Chipsmaster Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Ok, så ser ut som det enten blir Titan eller GTX 780. Er selv blitt litt asus fanboy oppigjennom tiden, så er helst det jeg vil ha, men har dere noe å si om andre kort som kan yte bedre og kanskje stillere enn asus sine? Asus er jo også noe billigere ser det ut som, spesielt med Titan, mens 780 ligger ganske så likt som med konkurrentene. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Så lenge det er referansedesign så har det ingenting å si hvilket merke du går for. Ser at Asus har en deal på dustinhome.no hvor du får nettopp et referansedesignet GTX 780 med et Echelon headset til 5249 kr. Endret 24. juni 2013 av fflex Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Så lenge det er referansedesign så har det ingenting å si hvilket merke du går for. Referansedesign... Which is? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Eks: http://www.dustinhom...-e-dvi-hdmi-dp/ http://www.dustinhom...chelon-headset/ Eks på ikke-referansedesign: http://www.dustinhom...-e-dvi-hdmi-dp/ Endret 24. juni 2013 av fflex Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Eks: http://www.dustinhom...-e-dvi-hdmi-dp/ http://www.dustinhom...chelon-headset/ Eks på ikke-referansedesign: http://www.dustinhom...-e-dvi-hdmi-dp/ Godt det er noen som har peil Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Kommer til å bestille et Titan i en av de nærmeste dagene, så lenge det er et referansekort så er det liten rolle som spiller inn om hvilket kort jeg bør gå for? Asus er jo billigst, er det er godt valg? Prisen varierer jo veldig fra kort til kort. Fra 7k til over 9k.. Hvordan er for eksempel dette kortet til Gainward i forhold til Asus sitt? Endret 26. juni 2013 av Chipsmaster Lenke til kommentar
fflex Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Det er de samme kortene. EDIT: står fortsatt for at GTX 780 er beste valget for deg, men har du lyst har du alltids lov Endret 26. juni 2013 av fflex Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Bare vit at du betaler 50% mer for 5% høyere ytelse enn ett 780 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Men så har han jo det aller beste kortet på markedet viss han går for titan størst e-penis Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Kjøp deg et 780GTX, du kommer ikke til å angre. Som de fleste sier ville jeg ikke gått for dual kort med tanke på microstuttering som kan være veldig irriterende. Singelkort er så mye bedre. Har selv hatt et 4870x2 og 2 stk HD5850 i crossfire og er altfor mye problemer (stuttering) i forhold til hva du får. Du som sier du ikke har opplevd noe store problemer med det har sannsynligvis ikke spilt mange spill eller over lengre tid. Ellers kan d være at driverne har forbedret seg betraktelig siden jeg kjørte 5850 i CF. Husker hvor mye trøbbel det var med spesielt bad company 2 med CF. Hører dog SLI skal fungere bedre enn CF. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Kjøp GTX780, ikke Titan. Du trenger ikke Titan Lenke til kommentar
Chipsmaster Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Har forstått at jeg klarer meg fint med 780 nå, men om jeg kan drøye kanskje ett år med å kjøpe nytt neste gang så er det et + Lenke til kommentar
fflex Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Det er ikke sånn at om et år så vil et Titan klare alle nye spillene, men GTX 780 ikke. Se for deg de som handlet inn Intel Q6600 for et par år siden. Kompisen som handlet inn Q6700 vil ikke ha noen annen spillopplevelse i dag. Endret 27. juni 2013 av fflex Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Har forstått at jeg klarer meg fint med 780 nå, men om jeg kan drøye kanskje ett år med å kjøpe nytt neste gang så er det et + Titan er 5% bedre enn 780. 5% vil aldri utgjøre en betydelig forskjell. Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Men så har han jo det aller beste kortet på markedet viss han går for titan størst e-penis Titan er absolutt ikke det beste kortet ytelsesmessig på markedet. Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Titan er absolutt ikke det beste kortet ytelsesmessig på markedet. Ok, kom opp med et enkeltkjerne-kort som er bedre da? Lenke til kommentar
MatsTF Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 Ok, kom opp med et enkeltkjerne-kort som er bedre da? Titan er det beste enkeltkjernete kortet på markedet, men radeon 7990 er det beste kortet på makede. (7990 slår titan 2way sli) Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 7990 slår da vel ikke 2 stk Titan. Hvor har du dette fra? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) MatsTF: HD7990 er per dags dato udugelig, ref frame rating, og absolutt ikke det "beste" kortet på markedet. 2 GTX Titan i SLI er så klart en mye kraftigere og bedre løsning. Om jeg skulle hatt et dual GPU kort så hadde jeg i det minste gått for GTX 690. "På den ene side kommer problemet med «riving» i bilder, som i noen få situasjoner ble mer fremtredende enn vi har sett tidligere. På den annen side kommer den enorme, tunge kjøleren, som til tross for sine imponerende dimensjoner ikke gjorde det så fryktelig bra. Selv om det ikke var stort til støy å spore da kortet slappet av, ble det nemlig rent plagsomt å sitte ved siden av det mens de tre viftene arbeidet med å få unna varmen. Ettersom dette er noe som vil skje nettopp mens kortet demonstrerer sin imponerende ytelse, må dette sies å trekke kraftig ned" Fra testen til hw.no Endret 27. juni 2013 av fflex Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 27. juni 2013 Del Skrevet 27. juni 2013 (endret) Å si att 7990 er udugelig er å dra det veldig langt. Nå kommer AMD med drivere som fikser dette i slutten av Juli, eller så kan man bruke Radeonpro. Og det er vel ingen med vettet i behold, som bruker penger på Titan, nå som GTX 780 er ute. Jeg har så langt sett GTX 780 ned i 4500kr på tilbud. Endret 27. juni 2013 av FiveInline 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå