tobiasLOL5 Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Hei, jeg er 15, og har tenkt på å bygge pcer/servere for å tjene raske penger. Hvilke regler gjelder da? Reklamasjon? Garanti? Skatt? Angrerett? MVH Tobias Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Hei, jeg er 15, og har tenkt på å bygge pcer/servere for å tjene raske penger. Hvilke regler gjelder da? Reklamasjon? Garanti? Skatt? Angrerett? MVH Tobias Har prøvd dette selv, og med mindre det er for venner og/eller kjente, så er det ikke verdt det, i tillegg til at det er vanskelig å få noen til å betale deg for det... Edit: Men for å svare deg: I et salg mellom private personer, så gjelder ikke slike ting! Endret 23. juni 2013 av MariusJS Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Er enig det er vanskelig å tjene penger på et salg som dette, blir heller mere lønnsomt å selge brukt fordi man slipper å kaste gammelt utstyr som ikke brukes lengere. Men å tjene penger på det kan man ikke regne med, er vel heller større sansynlig man taper fordi kjøperen har få garanti muligheter. Kjøpsloven gjelder også mellom salgs av privatpersoner, så det er ikke akkurat lov å lure folk. Problemet er heller i praksis å få forbrukerrådet å ta å saksøke en person, så man må nok heller ta saken for retten selv og heller prøve å løse det på den måten. Hadde du opprettet eget firma, kunne det gått lettere problemet er helle da at det er lite å tjene på å bygge fordi konkuransen er så stor, både netshop, komplett, cdon tilbyr selvbygde maskiner, at fortjenesten blir alt for lav. Spørs man klarer å tjene bedre en 500 kr per maskin det er ikke mye for 2-3 timers arbeid om windows også må installeres og testes blir vel ca 167 kr timen. Så da må man nok selge mange maskiner for det skal være lønnsomt, ikke nok med det flere og flere bygger heller pcen selv eller kjøper laptop/nettbrett så behovet et nok mindre, ville heller rettet meg mot server markedet i så fall, der er det nok flere bedrifter som betaler mere. Endret 24. juni 2013 av LMH1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Hei, jeg er 15, og har tenkt på å bygge pcer/servere for å tjene raske penger. Hvilke regler gjelder da? Reklamasjon? Garanti? Skatt? Angrerett? MVH Tobias Glem det. Konkurransen er beinhard, du kommer aldri til å tjene en krone. Lenke til kommentar
tobiasLOL5 Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 ok, takk for svar. Da får jeg vel skaffe meg jobb på Rimi isteden Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 ok, takk for svar. Da får jeg vel skaffe meg jobb på Rimi isteden Hvis du er 15 er det mer sannsynlig med avisrute eller oppvask hos restaurant/fast food Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå