Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Passat 1,9 TDI - Sedan


JuC1y

Anbefalte innlegg

Enkle regler:

 

- Har bilen mellom 100 og 150 på telleren, så burde registerreim være byttet (hvis bilen har dette)

- Oilje og oilefilter burde byttes mellom 15 og 20 000km (stor service er vel 50-70 elns..)

- Be alltid etter kopi av serviceheftet, fordel at verksted har gjort serviceene (litt vanskelig å kontrollere at eieren ikke bare har fylt ut serviceheftet)

- Snakk med selger i person eller telefon.

+++

 

 

Det er vanskelig å få sjekket alt, noe må man ta på feelingen. Jeg kjøpte litt på måfå (hadde nok ikke gjort bra nok research. Har vært fornøyd så langt, sett bort i fra en jallaløsningen som har blitt gjort på drivstoff tilførselen.

 

Viktig å ikke kjøpe bil man ikke har råd til. Du burde regne 2k i reperasjoner per mnd i snitt, i tillegg kommer årsavgift, drivstoff, bompenger osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det økonomiske klart, men jeg sliter med å finne selve bilen.

 

Jeg har ikke peil på biler, og har ikke lyst til å investere i en bil som bare kommer til og skape problemer.

 

Likte Boraen veldig godt, men lurer på om den er overpriset?

 

Og hvis det er noen her inne på forumet som kunne hjulpet meg i kjøp av Boraen.

Lenke til kommentar

Veldig lite å sammenligne med på finn.. Jeg synes ikke prisen er så voldsom. Men det er du som til slutt bestemmer om bilen er overpriset, kjøper du den så er den ikke overpriset (uansett pris..)

 

 

Bodø er nesten i motsatt ende av meg, så får ikke hjulet deg der..

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Generelt burde du ha økonomi til å bruke ~2k per mnd i vedlikehold, en service er fort 5-6k f.eks, dvs 3 x 2000.. ;)

 

Bare å komme med spørsmål hvis du lurer på noe... Men ville prøvd å finne noen i bodø som kunne prøvd bilen slik at du slipper å ta turen for ingenting (hvis bilen ikke er noe)

Lenke til kommentar

Hvis det er VW/Audi/Skoda/seat du skal ha, så ville jeg meldt meg inn i VACN.klubben (koster vel 300,-/år) og spurt om det er noen der som kan hjelpe med å se på bilen.

 

Klubben er en god resurs å ha i forhold til kunnskap og rabatter hos diverse bil-relatert butikker.

Lenke til kommentar

Bestilte nettopp service på Passaten min nå, og det blir første utlegget jeg har etter at jeg kjøpte den i november ifjor. 3500kr ble prisoverslaget på det de skulle ha for longlife-servicen. Men det er jo alltid et aber om de finner noe annet som er galt da. :)

 

2000kr/mnd er litt drøyt, synes jeg. Men kjekt med en buffer for uforutsette utgifter, enten det er snakk om bil eller annet.

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Med biler det smart å ha for mye penger tilgjengelig enn motsatt! :) Hvis en sparer 2k per mnd som buffer til bilen, så er man sikret å holde den på veien konstant (så fremt man ikke er veldig uheldig)

 

Inni dette så tar jeg også bl.a bytte av dekk, evt egenandel ved forsikring osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...