Fasces Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Jeg kan gi deg flere bevis på at dine påstander er falske. Men du vil ikke lytte... Selv om jeg gir deg kilder på flere andre bøker, så hjelper det ikke. Ja, vi er uenige, men så lenge vi respekterer hverandre og hverandres meninger uten krangel og kvalme, så er det helt i orden, sant? Det er viktig at du holder deg saklig når du diskuterer. Så vidt jeg vet forholder jeg meg saklig. Jeg venter spent, nå, på troverdige kilder som beviser at Mohammed ikke hadde sex med sin niårige kone, som etter alt å mene ser ut til å være vidt akseptert. I utgangspunktet var min holdning at Mohammed var en særdeles dårlig mann, som ingen burde strebe etter å likne. Jeg har til gode å overbevises om at han ikke bedrev folkemord eller seksuelle overgrep (etter dagens definisjon) mot barn. Kom med bevis/kilder om du snakker sant. Tja, 5:33, 5:38, 4:34. Spiller det noe rolle for deg? Hvorfor lurer du på det når du ikke ser på Koranen som en sannferdig bevis? Det er bare kjekt å vite om det er sant at det er slik det vanligvis tolkes. Ren nysgjerrighet. Det betyr vel at de senere versene har større tyngde. Jeg ser du har en lang post over meg, dette må jeg komme tilbake til senere. Endret 5. august 2013 av Fasces Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Du er nok blitt grundig lurt, for islam handler såvisst ikke om dette i det hele tatt, det kan du se om du trekker hodet opp av danden og ser på hva muslimene steller i stand av elendighet rundt om i verden, og også i Norge fins det ofre for islam og muslimer, selv om de fleste muslimene i Norge foreløpig er forholdsvis fredelige. Når det gjelder dette med å "være grei mot andre" så er det noe de ikke forteller deg, og det er at dette gjelder kun for muslimer, altså andre muslimer. Det er nok du som er blitt grundig lurt, Baltazar94. Islam går ut på å vise kjærlighet overfor Gud og andre mennesker, som i kristendommen er kjent som nestekjærlighet. Hvis det du sikter til er terrorisme, så finnes det ikke muslimer som er terrorister, men derimot terrorister som kaller seg muslimer. Religionen Islam har ingen onde hensikter ved seg. Jeg foreslår at du enten leser Koranen eller at du holder de ekstreme holdningene dine for deg selv. 3 Lenke til kommentar
joker222 Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Problemet er ikke at et fåtall ødelegger for alle, eller at det er bare "enkelttilfeller" Problemet er islam, og islams lære som påvirker muslimer på en eller annen måte uansett, så lenge de lever etter denne læren. Norsk media forteller ikke så mye om hva muslimer driver med rundt om i verden, men det er nok av nyheskanaler og media i utlandet som forteller hva som foregår, og derfor finne jeg det egentlig ganske underlig at folk flest i Norge ennå forsvarer islam, og ennå tror på det muslimene påstår om at islam er en "fredelig" religion. At muslimene snur ryggen til all elendigheten og prøver å innbille seg at dette er bare "enkelttilfeller, kan jeg til en viss grad forstå, for de ønsker jo tross alt å forsvaresin religion. Men at folk flest i Norge forsvarer islam og tror at islam er "en fredelig religion" er litt mer uforståelig. Nå har jo ikke muslimer flest noe til overs for vantro, og vantro er alle som ikke er muslimer. Så muslimenes reaksjoner spenner seg fra likegyldighet og lett motvilje mot vantro, som i Norge. Til agressivitet, trakkasering og drap på vantro, noe som alle minoriteter i land med flertall av muslimer er utsatt for omtrent daglig. I tilleg skjer jo dette også til en viss grad i alle vestlige land. Så å si at dette er "enkelttilfeller" eller at et fåtall ødelegger, er bare tull. Problemet er islam, og så lenge det fins muslimer som følger islam, og naive folk som forsvarer islam, så blir det aldri fred. Det største problemet er når en person har manglende kunnskap og itillegg har så mye hat som du har, så blir det aldri fred på jorda. Du snakker om fred, jeg skal fortelle deg hvordan fred oppstår: For at vi skal leve et fredelig samfunn så er vi nødt til å respektere hverandre, uansett religion, tro, hudfarge, bakgrunn og kjønn. Hvor i all verden har du fått alt det du sier, fra??? Jeg skal fortelle deg hva som er problemet, problemet er at du har fordommer og er så uviten! En annen ting er, hvorfor grer du alle under samme kam? Baltazar94, du bør lære, og åpne ditt syn, det er for ditt eget beste! "Det er ikke greit å forstå, hvor skoen trykker, når en ikke har den på" 1 Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Det største problemet er når en person har manglende kunnskap og itillegg har så mye hat som du har, så blir det aldri fred på jorda. Du snakker om fred, jeg skal fortelle deg hvordan fred oppstår: For at vi skal leve et fredelig samfunn så er vi nødt til å respektere hverandre, uansett religion, tro, hudfarge, bakgrunn og kjønn. Hvor i all verden har du fått alt det du sier, fra??? Jeg skal fortelle deg hva som er problemet, problemet er at du har fordommer og er så uviten! En annen ting er, hvorfor grer du alle under samme kam? Baltazar94, du bør lære, og åpne ditt syn, det er for ditt eget beste! "Det er ikke greit å forstå, hvor skoen trykker, når en ikke har den på" Halleluja! Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Riktig at man skal være mest mulig lik Muhammed og at han anses som den perfekte. Men mener du virkelig at Muhammed hadde sex med niåring? Og var ekstrem blodtørstig? Hvor får du alt det du sier fra? Dette er falske påstander! Dette er ikke falske påstander. Om du hadde hatt litt kunnskap om islam så ville du forstått det. Men det er faktum at alle som ble drept under Muhammads tid var på grunn av selvforsvar. Så når muhammed og hans menn plyndret handelskaravaner i midtøsten, såvar det alts selvforsvar ? Når muhammed og hans menn drev erobringskriger og erobrt halve midtøstenså var det altså selvforsvar ? Og når muhammed og hans menn drepte alle mannlige fiender de tok til fange og delte kvinner og barn mellom seg, så var det bare selvforsvar ? Da mener du vel at det også bare var selvforsvar når muslimene etter muhammed erobret resten av midtøsten og en del av europa ? Og når muslimene drev med raid over hele europa og opp til island og Norge for å ta slaver, så var vel det også bare selvforsvar ? Og når muslimene nå forfølger og massakrerer kristne og andre minoriteter i midtøsten og andre land der muslimer er i flertall så er vel det også bare "selvforsvar" etter din mening ? Da noen muslimer la seg på lur og overfalt tre skolejenter i indonesia for å skjære hodet av dem, så mener du vel at det også bare selvforsvar ? Hvor langt vil du gå for å forsvare islam og muslimers ugjerninger i islams navn ? Endret 5. august 2013 av Baltazar94 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Det er nok du som er blitt grundig lurt, Baltazar94. Islam går ut på å vise kjærlighet overfor Gud og andre mennesker, som i kristendommen er kjent som nestekjærlighet. Hvis det du sikter til er terrorisme, så finnes det ikke muslimer som er terrorister, men derimot terrorister som kaller seg muslimer. Religionen Islam har ingen onde hensikter ved seg. Jeg foreslår at du enten leser Koranen eller at du holder de ekstreme holdningene dine for deg selv. Det fins ikke kjærlighet i islam. Det er regler for alt, og bryter du reglene så er det ingen nåde.. Og islam er avgudsdyrjelse, mao det fins bare en avgud som kalles allah. allah var favorittguden il muhammeds stamme, og derfor valgte han allah som den eneste guden av over 350 guder som araberne hadde før. Kampropet allah u akbar betyr alllah er størst( av gudene) og henger igjen fra den tiden da muhammed sloss for å få innført allah som den eneste guden. Videre så er det bare muslimer som er fullverdige mennesker i følge koranen, mao de forholdsvis fredelige mekkasurenei koranen gjelder bare for muslimer, men de brukes også for å lure slike naive folk som deg. Vi andre er vantro hunder, svin osv. Endret 5. august 2013 av Baltazar94 1 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Hvis vi spør: Hvorfor Gud sendte åpenbaringen til Profeten? Så er svaret fordi profeten var analfabet (ummi). Hvis Profeten kunne skrive og lese da ville folk i samtida og nå si at Mohammed skrev Koranen på egenhånd, alt er oppdiktet fra Mohammed fordi han kunne skrive og lese. Gud sendte Koranen til en analfabet (ummi) som er Profeten for å bevise folk at Koranen er ikke oppdiktet av Profeten. Profeten Muhammed hadde mange mirakler, og dette er en av hans mirakler. Det er uvisst om Muhammed var analfabet også. Som ofte med arabisk kan ord ha flere ganske forskjellige oversettelser. 'Ummi' kan bety analfabet, men betyr sannsynligvis en som ikke er kjent med de bibelske skriftene i denne sammenhengen. Mer sannsynlig fordi det gjør 'den feilfrie' koranen din mer feilfri. Hvis du lurer på hva jeg snakker om er det bare å google det. Her er første oppslag fra google: http://quransmessage.com/articles/was%20the%20prophet%20muhammad%20really%20illiterate%20FM3.htm De som påstår at Muhammed var analfabet er igjen hadither skrevet lang tid etter Muhammeds død.... Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Hvis det du sikter til er terrorisme, så finnes det ikke muslimer som er terrorister, men derimot terrorister som kaller seg muslimer. Religionen Islam har ingen onde hensikter ved seg. Jeg foreslår at du enten leser Koranen eller at du holder de ekstreme holdningene dine for deg selv. Om islam ikke har noe med terrorisme å gjøre, hvorfor ser en ikke da en mer gjevn fordeling av terrorisme blant verdens religioner? Hvorfor er 75% av all terrorisme blitt gjort i islams navn? Når var sist gang du hørte om en ikke-muslimsk selvmordsbomber, eller en terrorist som terroriserte i en annens religions navn? Joda, det er en god del ikke-muslimsk terrorisme, men det er av politiske eller ideologiske årsaker. Jeg har et inntrykk av at du er muslim, og om du er det vet du nok langt mer om islam enn jeg gjør, hvordan begrunner du at islam er en fredfull religion? Og om islam skulle vise seg å være fredlig i teroien, hva har det å si når den ikke er fredfull i praksis? 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 (endret) Det største problemet er når en person har manglende kunnskap og itillegg har så mye hat som du har, så blir det aldri fred på jorda. Du snakker om fred, jeg skal fortelle deg hvordan fred oppstår: For at vi skal leve et fredelig samfunn så er vi nødt til å respektere hverandre, uansett religion, tro, hudfarge, bakgrunn og kjønn. Hvor i all verden har du fått alt det du sier, fra??? Jeg skal fortelle deg hva som er problemet, problemet er at du har fordommer og er så uviten! En annen ting er, hvorfor grer du alle under samme kam? Baltazar94, du bør lære, og åpne ditt syn, det er for ditt eget beste! "Det er ikke greit å forstå, hvor skoen trykker, når en ikke har den på" Det er nok du som bør lære litt. Se deg litt rundt i verden. Se på midtøsten der muslimene massakrerer kristne og andre minoriteter. Og se på europa, australia og USA, hvor muslimene har kapret spesielle områder i flere byer som de ser på som sitt område, og hvor landets egen befolkning ikke er velkommen. Det samme har de gjort i asia, i se landene som ikke har muslimsk flertall. Om du ikke er muslim, og går inn i et slikt område, så risikerer du å bli slått ned og banket opp. Og les koranen, da ikke de sensurerte glansbildeutgavene du kan få på norsk. Og lær deg også forskjellen på mekkasurene og medinasurene. Det er nesten utrolig hvor lite kunnskap folk flest har om islam, og jeg blir dårlig av at folk som mener de kan alt om islam fornekter alt av dokumentasjon ol på islams og muslimers ugjerninger rundt om i verden, og forsvarer islam og muslimer uansett. Alle som støtter islam og bakker opp muslimene når de snur seg bort fra ugjernngene og sier at "dette eksisterer ikke" eller at det er bare "enkelttilfeller" De er gjennom sin støtte til islam med på å støtte muslimers ugjerninger uansett hvor det er i verden. For så lenge det fins muslimer og folk som støtter dem, så vil disse ugjerningene fortsette. Du bør lære deg noe annet også, og det er at å fortelle sannheten om noe er ikke utrykk for hat mot noen. Og du bør også lære deg å slutte med å si at alle som mener noe annet enn deg selv er besatt av hat og fordommer. Til slutt vil jeg gjøre oppmerksom på det gamle ordtaket "på seg selv kjenner man andre" Så når du uten videre prøver å kneble meg ved å slå meg i hodet med slike påstander selv om du ikke kjenner meg, Hvem er det da som er besatt av hat og fordommer ? Endret 5. august 2013 av Baltazar94 1 Lenke til kommentar
joker222 Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Om islam ikke har noe med terrorisme å gjøre, hvorfor ser en ikke da en mer gjevn fordeling av terrorisme blant verdens religioner? Hvorfor er 75% av all terrorisme blitt gjort i islams navn? Når var sist gang du hørte om en ikke-muslimsk selvmordsbomber, eller en terrorist som terroriserte i en annens religions navn? Joda, det er en god del ikke-muslimsk terrorisme, men det er av politiske eller ideologiske årsaker. Jeg har et inntrykk av at du er muslim, og om du er det vet du nok langt mer om islam enn jeg gjør, hvordan begrunner du at islam er en fredfull religion? Og om islam skulle vise seg å være fredlig i teroien, hva har det å si når den ikke er fredfull i praksis? Først vil jeg spørre deg: Hvor får du informasjonen din fra? Er det media? Problemet er at en del av media har fokusert mest, eller kanskje kun, på muslimer. Så er spørsmålet hvorfor gjør en del av media dette? Vi må huske at media lever av å selge sine historier. Frykt, er en av tingene som blir solgt ganske fort. En del av media bruker nettopp frykt for å selge sine historier. Vi som individer må være kritiske, og vi er nødt til å prøve og undersøke selv. Flertallet av media prøver å få frem er at det finnes noen små grupperinger som gjør umenneskelige handlinger mot andre uskyldige og fremstiller dette som om det er Islam. Dette, er kun overdrivelser av media. Jeg er enig med deg, det finnes fundamentalistiske grupperinger i forskjellige deler av verden, islamske som ikke islamske. Det førstnevntes handlinger er ikke islamsk. Straff skal ikke gjennomføres av enkelt individer, men av en stat som alle mennesker stemmer for. Og alle muslimer (og ikke minst Islam) er på ingen måte enige og stemmer ikke på det disse små ekstreme grupperingene gjør. Selv om det finnes et fåtall av ekstreme muslimer i Saudi Arabia eller en gruppe (av Salafi retningen) som er enige med disse handlingene, er det ingen av majoriteten i Islam som aksepterer det. Det er noen få muslimer av Wahabisme- og Salafisme retningen som f.eks. er enige med bin Laden og hva han har gjort og kaller han en martyr, men er jeg og Islam enig med hans handlinger og tankegang? NEI og atter nei. Men på samme måte finnes det folk som er enige med tankegangen til Anders Behring Breivik. Oriana Fallaci (eks minister i Italia) f.eks. var jo enig med Breiviks tankegang, skal jeg da si at alle av Italias politikere er enige med hans tankegang? Eller kun Fallaci som person. Du/dere må klare å se forskjell på en tankegang og ideologi og dens tilhengere. Islam oppfordrer på ingen måte til det som skjer i disse grupperingene. Er du klar over om mange muslimer som prøver å vise hva den virkelige Islam er?? Men en del av media ignorer dette og viser et helt annet bilde av de fleste muslimenes gode handlinger. Islam har lært meg å respektere alle mennesker uansett bakgrunn og tro. Så lurer du sikkert på, som mange andre millioner mennesker, hvorfor ser du bare hat, ondskap, krig, vold fra muslimene? Sant? Da spør jeg tilbake: hvor har du sett dette? Svaret er media og bøker. Du må huske på at de fleste av media vil tjene penger og de publiserer kun nyheter som er spennende eller som innholder frykt. For da blir folk interessert og kjøper de avisene. Vær kritisk og finn ut svarene selv. Bli kjent med muslimer som meg så vil du se noe helt annet Hvorfor er 75% av all terrorisme blitt gjort i islams navn? Kom med bevis/kilder om du snakker sant. 3 Lenke til kommentar
joker222 Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Det er nok du som bør lære litt. Se deg litt rundt i verden. Se på midtøsten der muslimene massakrerer kristne og andre minoriteter. Og se på europa, australia og USA, hvor muslimene har kapret spesielle områder i flere byer som de ser på som sitt område, og hvor landets egen befolkning ikke er velkommen. Det samme har de gjort i asia, i se landene som ikke har muslimsk flertall. Om du ikke er muslim, og går inn i et slikt område, så risikerer du å bli slått ned og banket opp. Og les koranen, da ikke de sensurerte glansbildeutgavene du kan få på norsk. Og lær deg også forskjellen på mekkasurene og medinasurene. Det er nesten utrolig hvor lite kunnskap folk flest har om islam, og jeg blir dårlig av at folk som mener de kan alt om islam fornekter alt av dokumentasjon ol på islams og muslimers ugjerninger rundt om i verden, og forsvarer islam og muslimer uansett. Alle som støtter islam og bakker opp muslimene når de snur seg bort fra ugjernngene og sier at "dette eksisterer ikke" eller at det er bare "enkelttilfeller" De er gjennom sin støtte til islam med på å støtte muslimers ugjerninger uansett hvor det er i verden. For så lenge det fins muslimer og folk som støtter dem, så vil disse ugjerningene fortsette. Du bør lære deg noe annet også, og det er at å fortelle sannheten om noe er ikke utrykk for hat mot noen. Og du bør også lære deg å slutte med å si at alle som mener noe annet enn deg selv er besatt av hat og fordommer. Til slutt vil jeg gjøre oppmerksom på det gamle ordtaket "på seg selv kjenner man andre" Så når du uten videre prøver å kneble meg ved å slå meg i hodet med slike påstander selv om du ikke kjenner meg, Hvem er det da som er besatt av hat og fordommer ? Du har misforstått helt altså! Jeg synes virkelig synd på deg, men jeg prøver å hjelpe deg, tro meg! Jeg tror du har sett litt for mye youtube filmer (jeg vet det, fordi jeg har sett deg poste mange videoer på forskjellige forum), så det er nok du som bør se litt rundt i verden, fordi du er låst i din egen dumhet. Jeg skal fortelle deg at slike video er en typisk video for å ødelegge bildet av Islam. Hvem vet kanskje noen har tatt denne videoen og skrevet ”Islamic Sharia Law”. Jeg skal ikke gjemme meg bak dette argumentet, men bare sånn at du vet det så kan hvem som helst legge en video og skrive en tittel. Vær litt kritisk og undersøk, det verste man kan gjøre er å dekke over sannheten, jeg sier det igjen, dette for ditt eget beste! 3 Lenke til kommentar
joker222 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Vi andre er vantro hunder, svin osv. Vi? Regner med at du liker å skille lag mellom mennesker( mellom muslimer, og resten av verden), ikke fint i det hele tatt. Kaller seg selv for svin, hund osv. Da får du ta ansvaret selv. 3 Lenke til kommentar
joker222 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Du er nok blitt grundig lurt, for islam handler såvisst ikke om dette i det hele tatt, det kan du se om du trekker hodet opp av danden og ser på hva muslimene steller i stand av elendighet rundt om i verden, og også i Norge fins det ofre for islam og muslimer, selv om de fleste muslimene i Norge foreløpig er forholdsvis fredelige. Når det gjelder dette med å "være grei mot andre" så er det noe de ikke forteller deg, og det er at dette gjelder kun for muslimer, altså andre muslimer. Baltazar94, jeg har nå fått mange meldinger om folk her inne som sier at jeg ikke bør diskutere med deg, og jeg har merket det selv i det siste. Jeg har blitt fortalt at du pleier å diskutere uten noen kilder/bevis. Der du kommer med løse konspirasjons-påstander og løse påstander du ikke kan bevise eller redegjøre for. Og at du er den meste ekstreme som man kan finne her inne. Jeg har sett du skriver på andre forum: ”For dem som ønsker å aktivt tilbe satan, og å vie sitt liv til satan, så er islam et riktig valg.” Da spør jeg deg: Kom med bevis/kilder og fortell meg hvor du har fått dette fra?? Og hvor i all verden har du fått alt det du sier, fra??? Kilder er nødvendig for at jeg skal diskutere med deg, fordi da blir det en saklig og riktig dialog. Det finnes 1,5 milliarder muslimer, og du generaliserer dem, det viser bare hvor fordomsfull, ignorant og kunnskapsløs du er. Som jeg sa tidligere, jeg synes virkelig synd på deg! Baltazar94, jeg håper du forstår poenget mitt, men uansett så er jeg ferdig med å diskutere med deg! Jeg anbefaler andre til å slutte å svare Baltazar94, fordi det er helt meningsløst å diskutere. Det er bare stae og arrogante mennesker (som ignorer sannheten). Du har to muligheter enten foresetter du med de falske påstandene dine og forbli i din egen dumhet eller så lærer du og åpner ditt syn, og jeg håper virkelig at du gjør det sistnevnte. Lykke til med livet! Til dere andre: Noen av dere liker kommentarene til Baltazar94, og trykker på like, istedenfor for å gjøre det, så vær så snill å kom med deres argumenter. Vær kritisk og utforske selv. Ikke følg sporet til Baltazar94, jeg advarer dere. Dette for deres beste Endret 6. august 2013 av joker222 3 Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Det er nok du som bør lære litt. Nei det er det sannelig ikke! Nå er det på tide at du faller ned på jordet! Se deg litt rundt i verden. Hvorfor skal vi se oss rundt i verden? Har du gjort det? Se på midtøsten der muslimene massakrerer kristne og andre minoriteter. Og se på europa, australia og USA, hvor muslimene har kapret spesielle områder i flere byer som de ser på som sitt område, og hvor landets egen befolkning ikke er velkommen. Det samme har de gjort i asia, i se landene som ikke har muslimsk flertall. Se på Midtøsten, Israel, nærmere bestemt Gaza og vestbredden der palestinere(muslimer) blir utsatt for etnisk rensning av israelere(jøder(sionister). http://rense.com/general78/ethnn.htm Eller les boken øyne i Gaza. Kapret byer? Gi meg en kilde. Jeg har ikke hørt om det. Om du ikke er muslim, og går inn i et slikt område, så risikerer du å bli slått ned og banket opp. Hvis vi ikke er muslimer og går inn i et slikt område så vil vi risikere å få oss venner(muslimer er svært gjestfrie). Det er det eneste. Og les koranen, da ikke de sensurerte glansbildeutgavene du kan få på norsk. Og lær deg også forskjellen på mekkasurene og medinasurene. Har du lest Koranen? I så fall hvilken. Kom med bildet av hvilken Koran du har lest, så skal jeg si deg om den er skrevet av Breivik eller ikke. Kan du forskjellen på medinasurene og mekkasurene? Fortell hva som er forskjellen da, siden du oppfordrer andre til å lære seg den? Det er nesten utrolig hvor lite kunnskap folk flest har om islam, og jeg blir dårlig av at folk som mener de kan alt om islam fornekter alt av dokumentasjon ol på islams og muslimers ugjerninger rundt om i verden, og forsvarer islam og muslimer uansett. Det er utrolig hvor lite kunnskap folk kan ha om islam. Jeg blir dårlig av personer som mener de kan alt om islam og fornekter alt av dokumentasjon på hva islam faktisk er. Jeg spyr av folk som er så fordomsfulle og på død å liv må poste usanne, rett og slett usanne kommentarer for å skape avsky. Alle som støtter islam og bakker opp muslimene når de snur seg bort fra ugjernngene og sier at "dette eksisterer ikke" eller at det er bare "enkelttilfeller" De er gjennom sin støtte til islam med på å støtte muslimers ugjerninger uansett hvor det er i verden. For så lenge det fins muslimer og folk som støtter dem, så vil disse ugjerningene fortsette. Alle som støtter Islam, når det oppstår diskusjoner om hva islam går ut på er med på å skape en verden uten hat og fordommer. Verre en det er det ikke. Når man diskuterer og påstår at det du sier er løgn og usanne opplysninger, så støtter du ikke ugjerninger Baltazar94, det gjør du ikke, for ugjerninger finner vi i alle religioner også kristendommen. Du bør lære deg noe annet også, og det er at å fortelle sannheten om noe er ikke utrykk for hat mot noen. Og du bør også lære deg å slutte med å si at alle som mener noe annet enn deg selv er besatt av hat og fordommer. Nei vet du hva! Nå får du virkelig rulle inn altså. Har aldri hørt på maken. Du MÅ virkelig lære deg hva sannhet betyr, for sannhet betyr virkelig ikke å tro på løgn. Det er det motsatte. Igjen du er fordomsfull og du generaliserer. Det er fakta. Til slutt vil jeg gjøre oppmerksom på det gamle ordtaket "på seg selv kjenner man andre" Så når du uten videre prøver å kneble meg ved å slå meg i hodet med slike påstander selv om du ikke kjenner meg, Hvem er det da som er besatt av hat og fordommer ? Det er ingen som prøver å kneble deg ved å slå deg i hodet Baltazar94. Vi andre på diskusjon.no diskuterer, det gjør ikke du. Og fordi folk som diskuterer med deg, kommer med FAKTA, så får du følelsen av at du er kneblet og slått i hodet. Det kan ikke vi gjøre noe med... Det er vel ikke uten grunn at Baltazar94 ikke har noen kilder som kan forsterke argumentene(om man i det heletatt kan kalle det argumenter) hans/hennes. For som vi alle vet så finnes det ingen! Som nevnt ovenfor så er det eneste vi burde gjøre å la være å diskutere(diskutere, Baltazar94 diskuterer ikke) med Baltar94. Til tider så ønsker jeg å tro at Baltazar94 troller, men har nå forstått at han må være trollbundet av det han TROR( merk at jeg skrev tror med store bokstaver) er virkelighet. Dessverre. Endret 6. august 2013 av Bassa. 3 Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Likevel skal jeg gi skrive ned mine bevis, da har du noe å tygge på, og for at andre her på forumet skal lære av det. - At Muhammed giftet seg med Aisha på en alder av 9 år gammel. I den meste kjente historie boka i Islamsk litteratur (Sirat Ibn Hisham) er det berettet at Aisha var gift før profeten giftet seg med henne (ektefellen het Jubair ibn Matam). Greit, jeg forstår at det finnes mange kilder, og ulike folk velger ulike kilder å tolke. Jeg vil anta det finnes mange som ikke velger å ta utgangspunkt i Sirat Ibn Hisham. Mange anerkjente akademikere gjør i alle fall ikke det. Jubair var en polyteist. Muslimer har ikke lov til å gifte seg med polyteister, dette var en lov som ble opprettet det første året av åpenbaringen. Profeten Mohammed giftet seg med Aisha ca. 11 år etter at denne loven ble innført. I Arabia er det ingen andre jenter som vi har i historien som har giftet seg i en yngre alder enn ca. 17 år. Så hvis vi går ut i fra at Aisha var gift med Jubair når hun var 17 år og de skiltes (med en gang hun giftet seg med Jubair, som egentlig er litt usannsynlig) så ville hun ha giftet seg med profeten (MINST) når hun var 28 år (17 + 11 år). Dette er selvfølgelig det verste scenario. Altså hvis hun virkelig (for argumentasjonsskyld) var gift og skilte seg med engang, og hvis hun virkelig var 17 år og ikke eldre. Andre bevis på at profeten ikke giftet seg med henne i en så ung alder, er at hun selv beretter utsagn fra profeten i åpenbaringen og hvor godt han behandlet hans forrige kone (før og etter åpenbaringen). Det måtte bety at hun var tilstede før åpenbaringen (og ikke bare det, men hun måtte være voksen og moden for å forstå og berette dette). Og det kan jo ikke stemme hvis profeten giftet seg med henne når hun var 6 eller 9 år fordi selve åpenbaringen var over 11 år tilbake i tid. Det må dermed bety at hun var en voksen og moden kvinne slik at hun kunne berette disse historiene. Dessuten, historie skriverne skriver at Aisha var gift engang før hun giftet seg med Profeten etter mange år, som jeg har sagt tidligere. Hun må da være over 25 år gammel da hun giftet seg med Profeten. Ingen i Arabias historie som har giftet seg yngre enn 17 år? Jeg tror du gjør alt du kan for å gjøre gammel arabisk historie så spiselig som mulig her, som kan være forståelig om man har en ekstrem følelse av tilhørighet. - At Muhammed var en blodtørstig.Når man finner vers i Koranen der det står "drep dem". Å drepe, er tidsbegrenset, stedsbegrenset, og om hvem som skulle drepes. Det finner dere hvis dere leser konteksten, Muhammed fikk ikke beskjed om å drepe hvem han ville, de han drepte var kun i SELVFORSVAR. Fordi i Koranen står det flere ganger, "..men hvis de angriper, så drep dem" (Koran 2:191) ”… Den som dreper et menneske, med mindre det er for mord (på et annet menneske) eller straff for forbrytelse, skal det anses som han hadde drept hele menneskeheten…” (Koranen 5:32). "Si, Sannheten kommer fra Herren! La den tro som vil, og den være vantro som vil!..." (Koran 18:29) "Så minn dem på! Du er bare en formaner. Du har ingen makt over dem" (Koran 88:21-22) Men hva slags kriger var Mohammed? Han kriget når det var noen som angrep han. Han forsvarte rett og slett seg selv. Han sendte noen for å spre budskapet til Islam til folk i andre land. Det var helt fredelig og han gjorde ingen ting annet enn å misjonere i fred, når tyranner på den siden ville ha sin posisjon, var de redde av å miste sin plass, hvorfor? jo fordi Islam frigjør mennesker og vil ikke at de skal være slaver for tyranner. Islam vil utslette urettferdighet. Så Tyrannene drepte disse misjonærene eller ambassadørene som ble sendt fra profetens side. og når disse ambassadørene blir drept er det en indikasjon på krigføring. Dette er gjeldende i dag også.. hva skjer tror du dersom Russland f.eks. dreper Norske folk. Vil ikke Norge ta retten sin? Vil de ikke føre krig? Du plukker altså ut, i alle fall i diskusjon med meg, de mer fredelige passasjene og argumenterer for at all vold utøvd av Mohammed var selvforsvar, som er ganske normalt. Det er og blir din tolkning, da man, og spesielt dersom man har et mer solid akademisk grunnlag i tekstene kan komme til en helt annen konklusjon. Ekstremister bruker litt andre passasjer i sin argumentasjon for at eksempelvis jøder skal og burde henrettes. Ekstreme kristne klarer også å vri og vende på spesielt passasjer i det gamle testamentet for å rettferdiggjøre vold. Jeg skulle ønske, men tror ikke, at alle har en like stor tilbøyelighet til å gi et stammefolk fra 600-tallet tilnærmet moderne opplyste idealer. Siste ting jeg har å si til deg:Når du skal diskutere om noe så som f.eks. Islam bør du sette deg godt inn i det, Koranen er den beste og sannferdige kilden man kan finne om Islam. Om du har problemer med Koranen, så blir det veldig vanskelig å diskutere med deg, fordi som sagt du holder fast på dine egne forklaringer, som du er fornøyd med, og som du ser på som sannferdig. Når det gjelder Hadith (fortellinger og tradisjon om profeten), så finnes det mange bøker om, og hvis en hadith er i strid mot Koranen, så regnes ikke hadithen som sannferdig. Husk at ikke ALLE hadith er riktige. Fordi noen hadith sier noe, og en annen hadith sier det motsatte. Igjen, jeg har absolutt ingen grunn til å ansee koranen som noen sannferdig kile. Ellers er dette en av måtene å lære noe på, da jeg har mer enn nok med egne studier i hva jeg anser som langt mer interessante felt, og ikke akkurat har planer om å erstatte naturvitenskap med overtro. Men du har kommet med interessante tolkninger, og gitt meg litt å tenke på, og det er fint. 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Du har misforstått helt altså! Jeg synes virkelig synd på deg, men jeg prøver å hjelpe deg, tro meg! Jeg tror du har sett litt for mye youtube filmer (jeg vet det, fordi jeg har sett deg poste mange videoer på forskjellige forum), så det er nok du som bør se litt rundt i verden, fordi du er låst i din egen dumhet. Jeg skal fortelle deg at slike video er en typisk video for å ødelegge bildet av Islam. Hvem vet kanskje noen har tatt denne videoen og skrevet ”Islamic Sharia Law”. Jeg skal ikke gjemme meg bak dette argumentet, men bare sånn at du vet det så kan hvem som helst legge en video og skrive en tittel. Vær litt kritisk og undersøk, det verste man kan gjøre er å dekke over sannheten, jeg sier det igjen, dette for ditt eget beste! Du bør være forsiktig med beskylde andre for å være dumme også, for alle dine ville påstander avslører din egen kunnskapsløshet,ignoranse,arroganse, og ikke minst ditt glødende hat mot dem som ikke mener det samme som deg. Det er forøvrig ikke noe galt ved å bruke youtube videoer, fordi veldig mange av disse videoene er videoer fra nyheter og andre dokumentarrogrammer, mange av dem er også lagt ut for å dokumentere diverse overgrep. Men for politisk korrekte og dem som forsvarer islam og muslimer for enhver pris, og ikke bryr seg om andre mennesker, så er det klart at youtube videoer ikke duger, for disse videoene forteller sannheten. Og er det noe slike ignorante, hatefulle og direkte onde personer ikke liker så er det sannheten. Det føles sikkert godt for slike ignorante personer å kunne avvise alle youtube videoer, fordi youtube er en "useriøs" kilde. Der det brukes websider som dokumenasjon, så blir selvfølgelig også de avvist fordi de er "useriøse" av en eller annen grunn, og/eller legges ut av en person som de politisk korrekte ikke liker. Egentlig så mener disse politisk korrekte personene at all informasjon som går imot det de selv mener, er feil. Og om disse politisk korrekte hadde vært ærlig, så hadde de sagt det og ikke prøvd å late som om at de er åpne for ny informasjon og dokumentasjon. Forøvrig så er ikke min kunnskap om islam basert på youtube videoer, men bla på flere års studier av islams skrifter. Det er for enkelt å si at slike videoer er lagt ut med sikte på å ødelegge "bildet" av islam, underforstått at de er laget kun for å sverte islam. Men at glansbildet av islam, som muslimene selv presenterer for oss blir ødelagt, det er riktig. Men dette glansbildet var aldri noe riktig bilde av islam uansett. Men om du tror at videoene er forfalsket så må du forklare oss hvordan disse videoene er forfalsket ? Og isåfall, hvem mener du nedlegger slik anstrengelse for å produsere slike videoer ? Og hvorfor er det så mange, hele internett kryr jo av slike videoer, ikke bare youtube men ogs andre websider ? Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Baltazar94, jeg har nå fått mange meldinger om folk her inne som sier at jeg ikke bør diskutere med deg, og jeg har merket det selv i det siste. Jeg har blitt fortalt at du pleier å diskutere uten noen kilder/bevis. Der du kommer med løse konspirasjons-påstander og løse påstander du ikke kan bevise eller redegjøre for. Og at du er den meste ekstreme som man kan finne her inne. Jeg vet at det drives med oppfordringer til boykott av meg her på forumet, både åpent på forumet og på pm. Så vidt jeg vet er det forbudt ifølge forumets regler å aktivt oppfordre til å ignorere/bykotte andre brukere. Men i kampen mot de som forteller sannheten, så er tydeligvis alt tillatt, og moderatorene deltar aktivt i denne kampen For dem som elsker løgnen, så er det klart at de kjemper mot sanheten ,med alle midler, og kaller den for "ekstrem" og "konspirasjonsteorier" Jeg har sett du skriver på andre forum: ”For dem som ønsker å aktivt tilbe satan, og å vie sitt liv til satan, så er islam et riktig valg.” Da spør jeg deg: Kom med bevis/kilder og fortell meg hvor du har fått dette fra?? Og hvor i all verden har du fått alt det du sier, fra??? Kilder er nødvendig for at jeg skal diskutere med deg, fordi da blir det en saklig og riktig dialog. Det er riktig at jeg har sagt det. islam er avgudsdyrkelse, og bak enhver avgud så står satan selv. Dette er helt åpenbart, og Gud selv åpenbarer det for dem som vil se og forstå. Du finner også klare tegn på dette i islams skrifter. Og ikke du kan se det i de gjerningene mange muslimer ufører. Men mange muslimer i Norge og deres medløpere, gjemmer hodet i sanden og vil hverken høre eller se dette, for de tror at om de gjemmer hodet i sanden og fornekter alt, så eksisterer det ikke. Kilder har jeg nevnt, men dokumentasjon kan du bare glemme, for som sagt så vil du av forskjellige grunner avvise all dokumentasjon du får av meg uansett. Det finnes 1,5 milliarder muslimer, og du generaliserer dem, det viser bare hvor fordomsfull, ignorant og kunnskapsløs du er. Som jeg sa tidligere, jeg synes virkelig synd på deg! Baltazar94, jeg håper du forstår poenget mitt, men uansett så er jeg ferdig med å diskutere med deg! Jeg anbefaler andre til å slutte å svare Baltazar94, fordi det er helt meningsløst å diskutere. Det er bare stae og arrogante mennesker (som ignorer sannheten). Jeg generaliserer ikke, jeg ssnakker om islam, og ikke spesielt om muslimer. Men jeg er klar over at det kan oppfattes som generalisering, og da spesielt av dem som aktivt prøver å bruke bla dette begrepet som en hersketeknikk for å prøve å kneble debattmotstanderen. Men at det fins 1.5 milliarder muslimer er ikke noen garanti for at du har rett, det er uansett bare en forsvinnende liten del av disse muslimene som er forholdsvis fredelige, og selv de fleste av dem er "fredelig" bare så lenge vi stryker dem med hårene og de får det de vil ha. Noen av dere liker kommentarene til Baltazar94, og trykker på like, istedenfor for å gjøre det, så vær så snill å kom med deres argumenter. Vær kritisk og utforske selv. Ikke følg sporet til Baltazar94, jeg advarer dere. Dette for deres beste Noen liker kommentarene mine fordi jeg sier sannheten. Andre liker dem ikke fordi de vil ikke vite av sannheten for de elsker løgnen. Det kan nok være "det beste" på kort sikt for mange å fortsette å tro på/ promotere muslimenes løgner om islam. Men på litt lengre sikt er det så definitivt ikke det beste for noen, for islam vil bli ødelagt sammen med all annen satandyrlelse. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Se på Midtøsten, Israel, nærmere bestemt Gaza og vestbredden der palestinere(muslimer) blir utsatt for etnisk rensning av israelere(jøder(sionister). http://rense.com/general78/ethnn.htm Eller les boken øyne i Gaza. Kapret byer? Gi meg en kilde. Jeg har ikke hørt om det. Jeg vet om hva som foregår på gaza og vestbredden, og jeg har i flere tilfeller også kritisert det i diskusjoner. Men hva med kristne da, som også i tillegg blir trakkasert og drept av muslimer ? At israel dreper muslimer i midtøsten betyr ikke at du har rett og at islam er en "fredelig" religion, det betyr bare det at jødene dreper muslimer. Det er vel ikke uten grunn at Baltazar94 ikke har noen kilder som kan forsterke argumentene. For som vi vet så finnes det ingen! Det er en grunn til at jeg ikke vil legge fram dokumentasjon. Og det er at jeg har diskutert islam før, i mange tråder. Jeg har lagt ut bøttevis av dokumentasjon, både videoer, websider og koranvers. Men alt blir oversett og kalt "useriøst" Dette skjer av flere oppgitte grunner, men de virkelige grunnene skinner tydelig igjennom. Og de virkelige grunnene er at de politisk korrekte/muslimene mener selvfølgelig at alle som mener noe annet enn dem selv er useriøse løgnere som drives av hat, og tilbringer hele dagen med å forfalske dokumentasjon mot islam osv. En annen grunn er at folk flest elsker løgnen og de elsker å bli lurt, derfor hater de sannheten og også dem som forteller sannheten. De fleste her på forumet liker ikke meg heller, nettopp av den grunn at jeg forteller sannheten. Jeg har forøvrig også lagt ut dokmentasjon på det du etterlyser, uten at du har brydd deg noe særlig om det. Endret 6. august 2013 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 [/color] Jeg vet om hva som foregår på gaza og vestbredden, og jeg har i flere tilfeller også kritisert det i diskusjoner. Men hva med kristne da, som også i tillegg blir trakkasert og drept av muslimer ? At israel dreper muslimer i midtøsten betyr ikke at du har rett og at islam er en "fredelig" religion, det betyr bare det at jødene dreper muslimer. Det er en grunn til at jeg ikke vil legge fram dokumentasjon. Og det er at jeg har diskutert islam før, i mange tråder. Jeg har lagt ut bøttevis av dokumentasjon, både videoer, websider og koranvers. Men alt blir oversett og kalt "useriøst" Dette skjer av flere oppgitte grunner, men de virkelige grunnene skinner tydelig igjennom. Og de virkelige grunnene er at de politisk korrekte/muslimene mener selvfølgelig at alle som mener noe annet enn dem selv er useriøse løgnere som drives av hat, og tilbringer hele dagen med å forfalske dokumentasjon mot islam osv. En annen grunn er at folk flest elsker løgnen og de elsker å bli lurt, derfor hater de sannheten og også dem som forteller sannheten. De fleste her på forumet liker ikke meg heller, nettop av den grunn at jeg forteller sannheten. Jeg har forøvrig også lagt ut sokmentasjon på det du etterlyser, uten at du har brydd deg noe særlig om det. Jeg har ikke sagt at islam er en fredelig religion fordi jøder dreper muslimer. Og ja, hva med kristne da, som blir drept av muslimer? Gjør det kristendommen til rett religion? Det at kristne blir drept av muslimer betyr ikke at kristendommen er en fredelig religion, det betyr bare at muslimer dreper kristne. Og som vi vet så er islam like fredelig som kristendommen. Det vet du godt, Baltazar94. Du forteller ikke sannheten, du forteller det du tror er sannheten. Og det du tror er sannheten, er løgnen. Det er fakta. Har for øvrig ikke sett at du har lagt ut noen dokumentasjon i denne tråden. 3 Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Om islam ikke har noe med terrorisme å gjøre, hvorfor ser en ikke da en mer gjevn fordeling av terrorisme blant verdens religioner? Hvorfor er 75% av all terrorisme blitt gjort i islams navn? Når var sist gang du hørte om en ikke-muslimsk selvmordsbomber, eller en terrorist som terroriserte i en annens religions navn? Joda, det er en god del ikke-muslimsk terrorisme, men det er av politiske eller ideologiske årsaker. Jeg har et inntrykk av at du er muslim, og om du er det vet du nok langt mer om islam enn jeg gjør, hvordan begrunner du at islam er en fredfull religion? Og om islam skulle vise seg å være fredlig i teroien, hva har det å si når den ikke er fredfull i praksis? Forstår du virkelig ingenting? Du har et forskrudd syn på religionen Islam. Jeg er ikke muslim, jeg har mange gode venner som er muslimer, heldigvis er ikke alle like forskrudde som deg og det finnes ikke-muslimer som støtter det jeg sier og som mener at Islam ikke har noe med terror å gjøre. Du har ingen kilder til det du påstår her, og etter min mening-og helt sikkert mange andres, så begrunner du ikke argumentene dine godt. I motsetning til deg kan jeg godt underbygge mine påstander om at Islam ikke har noe med terrorisme å gjøre: http://www.globalres...america/5333619 Denne kilden viser en artikkel skrevet tidligere i år, der det står at faktisk 90% av alle terrorangrep i USA er utført av ikke-muslimer, og at kun 1% av alle terrorister i Europa er muslimer. Noe som vil si at 99% av terrorister i Europa er ikke-muslimer. Du har rett i at det ikke er en jevn fordeling av terrorisme blant religionene- men når det gjelder det så er det Islam som nesten ikke utgjør noen av terrorangrepene i verden. Eksempel: Breivik er kristen. Det neste du sier er vel at Breivik også er muslim?? Endret 6. august 2013 av StilleVann 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå