dkolst Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Hei, Har store problemer med min Mac Mini 2011. Det startet med random grå skjermer hvor jeg kun trengte å restarte. I går kom en ny gråskjerm så jeg restartet som vanlig, men ny gråskjerm kom også i oppstarten. Dvs at maskinen min fungerer ikke lengre. Prøvde de fleste råd som: Safe-mode - henger seg Disk utitlity repair - alt virker ok Resette Vram etc. - alt virker OK Hardware test - henger seg hver gang. Til slutt bestemet jeg meg for å formatere hden for å installere en ren OS. Jeg hadde en Win7 bootcamp partisjon som jeg valgte å formaterte slik at min hovedpartisjon ikke ble slettet. Nedlasting av programvare fungerer fint, men da filene skal bli installert så kommer en ny gråskjerm. Vedlagt fil viser Kernal Panick crash. Jeg er rimelig desperat nå.. noen som har en ide om hva dette skyldes og hvordan jeg kan fikse det? FYI, jeg har ikke Apple Care. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Prøv å boote inn i Single User Mode. Reboot maskinen og hold inne Command+S til du får hvit tekst på sort bakgrunn. Når den er ferdig å loade skriver du inn følgende kommando: /sbin/fsck -fy La den kjøre gjennom testen, kan ta litt tid. Skriv reboot når den er ferdig for å sjekke om det var vellykket. Lenke til kommentar
dkolst Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 Hei Hilde, Takk for raskt svar. Jeg gjorde nettopp slik du sa og fikk følgende tilbakemelding fra systemet: checking... checking.. etc. The volume Mac OS X Base System appears to be OK. Jeg får fortsatt samme grå skjermer under installasjon av Mountain Lion... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå