadde det gått ann, men jeg trenger et program til flere spillere.

Men ellers takk for hjelpen. :wink:

Lenke til kommentar

Vel 5 dollar pr måned er vel ikke helt hva jeg var ute etter. Da holder jeg meg til teamspeak 2.

Gleder meg til å teste ut ventrilo som MyWar foreslo.

Men er det ingen som vet om en god og grei mic. Er det samme f.a.e.n??

Lenke til kommentar
Vel 5 dollar pr måned er vel ikke helt hva jeg var ute etter.

Roger wilco er gratis, du trenger bare å registrere deg..

Kan være. La bare merke til 5 dollar månden der inne. Men jeg kan ikke snakke med flere om gangen da. Slik jeg fant ut da.

Når det gjelder ventrilo var det et helvete å få til på linux i følge eksperten her i huset. Setter opp en windows server får å se om det er bedre.

Kjøpte meg dette headsettet. Fikk mye bedre lyd på andre siden. Den hadde noe som de kalle for bass vibration. Fungerer som en dildo på ørene som reagere på bass for å si det enkelt. Grei lyd til musikk, men ikke bruk bass dildo funksjonen under samtaler.

Videre info kommer løpende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...