General85 Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Hei Vi bor i en tomannsbolig der vi har en nabo under oss (sokkel) som røyker på sin veranda. Selvfølgelig høres dette helt normalt ut, men for oss er dette et kjempeproblem da all røyk siver rett inn på soverom og stue. På sommeren da dører og vindu står oppe er dette et problem som gjør at både sengeklær og hus lukter røyk. Vi er bekymret for at dette kan være til skade for oss, og ikke minst for minstemann som skal sove på soverommet. Har hatt mye problemer med denne naboen, så forholdet er ikke på topp for å si det mildt. Hva kan man gjøre? Er det virkelig så lite lover og regler som beskytter oss ikkerøykere at vi må finne i oss i å selge huset? Vi kan ikke leve med dette lenger og er heller rådløs. Er det noen som har opplvedt samme problem/har et forlag til løsning på dette? Hilsen 2 stk som gleder seg til å bli foreldre. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Tviler på at dere har loven på deres side, men jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Skade tar dere ihvertfall ikke av det, men irriterende er det nok Lenke til kommentar
Arcturus2 Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Ufattelig irriterende. Mitt råd er å mase så mye på røykingen at det i lengden blir ubehagelig for vedkommende å sitte der i lengden. Kanskje det gir resultater. Lenke til kommentar
Simonhauan Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Dere eier huset? Går ikke ann å bare kaste ham ut da? Eller er det en eller annen lov som beskytter ham? Begge eier kanskje? Skadelig er det iallefall ikke, sporadisk. Illeluktende.. ja det er det nok. Endret 23. juni 2013 av Simonhauan Lenke til kommentar
General85 Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 Ja 2 stk selveier Vet vi har lite å stille opp med, hvis jeg maser om det hver gang blir de nok veldig irriterte etterhvert Kanskje det hjelper. Banner og slår dører og vinduer hver gang, så noe reaksjoner har de nok fått Lenke til kommentar
Populært innlegg Der Kaiser Skrevet 23. juni 2013 Populært innlegg Del Skrevet 23. juni 2013 Folk har en tendens til å høre etter om du kaster ting på de. Jeg anbefaler å begynne med små ting som stein og klinkekuler, for så gå over til kost og støvsugere om de små tingene skulle vise seg å ikke fungere. 17 Lenke til kommentar
General85 Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 Jeg tror jeg må legge noe som lukter helt jævlig på balkongen som jeg ikke bruker. En råtten fisk eller noe. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Jeg tror jeg må legge noe som lukter helt jævlig på balkongen som jeg ikke bruker. En råtten fisk eller noe. Sånn at du kjenner lukten av råtten fisk så godt igjennom soveromsvinduet at du ikke tenker over røyklukten? 8 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Post i jussforumet og få en tolkning av granneloven. 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Det er vell lite å gjør med det, han røyker ute. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Prøv og virk imøtekommende og spør vedkommende om han ikke har tenkt på e-sigaretter i stedet? 4 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Sett opp røykvarsler rett atmed der han står å røyker På deres del da selvfølgelig, så blir han nok lei pipingen til slutt.... 1 Lenke til kommentar
B25S Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Hvis du har gitt opp å få en god tone med naboen din så kan du kjøpe deg isbitmaskin og kaste isbiter på dem. Isbiter smelter og forsvinner, så det er en smule etisk med tanke på tilgrising ol. om man kaster andre ting, du vil jo ikke gjøre noe ulovlig som f. eks. hærverk. 3 Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Ring på døra, og når han åpner, slår du han i ansiktet. 4 Lenke til kommentar
MagicCheeseball Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Det å kreve at han ikke skal røyke på sin egen veranda syns jeg er like urimelig som om at han skal nekte dere å ha vinduene åpne. Just sayin' Er det ikke bare å få seg varmepumpe med aircondition funksjon? Om det er varme som er problemet, eller noe ventilasjon med filter. 2 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Gå inn i politikken og jobb for å forby salg av røyk i norge. Det er nok din beste sjanse. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Skade tar dere ihvertfall ikke av det, men irriterende er det nok Skadelig er det iallefall ikke, sporadisk. Illeluktende.. ja det er det nok. Jo, visst. http://www.helsedirektoratet.no/folkehelse/tobakk/royking/passiv-royking/Sider/default.aspx Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 (endret) Mye skremmende svar her, glad jeg ikke har dere som naboer. Til TS: hva med å fortelle naboen at en unge sover på rommet der, og at dere helst ønsker at han røyker på andre siden av huset. Høflighet kommer langt, hvis du har fulgt opp noen av de tidligere rådene gitt her, da foreslår jeg at du selger. Endret 25. juni 2013 av Notelitten 3 Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Prøv veldig vennlig om han kan redusere røykingen ute. Dere kan sette inn en vifte/ventilasjonsanlegg som blåser inn luft fra en kant av huset hvor det ikke røykes. Da får du et svakt overtrykk som nok vil hjelpe noe på inneklimaet, samt redusere behovet for å åpne vinduer. Sengetøy kan tørkes i trommel. Evt. kjøp en gammel propellflymotor og koble den til røyksensor, og plasser på gunstig sted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå