Gå til innhold

Problemer med Abit NF7S v2.0 og XP2500+ (Barton)

Spragleknas

Anbefalte innlegg

Hei!

Hjalp lilebror med å sette sammen en delvis ny PC bestende av HK og CPU som over samt 512 MB TwinMOS PC3200 DDR-RAM.

Det ble i tillegg dytta inn enkelte gamle komponenter (Ti4200, IBM HD etc..)

Problemet:

Når vi skrur på maskine viser ingen ting på skjermen (helt sort).

Den får et "signal" inn da "no signal" beskjeden forsvinner, men ingen tekst eller annet (power lyset på monitor blinker fordet)

Her er hva jeg har testet til nå:

Byttet skjermkort - Hjalp ikke

Byttet RAM (til TwinMOS 333MHz) - Hjalp ikke

Testa monitoren med annen PC (desperat) - funker den.

HK får strøm da alle viftene (CPU, NB og skjermkort) går rundt.

Ser et rødt lys når HK har strø + et grønt når PC er slått på.

Skal teste CPU på min maskin, men den ser helt fin ut (det var jeg som monterte den, og gjorde det "riktig").

Gruer meg til å ta av min egen Glacialtech vifte... det var såååå mye enklere med boxed vifta han hadde (brukte jo bare noen sek,!!!)

Forslag og tips mottas med TAKK!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres ut som du har gjort alt i din makt...

Spill litt dum i web butikken, dei kan ikkje forvente at alle er data genier.

Man kan ikkje selge varer som er så defekt at du må drive å putte inn pci kort og flashe bios for å få det til å virke!

Hardware SKAL virke når du får det.

Lenke til kommentar
Merkelig at disse kortene har så mye oppstartsproblemer og spesielt 2.0 versjonen, er det mange som bruker "P4" strømkontakt direkte på HK ?

Denne du meinar sant?

Kva i huleste er "p4" strømkontakt?

Eg har Abit nf7-s v2.0 eg og har sjøl hatt problem med dette kortet, men hos meg var det etter flashing. Leverte det inn og fekk nytt :)

Lenke til kommentar

Noe jeg ofte har opplevd er hvis fok setter viften feil vei. Se etter forhøyningen på sokkelen i forhold til sporet på kjøleribben. Da har kjøleribben og kjernen på cpu veldig lite, om noe, kontakt med hverandre og får ikke kjøling. Da blir cpu så varm at det er noen sikkerhetsrutiner som kobles inn for å hindre at man booter videre og knekker cpu.

"P4-pluggen" er også ganske vesentlig å koble til på enkelte hovedkort også. Det er den 4-pins pluggen med to svarte og to gule ledninger. Har i grunn ikke testet å boote mitt nf7s v2.0 uten denne koblet til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...