Gå til innhold

Pro Cycling Manager 2013

Anbefalte innlegg

Det må da være flere enn meg her inne som spiller dette spillet? :p

Kjøpte det når det kom ut på torsdag, og er så langt fornøyd. Har aldri kjempestore forhåpninger til dette spillet, ettersom det aldri gjøres store forandringer mellom utgavene.

Har ikke fått spilt så lenge, men har vel kommet til Paris-Nice med Team Sky.

Kjedelig at det heller ikke i år er noen LAN muligheter. Armada er vel det nærmeste.

Men hadde vært kult å kunne spille TdF med noen kompiser online, med de ekte lagene! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro den første patchen kommer enten under eller etter touren. Vanligvis så bruker de å slippe en patch tidlig i august som bruker å være en meget god patch. Vi kommer selvfølgelig til å legge ut alt dette på PCMNorge.no når det dukker opp.

Lenke til kommentar

Holder meg mest til PCMDaily, databasen deres bruker å være solid. Etter det jeg har hørt trengs det mer enn en patch for å rette opp i en del ting, blant annet problemer med moralen skal tydeligvis være ganske så ødeleggende.

Et problem har jo vært at det var for vanskelig å skape grupper, så jeg var litt nervøs for om de hadde gått for langt den andre veien, men det ser ut til at det har gått greit.

Lenke til kommentar

Holder meg mest til PCMDaily, databasen deres bruker å være solid.

Absolutt. Daily har nok de beste uoffisielle databasene.

--

At det trengs mer enn en patch er en overstatement. Men at det vil komme flere, er korrekt. Hadde de vært synsk så hadde alt vært fikset i den første, men det vil alltid dukke opp nye feil som man ikke har lagt merke til tidligere.

Syns Cyanide har blitt mye bedre de siste årene på å fikse det mest essensielle på de to første patchene. Altså som nevnt; begynnelsen av august. Husker tidligere år med PCM 1 osv, hvor det tok 3-4 mnd før spillet ble spillbart over flere sesonger.

Lenke til kommentar

Eg startet med Custom team, som eg kalte for Red Bull Pro Cycling Team eller Red Poule som det står på drakten takketvære rettigheter:P

Og laget satser mest på U23 talent, så tok eingod del av startbudsjette på speider rapporta når leita etter U23 talent! Er 3 stjerner i laget, Betancour, Demare og Vanmarcke.

Noken av U23 talento:

h16wInG.png

cilEC9i.png

jeD4oQd.png

4YYnJUC.png

Og Vandenvenne vant ein etappe i Paris-Nice etter brudd heile etappen, der han satt med gode ryttere som Kreuiziger og Coppel på ein kuppert etappe og hard bakke rett før mål, men klarte og følge dei og vant spurten med 0,1mm etter hadde INGEN krefter igjen, men klarte akkorat og vinne allerede i ein alder av 19 år :D

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte i PCM12, men det er helt jeg forstår ikke hvorfor de på død og liv skal ha en løsning hvor halve skjermen bare er tom. Det er vel litt bedre i år, men det ser jo latterlig ut når 2/3 av skjermen ikke har noe informasjon.

Det har generelt sett vært lite innovasjon hos PCM siden jeg kjøpte mitt første i 2008.

Lenke til kommentar

Ja, absolutt. Treningscampene fungerer som doping. Du får en stor boost som avtar etter hvert. F.eks. hvis du sender Cavendish på mountain camp i 2-3 uker får du kanskje 15-20 bonus i mountain stats. Dette avtar etter hvert over en periode på omtrent 2 måneder. Jeg boosta laget mitt på den måten og vant Paris - Roubaix, Giro D' Italia og Tour de France med Thor Hushovd i samme sesong. Det gir ingen mening at det skal være slik. Det er helt fullstendig urealistisk. Er heller ikke veldig vanskelig å lage en bedre og mer realistisk treningscamp.

Andre småting jeg har lyst til å se (og som ikke er veldig vanskelig å programmere) er et bedre system for sponsorer og bedre kontraktforhandlinger. I stedet velger de år etter år å forbedre grafikken bitte litt og oppdatere databasen, og voilá. Nytt game til 500kr!

Lenke til kommentar

Kan aldri huske det ga 15-20 i bonus, vet ikke om du snakker om stats eller % ? De gangene jeg har prøvd det ga det kanskje 2-5 ekstra poeng i den kategorien du trente på, f.eks fjell. Vet at dette var spillets form for "doping", aner ikke om dette er bekreftet noen gang? Men jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har lagt ned mye tid på den delen av spillet

Lenke til kommentar

Kan hende jeg overdrev litt. Har ikke spilt spillet på en stund, og ikke brukt treningscamp på en veldig god stund. Men poenget er at du får en bonus som avtar over tid. Det er ikke slik en treningscamp fungerer i virkeligheten. Du glemmer ikke hvordan du sykler i fjell eller på brostein fordi du ikke har vært på treningscamp på en måned.

Lenke til kommentar

Skjønner hva du er inne på, men når du trener noe spesifikt i en treningscamp/leir eller hva jeg skal kalle det så blir du bedre på akkurat det område. Det er ihvertfall slik jeg har opplevd trening opp igjennom åra, er jo ikke uten grunn at f.eks brosteinsryttere kjører treningsleir i nord Frankrike og Belgia tidlig på våren/vinter? Men at de gikk i fra 77 i brosteom til å plutselig ha 82 er litt mye.

Lenke til kommentar

Nettopp. Treningscamp bør fungere som en multiplikator for trening. Si at du tjener f.eks. 1,5 mountain stats i løpet av en sesong. Det blir rundt 0,2 per måned av treningssesongen. Hvis en treningscamp øker dette med... si 2+0,25*stjernelevel på camp. En 4 stjerners treningscamp over 1 måned vil da gi deg 0,2*(2+0,25*4)=0,2*3=0,6 mountain stats den måneden, altså tre ganger så mye som han ville ha gjort uten spesialtrening. Har du en ung rytter på treningscamp gjennom 2 sesonger og ikke sender han til mange ritt vil du bygge opp en fremtidig stjerne. Men nå ble det mange tall og mye surr og lite konstruktivitet, så jeg tror jeg legger meg. Må opp til første etappe i touren om drøyt 6 timer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...