ThUnD3rM0rPh Skrevet 24. september 2003 Del Skrevet 24. september 2003 Er det noen som hvet hvor/om man får tak i tp kabel i forskjellige farger. De bær være på trommel, og gjerne i fargene: rød, sort og blå men dette er ikke et must bare det er 2-3 farger bortsett fra den kjedelige grå fargen. Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Fatter ikke helt poenget, men du kan vel kjøpe halogen-fri kabel, tror det er den som er den gule kabelen (kan være jeg tar feil altså). Tape eller maling så kan du få den fargen du vil.. Fine mønster kan du også lage :wink: Zebrastriper på TP`en Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Fatter ikke helt poenget, men du kan vel kjøpe halogen-fri kabel, tror det er den som er den gule kabelen (kan være jeg tar feil altså).Tape eller maling så kan du få den fargen du vil.. Fine mønster kan du også lage :wink: Zebrastriper på TP`en Du mener vel tigerstriper? Selv har jeg aldri sett annet enn grå og gul TP, men det finnes helt sikkert. Spørsmålet er da bare hvor? Har du hørt med noen webshopper? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Patchekabel kan du nok få i ulike farger. Jeg har sett gul, grønn og rød. Det er et firma, tror det heter Leteng (kan være meget feil), som lager egne kabler for deg. Hva skal du med dette? Lenke til kommentar
Domino Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Nei, det er ikke patchekabel han er ute etter, og tape er en håpløs ide Anyways, flere leverandører har farge-kodet kablene sine slik at vanlige kabler er grå, patchekabler er gule etc. Du får også tak i vanlige CAT5 kabler i blå/grønn/rød/etc, men jeg tror du skal lete lenge før du finner dette på trommel Lenke til kommentar
ThUnD3rM0rPh Skrevet 25. september 2003 Forfatter Del Skrevet 25. september 2003 grunnen til at jeg ville ha dette er at jeg er med på å arrangere et LAN Party, å det hadde været greit om man feks hadde blå kabel mellom switchene, rød til brukerene, og sort til servere bare for ordens skyld. Jeg skjønte at det kunne bli vanskelig/umulig å få tak i på trommel, men jeg tenkte at kanskje det var noen her som hadde sett det et eller annet sted. Lenke til kommentar
ZooMazter Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 viss dere har ein data forhandlar med dere som arr/partner da kan de få tak i slikt utan problem eller send meg ein pm eller mail så kan eg hjelpe dere (kan skafe 5 forskelige farger) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Kan du ikke bare navngi kablene med sprittusj ved hver plugg? så har du en liste du kan slå opp i eller et excell ark eller en acess database elns Lenke til kommentar
knatten Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Clas Ohlson hadde hvertfall grå, rød og blå (mulig fler, det var bare de jeg trengte) for et års tid siden, tipper de har det enda. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Leteng har, men ikke i trommel. Dette regner jeg med kan ordnes hvis du kontakter dem! Lenke til kommentar
BirTh Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Ringer du unge herr Leteng ordner han garantert:=) Leteng er meget service innstilt. Lenke til kommentar
kain Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Clas Ohlson har kun kabelene i lengder opp til 10 meter ikke på rull så det er litt kort til å trekke fra backbound og ut til svitcher men ellers greie Lenke til kommentar
Domino Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Clas Ohlson har kun kabelene i lengder opp til 10 meter ikke på rull så det er litt kort til å trekke fra backbound og ut til svitcher men ellers greie Jeg er ikke den til å kritisere skrivefeil, men hvor ligger logikken i ordet "backbound"? Backbone derimot! :smile: Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 Nei, det er ikke patchekabel han er ute etter, og tape er en håpløs ide Anyways, flere leverandører har farge-kodet kablene sine slik at vanlige kabler er grå, patchekabler er gule etc. Du får også tak i vanlige CAT5 kabler i blå/grønn/rød/etc, men jeg tror du skal lete lenge før du finner dette på trommel håpløs idè!? Hvorfor i all verden var det en håpløs idè? Bruker slikt til merking hele veien på jobb vi, så ikke spill kjekk med meg. Det som jeg heller synes er håpløs, er meningsløs kritikk, tror vi fattet hva han mente... skriveleif er ikke lik utdritning. Clas Ohlson har kun kabelene i lengder opp til 10 meter ikke på rull så det er litt kort til å trekke fra backbound og ut til svitcher men ellers greie Jeg er ikke den til å kritisere skrivefeil, men hvor ligger logikken i ordet "backbound"? Backbone derimot! :smile: Seriøst: Tanken bak å holde system på kablene er genial, men du overdriver kanskje en smule ThUnD3rM0rPh :wink: Tape i endene, elle sprittusj som noen foreslo over hjelper deg nok på å holde orden i "rotet". Fatter ikke helt poenget, men du kan vel kjøpe halogen-fri kabel, tror det er den som er den gule kabelen (kan være jeg tar feil altså).Tape eller maling så kan du få den fargen du vil.. Fine mønster kan du også lage :wink: Zebrastriper på TP`en Du mener vel tigerstriper? Selv har jeg aldri sett annet enn grå og gul TP, men det finnes helt sikkert. Spørsmålet er da bare hvor? Har du hørt med noen webshopper? My bad, selvsagt mente jeg tigerstriper Lenke til kommentar
Domino Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Nei, det er ikke patchekabel han er ute etter, og tape er en håpløs ide Anyways, flere leverandører har farge-kodet kablene sine slik at vanlige kabler er grå, patchekabler er gule etc. Du får også tak i vanlige CAT5 kabler i blå/grønn/rød/etc, men jeg tror du skal lete lenge før du finner dette på trommel håpløs idè!? Hvorfor i all verden var det en håpløs idè? Bruker slikt til merking hele veien på jobb vi, så ikke spill kjekk med meg. Det som jeg heller synes er håpløs, er meningsløs kritikk, tror vi fattet hva han mente... skriveleif er ikke lik utdritning. Nei? Han var ute etter farget kabel til et party, ikke kabel med merking på endene.. Men du har kanskje ikke noe imot å maskere mange hundre meter kabel? Clas Ohlson har kun kabelene i lengder opp til 10 meter ikke på rull så det er litt kort til å trekke fra backbound og ut til svitcher men ellers greie Jeg er ikke den til å kritisere skrivefeil, men hvor ligger logikken i ordet "backbound"? Backbone derimot! :smile: Seriøst: Tanken bak å holde system på kablene er genial, men du overdriver kanskje en smule ThUnD3rM0rPh :wink: Tape i endene, elle sprittusj som noen foreslo over hjelper deg nok på å holde orden i "rotet". Skal kablene også merkes med nummer e.l. kan det også være smart å skrive på en merkelapp du setter på enden slik at merkelappen stikker ut.. uh.. noen som forsto det? __ |O| / | | Ca slik Lenke til kommentar
ThUnD3rM0rPh Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 sant nok det men, det er jo litt penere og ryddigere med farvede kabler, dessuten slipper man å sitte 1 time med en dymo labler Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Til server'ne kjøper du ferdig kabler... å lage kabler er crap... litt bøy og tøy på kabelen så er den fucka. Skal dere stå for tp-kabler til alle deltagerne? Ok, men skal dere først bruke såpass med penger så kjøper dere inn ferdig kabler. Og for ALL DEL, bruk ferdig kabler mellom switchene!!!! Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 /me roper BlackBox Norge slik at trådstarter hører det. DrErling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå