D02 Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Hoy! Har nå tatt over skolepcen jeg har brukt på VGS nå, og vi fikk en minnepinne for å reinstalere hele skiten til fabrikkinstillinger, men har et problem: Jeg får svart skjerm etter en god stund, og den bruker utrolig lang tid på å instalere seg. For å gå step til stepp hvordan jeg har gjort det: 1) Skrudd av pcen (har minnepinnen inne) 2) Skrur på 3) Trykker "f12" 4) Velger "USB Storage Device" 5) Innstalerer windows 6) Skriver inn navn på maskin og bruker (Tar lang tid å få skrevet inn navn, da maskinen bruker evigheter på å registrere tastetrykkene) 7) Venter på en loading skjerm som "Gjør klart for første gangs bruk" (Noe som kan ta opp til en time med venting) 8) Blir svart skjerm etter at punkt 7 er ferdig. Skjermen lyser, men ingen ting skjer. Lot den stå på i flere timer i går, men ingen ting skjedde. Info om pcen: DELL Lattitude 13 4 GB RAM (Ble byttet fra 2GB som var i den) har windows 7 med det knotete Oslo-skole systemet med insikt. Målet er å få reinstalert dette, så den er ren for disse tingene. Ble rotete skrevet, men håper noen har en mening om hva problemet kan være. Si ifra hvis noe er utydelig eller det trengs mer info : ) D02 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Last ned en ISO, og reinstaller fra den? (sett den på en USB-pinne eller DVD) Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Hva skjer om du prøver å installerer noe Linux, er den vanskelig da også? Ellers kan det være alt fra korrupte filer på minnepennen til hardware som holder på å ta kvelden. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Hm, Linux har jeg aldri rørt, og vet heller ikke hvordan jeg skal gjøre. Marius, kunne du forklart litt bedere det med ISO? Jeg er ganske blank når det kommer til det tekniske innen data ;P Edit: Takk for raske svar btw : D D02 Endret 23. juni 2013 av D02 Lenke til kommentar
DellCare Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Hej D02 Du kan få hjælp til re-install. her: http://www.dell.com/support/troubleshooting/no/no/nodhs1/KCS/KcsArticles/ArticleView?docid=DSN_362048 Mange Dell maskiner kommer også med en indbygget recovery partition, men det kan du læse mere om i ovenstående guide. Hjælper dette ikke, så send mig gerne en privat besked med servicetag, så ser jeg nærmere på sagen. Med venlig hilsen Karina Hansen Dell | Social Media & Communities Professional Følg os på Twitter: @DellLytter Lenke til kommentar
D02 Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 (endret) Problemet ligger i at den er treg og bruker lang tid på å komme gjennom de forskjellige fasene og svart skjerm etter en god stund. Får hwller ikke startet den opp på vanlig måte. Skal prøve å få tak i datamannen på skolen og høre med han. Endret 24. juni 2013 av D02 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Problemet ligger i at den er treg og bruker lang tid på å komme gjennom de forskjellige fasene Dette er også et symptom som kan skyldes en harddisk som holder på å ta kvelden. Hvis du kan få laget en Linux LiveCD (eller LiveUSB) på en annen PC, så kan du starte opp Dell'en med den og se om den går like tregt da. Ettersom harddisken i dette tilfellet ikke er i bruk, så vil den forhåpentligvis ikke bremse opp PC'en, og da kan du jo se om den fortsatt føles "treg". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå