Gå til innhold

Nytt skjermkort, hovedkort, CPU, minne (10 000)

Anbefalte innlegg

Har ca 10 000 kr til disposisjon for å oppgradere enn noe gamel pc. Tenke noe slik som dette

- Skjermkort 3000

- Hovedkort 1500

- CPU 2000

- Minne 1000

- Nytt headset 1500

Hvis noe gir mye for pengene er jeg villig til å gå både opp og ned i pris. Noen som har noen gode forslag? Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her et mitt forslag. Det gir optimalisert gaming-ytelse for pengene. Eventuelt gå ned til GTX 770, og bytt CPU til 4770k og RAM til 16GB. Det gir bedre ytelse i tunge programmer som benytter seg av flere prosessortråder og som har behov for mye RAM, som f.eks. redigering og rendering. Dette blir også en tusenlapp billigere. Men er det først og fremst en gaming PC bør du gå for oppsettet på bildet.

post-211104-0-96818300-1371982529_thumb.png

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Ser bra ut! Endte opp med en kombinasjon av hva dere to anbefalte. Ang. skjermkort tror jeg GTX 770 er nok for mitt behov, litt i meste laget å betale nærmere 5000 for et skjermkort, selv om det fristet =)

Kan noen kjapt se om handelisten jeg fant frem har komponenter som er kompatibel med hverandre?

https://prisguiden.no/liste/141778/

Kan jo fortelle deg at du har valgt ASUS MAXIMUS VI HERO hovedkort fra netonnet... :)

Og det kan være lurt å velge en ekstra cpu kjøler, fordi prosessoren blir J#¤%"%¤& varm :wee:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Anbefaler å bruke de 200,- ekstra på "K" versjonen, sånn at du kan overklokke + som Nizzen sier, en CPU kjøler, feks. Noctua D14, Corsair H100i, eller Swiftech H220 ;)

Anbefaler også 1x8GB framfor 2x4GB, slik at du kan oppgradere med senere, hva har du nå?

Lenke til kommentar

Hva menes med "K" versjonen? Litt usikker på hvilken komponent du snakker om =)

CPU-kjøler er en god idee! Overklokking er en ting, men først og fremst liker jeg en stillegående pc!

Det jeg har nå er; Geforce 8800 gt skjermkort, 4GB minne (2*2), CPU fra tiden rundt introduksjon til 2 kjerner CPU (intel core?)

Lenke til kommentar

Hva menes med "K" versjonen? Litt usikker på hvilken komponent du snakker om =)

CPU-kjøler er en god idee! Overklokking er en ting, men først og fremst liker jeg en stillegående pc!

Det jeg har nå er; Geforce 8800 gt skjermkort, 4GB minne (2*2), CPU fra tiden rundt introduksjon til 2 kjerner CPU (intel core?)

Da er det jo greit å gå fullt ut :p

"K" = Intel i7 4770K, og ikke Intel i7 4770! Den som har en "K" etter seg kan overklokkes :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...