Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Fordeler og ulemper med å bo alene/med venn?

Anbefalte innlegg

Det er enten det å bo i en bitteliten hybel på 15 kvm hvor det er såvidt plass til en seng og to skritt til kjøkkenkroken.

Eller bo i en leilighet på 53 kvm sammen med en venn som er svært enkel å ha med å gjøre.

Hybelen er på 4k og sokkelleiligheten på 3,2k (på deling med venn)

Har dere erfaringer med å bo alene/med en venn og kan gi meg råd om hva jeg bør velge?

Bit dere merke i at hybelen kun er 15 kvm. Sokkelleiligheten er dog større.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har erfaring med begge deler. Om du skal bo med en venn så må du ikke tenke på hvor godt dere går sammen, men hvor kompatible dere er med levemåte. Om vennen din starter å gå på nervene dine ved f.eks å ikke skru av lys, lukke dører, pisse på gulvet, ikke vaske opp etter seg etc. etc. etc. Så kan du si farvel til en hyggelig stemning i huset.

Å leve sammen med noen andre krever mye fra begge parter, så du bør tenke nøye gjennom det valget.

Lenke til kommentar

Bor selv sammen med en hyggelig kamerat nå, siden den tidligere kjæresten åk rett ut døra med salto forover. Har også bodd med flere kamerater og venninner, samt i kollektiv og bofellesskap.

Det skal sies at jeg er veldig selskapssyk som person og jeg liker svært godt å ha mennesker og støy i mitt nærvær. Av erfaring kan jeg si at man må være veldig tålerant mot den andre parten, men samtidig modig nok til å si ifra hvis ting tråkkes innenfor dine grenser. For all del se bort i fra felles økonomi, men sørg for å ha klare avtaler på fordeling av husholdningsutgifter. Ellers så er det vel vanlig folkeskikk som forventes. Føler du deg komfertabel med å flytte med noen, så anbefaler jeg det på det sterkeste. Det er veldig hyggelig og man mimrer tilbake på det senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...