Fezzer Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) Hei! Ved oppstart av maskinen får jeg "windows utforsker har sluttet å virke.." "starter på nytt" "windows utforsker har sluttet å virke.." på loop. Etter å ha lest meg litt frem har jeg forstått det slik at problemet mest sannsynlig ligger i Asus Webstorage og at ved å avinstallere dette vil problemet mest sannsynlig løses. Mitt problem nå er at ettersom ikke explorer svarer, får jeg ikke kommet meg inn slik at jeg får avinstallert. Samme visa skjer også i sikkerhetsmodus. Er det en vei jeg kan gå uten å måtte bruke explorer(altså uten å trykke på noe)? Windowstast+C fungerer ikke. Jeg har hatt problemet i 1 år +- nå og det har tidligere løst seg ved at jeg har restartet maskinen ca. 100 ganger for å få en fungerende oppstart. Nå har jeg sikkert prøvd 150+ uten hell. MEGET takknemlig for all hjelp! [EDIT] Fikk til en løsning. Dette er tydligvis et velkjent problem med ASUS Webstorage. Måten jeg løste det på var å logge på en annen bruker som ikke hadde samme problem, og avinstallerte programmet der. Vil råde alle Asus-brukere til å preventivt fjerne dette fra oppstartsprogrammer, evt. avinstallere programmet om det ikke benyttes FØR dette problemet oppstår. For andre med samme problem uten flere brukere, ser det ut som den eneste løsningen er å formatere. Endret 23. juni 2013 av Fezzer Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Evt installer plain windows, uten alt av bloatware. Drivere finner du uansett på produsenten sin nettside. 1 Lenke til kommentar
Leakim Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 Evt. boote i safe-mode og fjerne crapware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå