BigBoom Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Hei. jeg har tenkt på det å kanskje begynne å jobbe offshore. Her trenger man jo en utdanning for å kunne gjøre dette selvfølgelig. en bekjent av meg tok 1 år på en skole i stavanger før han kunne gjøre dette. Nå jobber han som Ruffneck i Nordsjøen. Jobber 2 uker på, 4 av. Dette kunne jeg tenke meg Er det noen av dere som har forslag til noen gode skoler jeg burde titte på, hvor mye det koster, hva man har muligheter til å jobbe med etter utdanning og om det er krav til tidligere utdanning feks videregående, høgskole eller universitet? Tusen takk følkens... Lenke til kommentar
alfred2244 Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Du bør ha ett relevant fagbrev i bakhånd som mekaniker o.l for å skille deg ut. Det er fort 600 søkere per stilling, og 300 av dem har det standard borekurset, så man skiller ikke seg ut med det alene. Ikke ta det igjennom boreskoler, ta heller vg2 brønn og boreteknikk fagene som privatist (da sparer du 70k + boutgifter) + du kan jobbe mens du gjør dette. Ta en titt her, ikke ment for å avskrekke, men bare for å vise realiteten at det er mange om beinet: http://www.aftenposten.no/jobb/Betalte-120-000-for-kurs---fikk-jobb-pa-Kiwi-5566878.html Endret 23. juni 2013 av alfred2244 1 Lenke til kommentar
Kortsluttning Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Ikke vits å ta det kurset på skolen da det bare er offshore arbeidere som står å leser rett ut av boka på en dialekt du sannsynligvis ikke forstår... Bedre å gå opp som privatist! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå