Gå til innhold

Problemer med Abit NF7S v2.0 og XP2500+ (Barton)

Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som tidligere nevnt her så kan det være en kortslutning. Ta kortet ut av kabinettet, og legg det på bordet/pappeske. Så kobler du til det nest nødvendige og prøver på nytt. Det kan også være at det ikke er god nok kontakt mellom cpu og kjøler, men i så fall så vil maskinen slå seg av etter noen sekunder.

Om du er sikker på at alle komponentene du prøver fungerer,og at du han monter alle så kan du prøve å resette bios en siste gang, og funker ikke det heller så er nok kortet DOA.

Jeg synes ikke du burde avstå fra å velge abit igjen da disse er meget gode kort, og alle produsenter sender fra tid til annen ut kort som er DOA. Her er ikke abit noe værre enn andre.

Lenke til kommentar

Jeg fikk i dag min XP2500 Barton i posten, men når jeg går inn i bios så detekterer hvd.kortet (ABit NF7-S v2.0 også nytt) CPU'n min som XP3200+. Og dette er default i Bios. Er dette vanlig, eller har jeg fått feil CPU?

Den er ikke klokket, fordi den står som default.

Jeg har en cpu temp på ca 50 grader, er det for mye?

Bruker en Swiftech 462Pluss kjøler med Past vifte (32dBA)

Er alt som det skal????Eller kan jeg kræsje hele systemet??

Lenke til kommentar
Jeg fikk i dag min XP2500 Barton i posten, men når jeg går inn i bios så detekterer hvd.kortet (ABit NF7-S v2.0 også nytt) CPU'n min som XP3200+. Og dette er default i Bios. Er dette vanlig, eller har jeg fått feil CPU?

Den er ikke klokket, fordi den står som default.

Jeg har en cpu temp på ca 50 grader, er det for mye?

Bruker en Swiftech 462Pluss kjøler med Past vifte (32dBA)  

Er alt som det skal????Eller kan jeg kræsje hele systemet??

http://www.abit.com.tw/page/no/download/do...T_TYPE=Socket+A

Sitat: Fixed the problem that Barton 2500+ CPU is occasionally detected as Barton 3200+. If 400 FSB CPU is installed, users need to select correct CPU type in SoftMenuIII by themselves.

Håper det hjelper. :)

Obs: Ved flashing anser web-butikker saken som ein oppgradering og deira garanti frafaller. Da gjelder bare Abits eigen garanti. (vertfall Flexi-data.no)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...