homeboy1 Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Hei. Jeg skal ha riks tv inne på rommet mitt, åsså er jeg usikker på hvilken antenne jeg trenger. Jeg vil ikke ha en hengene på veggen ute, men en som kan være inne i huset! Noen som kan hjelpe meg å finne en bra antenne til innendørs bruk? Takk! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Det anbefales retningsvirkende uteantenner, men det spørs jo hvor god dekning du har. Lenke til kommentar
homeboy1 Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 Det anbefales retningsvirkende uteantenner, men det spørs jo hvor god dekning du har. Jeg er ikke særlig interessert i en uteantenne, er mest ute etter for å ha en inne. Jeg ligger vell på svært god dekning og god dekning. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Hvis du er innenfor mørkegrønt felt på dekningskartet kan det fungere med inneantenne. Du bør ha en med forsterker, som f.eks. denne og sette den med bredsiden mot senderen. Men kjøp et sted med returrett så du kan prøve om det funker akkurat hos deg. Men om du blir plaget med ustabile signaler så er løsningen uteantenne. 1 Lenke til kommentar
homeboy1 Skrevet 23. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2013 Hvis du er innenfor mørkegrønt felt på dekningskartet kan det fungere med inneantenne. Du bør ha en med forsterker, som f.eks. denne og sette den med bredsiden mot senderen. Men kjøp et sted med returrett så du kan prøve om det funker akkurat hos deg. Men om du blir plaget med ustabile signaler så er løsningen uteantenne. Støtter denne Full HD? Har bare en gammel en som bare får inn 720p på tv2 osv.. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Nå sendes vel både NRK og TV2 i 720p. Aldri hørt om at en antenne kan ha innvirkning på om man kan ta inn 1080i eller ei. Hvor har du det fra? 1 Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 24. juni 2013 Del Skrevet 24. juni 2013 Jeg har denne stående på loftet. http://www.clasohlson.com/no/Innend%C3%B8rsantenne/Pr382917000 Er jo bare å kjøpe en slik om du bor i nærheten og returnere den om den ikke funker godt nok. Lenke til kommentar
homeboy1 Skrevet 24. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2013 Nå sendes vel både NRK og TV2 i 720p. Aldri hørt om at en antenne kan ha innvirkning på om man kan ta inn 1080i eller ei. Hvor har du det fra? Jeg regner nå bare med at det skal være mulig å finne en antenne som støtter Full HD, spesielt nå som vi er i 2013 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. juni 2013 Del Skrevet 25. juni 2013 Som sagt, en antenne kan ikke "støtte Full HD", så det trenger du ikke bekymre deg for. Like lite som man trenger å tenke på at bordet under TVen skal støtte HD. 1 Lenke til kommentar
homeboy1 Skrevet 26. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2013 Som sagt, en antenne kan ikke "støtte Full HD", så det trenger du ikke bekymre deg for. Like lite som man trenger å tenke på at bordet under TVen skal støtte HD. Okei, må jeg ha en boks i stedet da? Bruke en HDMI kabel via den og inn i TVen, for eksempel for å få Full HD sendinger? Har foressen Rikstv kortet inne i TVen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. juni 2013 Del Skrevet 26. juni 2013 Du får HD også med den innebygde dekoderen. Du får uansett ikke Full HD (1080p), det er ingen kringkaster som bruker det. HD kringkasting går i 720p og 1080i. http://www.rikstv.no/kundeservice/kanaler/ 1 Lenke til kommentar
homeboy1 Skrevet 27. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2013 Du får HD også med den innebygde dekoderen. Du får uansett ikke Full HD (1080p), det er ingen kringkaster som bruker det. HD kringkasting går i 720p og 1080i. http://www.rikstv.no...ervice/kanaler/ Okei, skjønner mer nå. Men skjønner ikke at det er flere kanaler som er i HD. Synes jeg er rævva. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Okei, skjønner mer nå. Men skjønner ikke at det er flere kanaler som er i HD. Synes jeg er rævva. Ja, det er begrenset kapasitet på RiksTV og kvaliteten på enkelte kanaler er også langt under det jeg forventer i 2013, men slik blir det når man skal tilby et bredt spekter på begrenset plass. Riktignok de "store, tunge" kanalene har relativt god kvalitet. Alternativet for mange kan være parabol og det finnes løsninger for de som bor i borettslag og liknende også som har forbud mot å henge opp slike. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå