Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg vil gå til sak mot kommunen eller psykiatrien

Phil3

Anbefalte innlegg

Skriver dette her da det går under psykisk helse. Om det skulle være feil så får moderator flytte tråden

Kanskje det er idioti av meg å gå fullt ut med navn og alt på et forum som dette men innlegget krever det. Jeg trenger virkelig råd nå. Det har seg slik at etter at en venn av meg vant en sak mot kommunen sin pga mobbing så har jeg hatt lyst til å gjøre det samme. Ingenting annet har hjulpet og jeg føler at jeg har gjort alt som står i min makt.

Livet mitt har vært et helvete så lenge jeg kan huske. Jeg har lenge hatt stort behov for psykisk hjelp men har aldri fått et tilstrekkelig tilbud. Jeg blir alltid fortalt at jeg er for oppegående når jeg søker hjelp. Jeg føler meg unyttig, i den tilstanden jeg er i nå så føler jeg at jeg aldri kommer til å komme meg ut av dette, at jeg aldri vil bli i stand til å være en produktiv samfunnsborger. Jeg er invalid.

Her er en forkortet versjon av min historie (advarsel lang lesning)

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=750704#entry12832793

Jeg har tidligere prøvd å gå til media uten at det hjalp noe større

http://mobil.tv2.no/nyheter/innenriks/helse/philip-22-har-ventet-to-maaneder-paa-psykiater-3883882.html

Jeg vil gå til sak mot kommunen elr psykiatrien (vet helt ærlig ikke hvem jeg skal sikte på) men er usikker på om jeg har en sak. Min mor tok selvmord pga manglende hjelp og jeg har selv prøvd å ta mitt liv 4 ganger. Hva tror dere? Har jeg en sak her eller slår jeg bare hodet mitt i veggen? 

Takk for svar. Useriøse trolleavskum bes vennligst holde seg unna denne tråden. Det er nok av andre tråder dere kan herpe

Endret av Phil3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du har hatt det tøft. Om du har ressursene, både psykisk og fysisk, til å gå til sak er det vel bare kjøre på. Det går vel ann å rådføre seg med en advokat også. Det viktigste er vel at du føler du har en god sak.

Du må for all del være klar over at du kan tape en sak og bli nødt til å betale for det.

Hva er det du håper å få ut av å saksøke kommunen?

Lenke til kommentar

Penger har aldri gjort noen lykkelige. Selv om det selvsagt er bedre å gråte i en Jaguar enn på bussen, så anbefaler jeg at du tar et ark og skriver ned alle alternative tiltak du kan gjøre. Som saksøking, flytte til en annen kommune med bedre tilbud, selvhjelpsbøker, nye hobbyer, osv... Og så skriv ned fordeler og ulemper med hvert tiltak. For å sikre deg at du tar et godt valg. (Du kan selvsagt velge flere tiltak å gjennomføre.)

Lenke til kommentar

Du har nok rett du over om at penger Ikkje gjør deg lykkelig. Men det ville bidra stort på min økonomiske situasjon som pga alt dette er helt forjævlig. Jeg har masse gjeld, er ute av stand til å finne eller holde på en jobb og har ikke engang et fast sted å bo. Pengene ville ha hjulpet på dette og kanskje gitt meg den stabiliteten jeg så sårt trenger, iallfal øknomisk. Dessuten er jeg sikker på at media vil bli interresert i dette og da kan jeg også få ut historien min. En seier i en slik sak vil ikke bare være godt for meg men kanskje også for andre som sliter. Det elendige helsevernet vi har her i Norge innenfor psykiatrien fortjener sterk kritikk

Jeg vil ha noe igjen for alle årene min psykiske tilstand har kostet meg, spesielt siden dette kunne ha blitt tatt tak i lenge før det eskalerte til det nivået den er på i dag. Vil ha noe igjen for at jeg aldri har vært i stand til å ta en jobb, aldri vært i stand til å fullføre utdannelse og det faktumet at min økonomiske situasjon er forferdelig pga dette. Om det hadde blitt tatt et skikkelig tak i tidligere så hadde jeg neppe endt opp her jeg er idag. Også selfølgelig for all personskade dette har medført. Im a really messed up kid.

I tillegg har jeg inkasso opp etter ørene for ubetalte regninger i sammenheng med dette. Den behandlingen jeg har fått har vært så til de grader utilstrekkelig 

Lenke til kommentar

Tror nok denne stiftelsen kjenner godt til ulike scenarioer for dem som har havnet litt utenfor allfarvei og prøver å komme seg på rett kjøl igjen.

Kanskje verdt å konsultere med dem for innspill ?

Utdrag fra hjemmesiden;

Hva vi jobber med [...]

Målsettingen er å hjelpe ulike utsatte grupper som opplever seg som tapere, og som har vært utsatt for:

- Feilplassering i skolehjem, barnehjem og fosterhjem

- Seksuelle overgrep

- Mangelfull skolegang

Vi kan hjelpe deg med å innhente dokumenter og skrive søknad til stat og kommune. Arrangere møter mellom taper og oss dersom det er nødvendig.

http://www.taperne.no/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...