Gå til innhold

NRK valgomat - hjelper dere til å finne ut hvilket parti dere skal stemme på

Anbefalte innlegg

Synes ikke det var spesielt vanskelig å få Venstre, alt jeg behøvde å gjøre var å svare det jeg mente. Men poenget er jo ikke å svare det man tror partiet man vil stemme ville ment, så det bør ikke være noe mål i seg selv å få Venstre som resultat, men å få vite hvem man er mest enig med. Kanskje du er mindre enig med Venstre enn du tror, tydeligvis gjelder det i de sakene testen omfatter i alle fall. Ikke dermed sagt at testen er en fasit på noe som helst måte, det kunne helt sikkert vært andre spørsmål som gjorde resultatet annerledes for mange, men tenker det gir en generell pekepinn.

Hmm. Ja du har rett i det. Men som sagt så er ikke sakene jeg er mest opptatt av nevnt. =P

Den er jo ganske så grei da egentlig, når jeg tenker etter. = )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørt igjennom begge og må si at Nettavisen utklasser NRK fullstendig.

På hvilken måte da egentlig? På Nrk sin var der mer info pr spørsmål, mens Nettavisen hadde spørsmål

som klart la mer føringer i retning Frp.

Enda da opp med ganske likt resultat uansett da.

Lenke til kommentar

Fikk det samme på begge 2

Tja på NRKs fikk jeg Rødt og Høyre. Rødt er omtrent så langt fra mine synspunkter som det er mulig å komme, hvilket man faktisk fikk se på nettavisens test hvor Rødt kom sist av alle.

Skal vel bemerkes at jeg er såpass langt ute fra sentrum at det er nok ingen test som "passer" mine synspunkter.

Lenke til kommentar

Jeg tok Nettavisen sin, men fant ut nå at det var 2011 versjon.. :hmm:

Denne testen var uansett hundre og ti ganger bedre enn NRKs Valgomat, med tanke på spørsmålene. (De som går på ideologi, osv...)

http://www.nettavisen.no/nyheter/valg2011/article3219559.ece

Jeg fikk dette resultatet:

post-148960-0-07154400-1372078163_thumb.jpg

Tja på NRKs fikk jeg Rødt og Høyre. Rødt er omtrent så langt fra mine synspunkter som det er mulig å komme, hvilket man faktisk fikk se på nettavisens test hvor Rødt kom sist av alle.

Skal vel bemerkes at jeg er såpass langt ute fra sentrum at det er nok ingen test som "passer" mine synspunkter.

Problemet er at man ikke kan velge ingen formening så mange ganger man vil. Man må være uenig eller enig i alle spørsmålene. :p
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Jeg lurer på hvordan valget fungerer i korte trekk. F.eks blir det uansett en Koaliisjonsregjering?

Hvem er statsministerkandidater og er dette en uavhengig avstemming når regjeringen er valgt?

Jeg er ganske grønn på dette her, så fint om noen forklarer veldig enkelt hvordan det foregår!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har tatt alle testene jeg kan finne på nettet, og har trukket min konklusjon

Fascistregjering med meg selv som diktator !

Jobber på sjøen, og har tidligere vært enig både med FrP og Høyre, men etter forskjellige utsagn fra lederne deres, og nye forslag, er det kanskje best å få kystpartiet og Steinar Bastesen på banen igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...