Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

TP kabel i forskjellige farger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fatter ikke helt poenget, men du kan vel kjøpe halogen-fri kabel, tror det er den som er den gule kabelen (kan være jeg tar feil altså).

Tape eller maling så kan du få den fargen du vil.. Fine mønster kan du også lage :wink: Zebrastriper på TP`en :)

Du mener vel tigerstriper? :lol:

Selv har jeg aldri sett annet enn grå og gul TP, men det finnes helt sikkert. Spørsmålet er da bare hvor? Har du hørt med noen webshopper?

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke patchekabel han er ute etter, og tape er en håpløs ide :roll:

Anyways, flere leverandører har farge-kodet kablene sine slik at vanlige kabler er grå, patchekabler er gule etc.

Du får også tak i vanlige CAT5 kabler i blå/grønn/rød/etc, men jeg tror du skal lete lenge før du finner dette på trommel :(

Lenke til kommentar

grunnen til at jeg ville ha dette er at jeg er med på å arrangere et LAN Party, å det hadde været greit om man feks hadde blå kabel mellom switchene, rød til brukerene, og sort til servere bare for ordens skyld. Jeg skjønte at det kunne bli vanskelig/umulig å få tak i på trommel, men jeg tenkte at kanskje det var noen her som hadde sett det et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Clas Ohlson har kun kabelene i lengder opp til 10 meter ikke på rull så det er litt kort til å trekke fra backbound og ut til svitcher men ellers greie

Jeg er ikke den til å kritisere skrivefeil, men hvor ligger logikken i ordet "backbound"? Backbone derimot! :smile:

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke patchekabel han er ute etter, og tape er en håpløs ide :roll:

Anyways, flere leverandører har farge-kodet kablene sine slik at vanlige kabler er grå, patchekabler er gule etc.

Du får også tak i vanlige CAT5 kabler i blå/grønn/rød/etc, men jeg tror du skal lete lenge før du finner dette på trommel :(

håpløs idè!? :evil: Hvorfor i all verden var det en håpløs idè? Bruker slikt til merking hele veien på jobb vi, så ikke spill kjekk med meg.

Det som jeg heller synes er håpløs, er meningsløs kritikk, tror vi fattet hva han mente... skriveleif er ikke lik utdritning.

Clas Ohlson har kun kabelene i lengder opp til 10 meter ikke på rull så det er litt kort til å trekke fra backbound og ut til svitcher men ellers greie

Jeg er ikke den til å kritisere skrivefeil, men hvor ligger logikken i ordet "backbound"? Backbone derimot! :smile:

Seriøst:

Tanken bak å holde system på kablene er genial, men du overdriver kanskje en smule ThUnD3rM0rPh :wink: Tape i endene, elle sprittusj som noen foreslo over hjelper deg nok på å holde orden i "rotet". :D

Fatter ikke helt poenget, men du kan vel kjøpe halogen-fri kabel, tror det er den som er den gule kabelen (kan være jeg tar feil altså).

Tape eller maling så kan du få den fargen du vil.. Fine mønster kan du også lage :wink: Zebrastriper på TP`en :)

Du mener vel tigerstriper? :lol:

Selv har jeg aldri sett annet enn grå og gul TP, men det finnes helt sikkert. Spørsmålet er da bare hvor? Har du hørt med noen webshopper?

My bad, selvsagt mente jeg tigerstriper :lol:

Lenke til kommentar
Nei, det er ikke patchekabel han er ute etter, og tape er en håpløs ide  :roll:  

Du får også tak i vanlige CAT5 kabler i blå/grønn/rød/etc, men jeg tror du skal lete lenge før du finner dette på trommel  :(

håpløs idè!? :evil: Hvorfor i all verden var det en håpløs idè? Bruker slikt til merking hele veien på jobb vi, så ikke spill kjekk med meg.

Det som jeg heller synes er håpløs, er meningsløs kritikk, tror vi fattet hva han mente... skriveleif er ikke lik utdritning.

Nei? Han var ute etter farget kabel til et party, ikke kabel med merking på endene.. Men du har kanskje ikke noe imot å maskere mange hundre meter kabel?

Seriøst:

Tanken bak å holde system på kablene er genial, men du overdriver kanskje en smule ThUnD3rM0rPh :wink: Tape i endene, elle sprittusj som noen foreslo over hjelper deg nok på å holde orden i "rotet". :D

Skal kablene også merkes med nummer e.l. kan det også være smart å skrive på en merkelapp du setter på enden slik at merkelappen stikker ut.. uh.. noen som forsto det?

__

|O|

/

|

|

Ca slik :)

Lenke til kommentar

Til server'ne kjøper du ferdig kabler... å lage kabler er crap... litt bøy og tøy på kabelen så er den fucka. Skal dere stå for tp-kabler til alle deltagerne? Ok, men skal dere først bruke såpass med penger så kjøper dere inn ferdig kabler. Og for ALL DEL, bruk ferdig kabler mellom switchene!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...