Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er lite datakyndig og trenger råd. Jeg er på jakt etter en datamaskin i 4000 kroners klassen. Dette trenger ikke å være noe monster av en maskin, siden det mest krevende jeg bruker maskinen til er strategispill. Vil veldig gjerne spille Rome total war 2 når det kommer ut, og hadde vert greit til en datamaskin i økonomiklassen som kunne gjørt dette. Har også mus, tastatur og skjerm fra før, så det er bare selve maskinen jeg er ute etter.

Setter stor pris på all hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Unnskyld, men man klarer seg neppe med 120gb på en 64-bit maskin. Klarte meg med rundt 80gb på en 32-bit, men bruker 140gb på 64-bit. Bruk SSD-pengene på en HDD i stedet for.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Unnskyld, men man klarer seg neppe med 120gb på en 64-bit maskin. Klarte meg med rundt 80gb på en 32-bit, men bruker 140gb på 64-bit. Bruk SSD-pengene på en HDD i stedet for.

Det var en tøff påstand. Windows 7 Ultimate 64-bit bruker ikke mer enn ca 20-22 GB med alt av drivere og anti-virus. Hvorvidt TS trenger mer plass får han avgjøre selv. Det er enkelt å oppgradere med HDD og/eller skjermkort i ettertid.

Edit:

Her er skjermkort for å kjøre hybrid crossfire.

Les test her http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_a10_6800k_review_apu,1.html

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Det var en tøff påstand. Windows 7 Ultimate 64-bit bruker ikke mer enn ca 20-22 GB med alt av drivere og anti-virus. Hvorvidt TS trenger mer plass får han avgjøre selv. Det er enkelt å oppgradere med HDD og/eller skjermkort i ettertid.

Edit:

Her er skjermkort for å kjøre hybrid crossfire.

Les test her http://www.guru3d.co...view_apu,1.html

Uansett, 120gb er veldig lite i år 2013.

Lenke til kommentar

Og så er det noe som jeg ser både jeg og Omnithunder har glemt, OS. Altså operativsystemet til maskinen har vi glemt å ta med, koster ca 1000kr for Windows 7/8...

Hvorfor er det så mange som tuller med det der? :nei: Win8 koster under 500,-!

Edit: iFire kom før meg, med noe jeg påpekte for han tidligere i dag :tease:

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Jada masa, fin guide! Likte den virkelig, vurderer å kjøpe/installere W8 Upgrade (Trenger vel en reinstall av W7 uansett!). Merker man ytelseforskjeller?

Jeg merker ganske store forskjeller, og sliter mindre med krasj, enn med Win7!

En annen ting er at jeg slipper å installere tredjeparts programvare for flere av funksjonene Win8 har innebygd ;) I Win8 er det stort sett en tredjeparts programvare du burde vurdere, og det er start menyen. Selv kjører jeg med metro, fordi jeg liker det (har win8 på desktop og laptop, ingen av dem har touch!)

Edit: Dersom man liker noe her på forumet, så kan man gi det en +1 :D (Dersom man ikke allerede har gjort det, selvfølgelig)

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Her er et forslag som ikke overstiger budsjettet noe særlig, inkludert OS (og Windows 8 koster ikke under 500 kroner, det er isåfall visst det er oppgradering fra XP eller lignende, OEM-utgaven koster minimum 700 kroner).

Du er flink som har ignorert 4 innlegg + 2 Signaturer! :w00t::rofl:
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sett du sprer oppskrift på å bryte Microsofts lisensvilkår. TS må selvfølgelig gjerne følge disse rådene hvis han ønsker det...

Ikke vår skyld at de lar oss gjøre dette. Når vi spør om kode via telefon, gir de oss den, uten noe tullball. De fleste som kjøper windows 8, har hatt en XP/Vista/W7 pc før, og vil gjøre en clean install uten all windows old dritten.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Joda, jeg forstår det. Men trådstarter ber om hjelp til å kjøpe en ny PC, han har ikke sagt han har en tidligere versjon av Windows han lovlig kan installere på denne PCen. Hvis han har det, har han full rett til å gjøre som oppskriften til MariusJS forteller. Jeg vil absolutt anbefale MariusJS og ha med denne informasjonen i guiden sin, slik at den ikke blir oppfattet som oppfordring til "ulovligheter".

Lenke til kommentar

Joda, jeg forstår det. Men trådstarter ber om hjelp til å kjøpe en ny PC, han har ikke sagt han har en tidligere versjon av Windows han lovlig kan installere på denne PCen. Hvis han har det, har han full rett til å gjøre som oppskriften til MariusJS forteller. Jeg vil absolutt anbefale MariusJS og ha med denne informasjonen i guiden sin, slik at den ikke blir oppfattet som oppfordring til "ulovligheter".

waaht? Dette er jo ikke ulovlig i hele tatt, dette er jo bare et smutthull.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...