EngJr Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Hallo, jeg trener hockey og er keeper, derfor trenger maksimal styrke og eksplosivitet. Min trenings plan sånn ut: Mandag: Sykkel 2-3 mil + Eksplosiv styrke (5 reps x 3 på under 50% av 1RM) Tirsdag: Tung styrke (5 reps x 3 på over 80% av 1RM) Onsdag: Løping (140-150 puls) ca 1 time Torsdag: Eksplosiv styrke (5 reps x 3 på under 50% av 1RM) Fredag: Intervaller 30sek rolig jogg, 20sek løping, 10sek maks. x 4 X 3 Jeg er 15år, 180cm høy og veier ca 84kg. Mitt kosthold er ganske så variert, sunt og frisk, og jeg spiser omtrent ikke noe godteri/"dritt". Legger meg tildlig så jeg sover 9-10 timer. Jeg vil beskrive meg selv som at jeg har ganske mye muskler, men har også en del fett. Jeg vil ha bort mye at det fettet, men jeg vet ikke helt hvordan. Men jeg har hørt at bodybuildere gjør følgende: *Går tur med høyt tempo før de spiser frokost ca 1 time. * Løper/ går med ca 120-140 i puls Er det noen som har greie på dette eller vet hvordan man kan forbrenne fett. Svar settes stor pris på! -Marius Lenke til kommentar
Tekk Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 For å forbrenne fett er det én ting som gjelder. kalori inn < kalori ut. Men når jeg ser på bildene vil jeg mye heller anbefale å trene styrke(helkropps i ditt tilfelle, i forhold til sport og treningslengde), tre-fire ganger i uken, i stedet for å kutte ned på maten. I ung alder er det heller ikke spesielt smart å være i kaloriunderskudd, såfremt du ikke vet 100% hva du begir deg ut på, noe som ikke er tilfellet hos deg. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Dropp kaloriunderskudd når du er femten. Fokuser heller på å bli større og sterkere med styrketrening som Tekk sier. Du skal vokse de neste årene, og da trenger du næring. Det er jo positivt å være tung i ishockey uansett. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå