Gå til innhold

kjøpe nforce2 nå eller vente til Athlon FX koster 1000-1500

Anbefalte innlegg

Hei

Sitter nå med et VIA kt266A system med Xp 1600 (1400mhz)

og pc 2100 noname ram.

Har veldig lyst til å oppgradere til nforce2 og Xp 2500 @ 3200 og har vel funne alle delene jeg vil ha.

Spørsmålet er om dere ville oppgradert nå dersom dere hadde dette systemet. Ville jo få en økelse i ytelsen på opptil 40%.

Så har jo Athlon FX kommet, men de skulle jo skifte til ny socket igjen på nyåret. Det er jo ikke før nærmere neste sommer at prisene på Athlon FX er så lave at det er vits å kjøpe det. Oppgraderer jeg til nforce 2 samtidig som jeg skifter ut G4 4600 mitt på nyåret vil det jo holde i nærmere 2 år til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det spørs.....

bruker du maskina mye?? hva da til? 8har du skjekka hvor mye ytelses forskjell det kommer degm til gode på akkurat dette området ved oppgradering, og ved venting)

spiller du mye?

har du 1800kr så ville jeg spandrert meg ett nyt HK og ny prosessor, bare beholdt rammen, o.l.

det vil ta Xtremt lang tid før du kan få en athlon64 + hk til den prisen!

mange nye standarer kommer innover det nye året, og det å kaste på seg den "onde" ventetida er ikke verdt det.

spar heller opp hvert øre etter dette rimelige kjøpet, og skaff deg noe halvrått om ett/to års tid.

lev mens du lever,

kan jo hende at du i neste sving blir påkjørt av en fyll sjåfør, som etterlater deg for å dø

han/hun får vel gjerne 2 år i fengsel (, men skal jo ikke i fengsel med en gang, så han/hun tar seg frihet, uten å bli videre straffet, til å kjøre i andre svinger), dersom han/hun er så lite hjelpsomme at de ikke melder seg, ca.1 år dersom de melder seg..... ikke sant?

Lenke til kommentar

lev mens du lever,

kan jo hende at du i neste sving blir påkjørt av en fyll sjåfør, som etterlater deg for å dø

han/hun får vel gjerne 2 år i fengsel (, men skal jo ikke i fengsel med en gang, så han/hun tar seg frihet, uten å bli videre straffet, til å kjøre i andre svinger), dersom han/hun er så lite hjelpsomme at de ikke melder seg, ca.1 år dersom de melder seg..... ikke sant?

nei, det tror jeg ikke noe på, og hva har det med saken å gjøre?

jeg ville kjøpt pc nå. overklokk en 2500+ til 3200+ med abit nf7-s v2.0

hovedkort og passende ram. fin rigg det, og billig.

Lenke til kommentar

Takk,

var det eg tenkte, har så enormt lyst på ny maskin. Den eg har no bygde eg for 1 1/2 år sidan på eit ustabilt MSI hovedkort med noname ram, det er ein feil eg ikkje skal gjere igjen. Er forresten ein HARDCORE GAMER.

Hovedkort:

Gigabyte 7n400 Pro Det stod lenge mellom det og nf7-s, men fant ut at eg ville prøve eit Gigabyte.

Prosesson:

Xp 2500 @ 3200(+) OC Slenger på ein Volcano 11 (hadde ikkje thermaltake silent boost på lager :cry: )

Harddisk:

Maxtor DiamondPlus 9 120gb SATA

Ram:

2x256mb OCZ PC 3200

Har fra før: SB Audigy, G4 4600, dvd/cdrw og 80gb Seagate

Trur nok at PSU'en (Q-tec 350w) går rett til himmels når eg setter sammen dette, men er villig til å prøve.

Som sagt trur eg på rundt 25-40% ytelse forbedring. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...