Marianne77 Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Elendig kundeservice med stadig nye påstander om at feil skyldes kunden Kjøpte en pc til ca kr 9.000,- i slutten av februar på Strømmen. Først vil ikke subwoferen som fulgte med virke, fant til slutt ut at dette var fordi tuppen av kontakten var knekt av. Etter litt over to måneder med lite bruk, laptopen var slått av når den ikke var i bruk, ble skjermen plutselig svart. Jeg hadde ikke annet valg enn å slå av maskinen manuelt for så å prøve å starte den igjen. Det gikk ikke, var ingen tegn til liv. Leverte så inn maskinen på expert Strømmen som testet om det kunne være batteriet eller strømkabelen. Dette hjalp heller ikke. De sendte så maskinen videre til eksternservice og gav beskjed om at dette gikk på garantien og at jeg ville få maskinen tilbake etter en uke senest. Jeg purret på dette da en uke var gått, og fikk beskjed om at det ikke var verken var påbegynt reparasjon eller bestilt deler. Jeg måtte først bekrefte at jeg selv skulle betale 275,- for å reparere ledningen til subwoferen. På spørsmål om hva som var galt med maskinen fikk jeg beskjed om at det var hovedkortet og de skulle bestille nytt. Tre dager etterhverandre måtte jeg bekrefte at jeg skulle betale 275,- og det ble stadig ikke gjort noe. Etter tre!! uker på service og utallige purringer på når maskinen kom i retur fikk jeg en tekstmelding om at maskinen var vannskadet og at jeg måtte betale 6500,-!! for å få byttet hovedkortet. Jeg ringte da butikken og kundeservice og fortalte at maskinen umulig kunne være vannskadet da den hadde kun stått tørt og i ro på mitt hjemmekontor. En forferdelig frekk og spydig jente på kundeservice sa regelrett at jeg måtte ha tømt vann over maskinen for de stod jo ikke akkurat i butikken eller på verkstedet og tømte vann på maskinene. Jeg responderte at jeg var ikke så dum å gjøre dette selv heller når jeg var totalt avhengig av denne maskinen i jobben min. Jeg forsøkte å si til henne at jeg forstod at hun sikkert hadde sine direktiva å følge som satt på kundeservice og at jeg selv sitter som avdelingsleder for kundeservice i en større bedrift. Hun sa det at om jeg ikke godtok der og da å betale 6500,- (for en maskin jeg akkurat har kjøpt for 9000,-!) så ville ikke maskinen bli fikset og de kom heller ikke til å bestille deler. Da var det flere uker siden delene skulle vert bestilt. Jeg fortalte henne at eieren av bedriften min hadde bedt meg videreformidle at vi bare i år har kjøpt over 20 kostbare maskiner fra expert med mye ekstrautstyr og at vi var i gang med å utvide og skulle gå til anskaffelse av enda flere maskiner, og at vi ikke kom til å bytte leverandør om ikke de tok tak og ordnet maskinen. Dette blåste jenten på kundeservice hos expert fullstendig i. Det var ikke hennes problem. Jeg håper virkelig at denne meldingen kommer en overordnet hos expert i hende så de får kjennskap til hvor elendig gode kunder blir behandlet. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Expert har vel nettopp sagt opp flere tusen ansatte for å selge varer billigere, så ikke noe sjokk for meg om kundeservicen er elendig for tiden. 1 Lenke til kommentar
Okee Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Var innom Expert på Strømmen Storsenter i går kveld for å kjøpe en Beats hodetelefon. Det lå mange hodetelefoner der og det var ikke lett å se hvilken prislapp som hørte til hvilken hodetefon. Måtte ha hjelp da. Og fyren fra Lyd-og-bilde-avdelingen kom og sa "prisen står der". Men det er ikke det som irriterte meg. Datteren min på 7 år syntes den blå hodetelefon var spennende og tok på den. Da tok han det fra henne (i en brå bevelgelse) uten å forklare hvorfor. Jeg ble selvfølgelig sur og han spurte om han hadde gjort noe feil. Da sa jeg at han kunne ha forklarte henne at ting kunne bli ødelagt og at hun skulle behandle det med forsiktighet. Det eneste han sa til meg var at hvem skulle betale dersom hodetelefonen ble knekt/knust? Datteren min har vært i mange andre butikker sammen med meg og aldri før har vi opplevd en tilsvarende behandling. En eksempel er at hun får lov å prøve en klokke bare fordi hun synes den var pent. Men de da på forhånd har sagt at hun skulle være forsiktig med klokken. Og de svarer på spørsmålene fra min datter med entusiasme. Noen barn kan være vanskelig, men en god kundebehander bør snakke til dem først, før de evt. må ta ting fra dem uten forklaring. Til og med barn i barnehagen er opplært til å ikke ta ting fra andre barn uten videre. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Har sendt et produkt tilbake til expert, pga at de ikke gav meg produktet til den prisen de lovet. Det er nå snart 3uker siden jeg sendte produktet tilbake, og jeg har ikke sett snurten av pengene eller Mail om det. En ting er sikkert, expert har sørget for at jeg går til Elkjøp om jeg skal ha elektronikk! 1 Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Har en fin expert historie jeg også. Vi kjøpte oss nytt hus i fjor høst og ville pusse opp kjøkkenet. Jeg er av den oppfatning at når jeg først skal gjøre noe så skal jeg gjøre det skikkelig så jeg stakk inn på expert forus (en av norges største expert butikker) og tok kontakt med en selger der. Vi gikk rundt å kikka litt på modeller og valgte oss ut en mikrobølgeovn og kaffemaskin fra siemens. Mikrobølgeovnen var på tilbud til 2990.- satt ned fra 6000.- og kaffemaskinen var på tilbud til 12990.- satt ned fra 20000.- I tillegg så skulle vi ha integrert kjøleskap, fryseskap, stekeovn, oppvaskmaskin og ventilator. Han sa han måtte regne litt på det og komme tilbake med en god pris på epost.. (dette var jo varer til nesten 60000.-). Så meg og samboer gikk. Under 10 minutt etterpå kom det prisforslag på epost. Der hadde han satt opp full pris på det som vi ville ha som var på tilbud, altså kaffemaskin og mikrobølgeovn. Så hadde han gitt oss ca 5000 i totaltrabatt på alle tinga til slutt. Spurte om han var seriøs og da fikk jeg tilbake at dette var rett. Et par dager etter så gikk jeg på nytt innom butikken og satt opp alt han hadde skrevet selv, modeller og alt og fikk en totalpris som var ca 17000.- lavere enn det han hadde skrevet i "tilbudet" sitt, og det var bare på hylleprisene. Svindel og bedrag kaller jeg sånn.. Vi handlet _IKKE_ på expert! Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) sjekk denne linken: http://www.dinside.no/933283/fikk-pengene-tilbake-for-paastaatt-slagskadet-macbook Fristen på seks måneder Det kan virke snodig at hun får hevet kjøpet når skjermen tilsynelatende var slagskadet. Men hun blir reddet av en bestemmelse i forbrukerkjøpsloven, ofte kalt presumsjonsregelen.«Funksjonssvikt og feil som viser seg innen seks måneder etter risikoens overgang, skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang» skriver FTU i sitt vedtak. Med mindre, naturlig nok, selgeren beviser at kunden selv har skylda. Selger har bevisbyrden disse første seks månedene, mens det etter et halvt år blir mer udefinert, og et større ansvar for kunden å sannsynliggjøre sin uskyld. Endret 5. april 2015 av Twinflower Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå