*F* Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 22. oktober 2012 krasjet det en utenlandsk trailer i meg, og skademelding osv ble som normalt fylt ut. forsikringselskapet har purret og purret på motparten, men lite skjer. Min historie er vel ikke unik, har inntrykk av at slike saker ofte tar LANG tid, jeg misstenker at det nok er fordi det er lønnsomt å ruge på pengene lengst mulig, penger som kan investeres, eller man kan samle renter fra, samtidig som bilen man skal taxere samtidig blir gamlere og i dårligere stand samtidig, slik at dem blir mindre vedt når takseringen skjer. Vel, jeg lurer, er det noen grense for hvor lenge dem kan vente uten å ta en avgjørelse på hvem som har skylden? og hvilke virkemidler kan jeg bruke for å få fortgang i en slik sak? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Men det høres jo litt rart ut at du må vente på dette? Vanligvis så får du jo bare reparert bilen og så kjører selskapet saken videre (Bonus-tap for deg hvis du får skylden, regning til de andre hvis de har skylden?) Er det noe spesielt fordi det er en utenlandsk trailer? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Alt skal vurderest i fra dato skaden skjedde. Dessuten så taper ditt forsikringsselskap både penger og statistikk på å ha skadesaker løpende, så konspirasjonen er det bare å legge bort, det er mest sannsynlig i fra utenlandskeide at det tar tid. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Det er hos det utenlandske det tar tid og kritikken var rettet mot dem. Men det høres jo litt rart ut at du må vente på dette? Vanligvis så får du jo bare reparert bilen og så kjører selskapet saken videre (Bonus-tap for deg hvis du får skylden, regning til de andre hvis de har skylden?) Er det noe spesielt fordi det er en utenlandsk trailer? Dette er pga jeg kunn har delkasko, mitt selskap er dermed ikke erstatninspliktig. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Det er vanskelige og krevende saker og det som dessverre også ofte viser seg er at det utenlandske selskapet ikke har gitt tillatelse til at kjøretøyet kan kjøres i landet, det er få som er obs på det med grønt kort. Det er kompliserte saker, men uten innsikt i den er det umulig å uttale seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå