ltdata Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Hei Tenker å kjøpe et kjøleskap med lydnivå på 40db. Tingen er at jeg må sove i samme rom som kjøleskapet. Vet noen om det er ok å sove med 40 db, eller kan dette forstyrre søvnkvaliteten? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Det spørs hvor var du er for lyder. Jeg hadde ikke klart det. Og 40 dB sier ikke så mye heller. Du kan finne forskjellige kjøleskap som oppgir samme støynivå, men de låter forskjellig. Og tenk på at lyden vil variere - det vil komme andre lyder når motoren starter og stopper. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 En normal samtale ligger på 60 dB. Kjøleskapet lager ikke lyd hele tiden, som regel kun når pumpen går. Mitt kjøleskap lager tidvis også rare lyder. Så hva du kan sove med blir helt opp til deg. Men 40 dB er ikke veldig mye, men man vet aldri når den starter å lage den. Mange kjøleskap kan også justere temperaturen, jo høyere temp du lar det har, jo sjeldnere lager det også lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå