slowmoris Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Hei, har nettopp bygd sammen er server og jeg tenkte jeg skulle ha 2 forskjelige os-er på den. windows 2012 server og Mac os x 10.6 snow leopard Hvordan gjør jeg dette? Greit nok med å installere win server, men hvordan gjør jeg dette med mac? Jeg har 3 disker 1 ssd 128gb som jeg tenkte begge skulle ligge på, og så har jeg 2 2.5 tommer HDD, nr1: 320gb og nr 2: 160gb. lagrings plass til server og lagrinsplass til mac. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Å installere OS X på en vanlig pc er ikke bare bare. Men fant denne guiden, kanskje det er en start.... Men om det går an å ha dual boot med Windows og OS X på samme disk...høyst tvilsomt, men alt er vel mulig. Edit: Svaret ang dual boot sto i guiden: An empty hard drive: You cannot install Mac OS X on a hard drive that already has Windows installed. You need a hard drive without anything important on it, because you will be erasing the entire hard drive. You can override this requirement by using nawcom's ModCD instead of iBoot, but I can't guarantee it'll work. Så det er ikke mulig å få til. I tillegg virker det som om OS X er nokså sær på hvilke pcer du kan installere det på også. Lykke til i alle fall. Endret 23. juni 2013 av myhken Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 Takker for svar.. prøvde, men gikk ikke.. Gjorde heller en annen løsning. Har 1 ssd disk på 128gb med mac og disk nr 2. 320gb western digital som jeg installerte win 2012 server på. tror det er best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå