Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Honda Civic som førstebil?

Anbefalte innlegg

Når jeg tenkte på hvilke biler som kunne fungert som billigere alternativ enn BMW til førstebil, også kom jeg på Honda Civic. Hva tenker dere om den?

Er det lett å finne deler/reparere hvis noe må fikses? Er det lett å finne deler til styling? Bruker den mye drivstoff? Morsom/komfortabel å kjøre?

Men om jeg skal ha en Civic, så skal det være sedan versjonen, type denne. De kan jo fort bli ganske fete. Et bodykit, kanskje en lakkering og noen fete felger.

ff1-6.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring og hør pris på forsikring før du vurderer en bil :)

Men Civic er en grei bil det. Tonnevis med styling, bodykit, (død vekt), turbokit +++ til de. Men som sagt, finn en bil du vil ha og sjekk pris på forsikting. Hadde store planer med en VAG 1.8Turbo som første bil jeg, men ble en 1.6 da jeg fikk snakket med forsikringa. Mye billigere å eie

Lenke til kommentar

Har hatt Civic i 3 år nå, som tredje bil, og har ingen problemer med å anbefale de. Driftsikker og tilgjengeligheten på deler er foreløpig stor ned til 1992, men Honda har så vidt begynt å slutte med produksjon av visse spesialdeler opp til 1995. Finnes dog mye aftermarket og styling. Bilen er generelt økonomisk, men kommer jo ann på kjøringen din. Det er moro med VTEC når du drar hvert gir til 9000 omdreininger, men forbruket blir jo deretter. Og ja, det er MORO å kjøre en god Civic. Ta ellers en titt på VTi.

Lenke til kommentar

kjøpte civic for et halvt års tid siden som 2. bil da jeg tidligere har hatt en lite driftsikker passat.

Ikke et eneste verkstedbesøk med civicen enda, og det går får å være driftsikre biler, angrer ikke for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...