Gå til innhold

Dag .T Andersen, Stortingspresident

Anbefalte innlegg

Dag Terje Andersen

Født : 27. mai 1957

Fødested: Frogn

Politisk karriere:

Regjering:

Dag Terje Andersen, statsråd av Jarle Vines, CC-BY-SA

fri lisens

Dag Terje Andersen, norsk politiker (Arbeiderpartiet) og skogsarbeider. Han er Stortingspresident i perioden 2009-13 og representerer Vestfold på Stortinget.

Dag Terje Andersen var landbruksminister 1996–97 i Jaglands regjering og hadde følgende posisjoner i den rød-grønne regjeringen: nærings- og handelsminister 2006–08, fungerende fiskeri og kystminister 2006-2007 og arbeids- og inkluderingsminister 2008-09.

Politisk karriere

Dag Terje Andersen var leder i Lardal Arbeiderparti i perioden 1981-84. 1988-92 var han ordfører i Lardal. Andersen var partisekretær i Arbeiderpartiet 1992-96 og medlem av landsstyret 2002-07.

I 1989 ble Dag Terje Andersen valgt som vararepresentant til Stortinget fra Vestfold. Han satt som vararepresentant i periodene 1989–93 og 2001–05. Han var stortingsrepresentant for Vestfold 1997–2001 og fra 2005.

Andersen var politisk rådgiver i Utenriksdepartementet 1992 og senere statssekretær i Sosialdepartementet samme år. På Stortinget ledet han Finanskomiteen 2000–01 og Kommunal- og forvaltningskomiteen 2005–06. Han er stortingspresident for stortingsperioden 2009-2013.

Dag Terje Andersen har Examen artium fra reallinjen 1976 og journalistikk fra Folkeuniversitetet.

Han har jobbet som smelteverksarbeider 1977-79 og skogsarbeider 1979-92 (halv stilling i ordførerperioden), og 2002. Han ble tildelt Eidsvold Verks skogpris i 2002. Han var styreleder for stiftelsen Senter for internasjonal klima- og energipolitisk forskning ved Universitetet i Oslo (Cicero) 2001-05.

Regjering

Statsråd, Landbruksdepartementet, 25.10.1996 - 17.10.1997

Statsråd, Nærings- og handelsdepartementet, 29.09.2006 - 20.06.2008

Fungerende statsråd, Fiskeri- og kystdepartementet, 16.11.2006 - 09.04.2007

Statsråd, Arbeids- og inkluderingsdepartementet, 20.06.2008 - 02.10.2009.

http://snl.no/Dag_Terje_Andersen

Det var litt info vedrørende denne APe mannen.

For ikke så lenge siden overhørte jeg litt skryt på NRK P1, hvor DTA deltok.

Han listet opp om hvor flott demokrati vi har i Norge. Hvor nyyydelig samarbeide de hadde på Storinget, tverrpolitisk. Men merk dere en viktig ting, han var aldri inne på Europabevegelsens stortingsgruppe, for å fortelle oss om denne største lobbyisten som ulovlig har befestet stortinget vårt.

Han nevnte ikke denne "blindveien og rundkjøringen" som styrer som en stalin inne i vår nasjonalforsamling. Som egentlig er en internasjonal interesse for one World Order.

DTA serverte løgnen om at vi har et demokrati, men det finnes ikke!

Det samme demokrati som Støre skrøt av at de har bombet i hauet på Libya.

http://bmonline.no/f...lit=Libya#p2725

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Han nevnte ikke denne "blindveien og rundkjøringen" som styrer som en stalin inne i vår nasjonalforsamling. Som egentlig er en internasjonal interesse for one World Order.

DTA serverte løgnen om at vi har et demokrati, men det finnes ikke!

Nok en hat og konspirasjons tråd mot arbeiderpartiet. Kos dere med å fylle opp forumets servere med deres sure oppstøt. Ferre og ferre tar dere alvorlig. Forlater tråden like raskt som jeg kom inn i den.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Nok en hat og konspirasjons tråd mot arbeiderpartiet. .

Riktig, det er en ondsinnet konspirasjon mot folket og mot grunnloven og landet som politikerne driver med, og du vet det. Det er derfor du prøver å bortforklare og latterliggjøre dem som har oppdaget hva politikerne dreiver med.

Det er ikke snakk om noen "konspirasjon" fra vår side mot ap, men ved å fremstille ap som "offer" så mener du at du lettere kan oppnå det du vil.

Jeg tror ikke at du for alvor mener at vi skal elske arbeiderpartiet for alt det onde de har gjort mot oss og mot landet fra de først kuppet makten før krigen og til nå.

Og ap er helt sikkert ikke ferdig meg sine overgrep mot folk og land ennå, jeg tror heller at det vi vil få oppleve i den nåre fremtig vil bli verre en det ap har gjort til nå.

Men nå var du jo litt rask med å snakke om ap, for politikere fra de andre partiene er jo med på denne ondsinnede konspirasjonen mot folket.

Men ap har hatt makta lengst, og kontrollerer stort sett hele butikken gjennom alle sine disipler som de har plassert rundt om i ledende stillinger i samfunnet.

Og ikke minst det skjulte og ulovlige stay behind-nettverket.

Ferre og ferre tar dere alvorlig

Tvert imot, stadig flere får opp øynene for hva ap egentlig har drevet med opp gjennom årene, og også hva politikerne driver med i dag. Både appolitikere og politikere fra andre partier.

Endret av Baltazar94
  • Liker 1
Lenke til kommentar

[/size]

Nok en hat og konspirasjons tråd mot arbeiderpartiet. Kos dere med å fylle opp forumets servere med deres sure oppstøt. Ferre og ferre tar dere alvorlig. Forlater tråden like raskt som jeg kom inn i den.

Nå tror jeg at AP og globalistene i One World Order har noe veldig feiende flott til felles, nemlig det globale helvetet- som de sikler etter hver eneste dag på Nrk P1 og TV.

For de av dere som har oppdaget svineriet, så kan dere også observere at de nå har slettet sin side, enverden.no

Men jeg har laget en kopi, slik at ingen skal tro at det var et eventyr. Her kan dere se navnene på disse besteborgerne som sitter på Stortinget- fra ytterste venstre til lengst til høyre er de alle med, noe som er et meget godt bevis på deres avtalte og korrupte spill med nordmenns liv.

Det fins ikke noe demokrati, merk deg dette- (kommunist-gun)- Kgun ingen agenda ivaretar norske interesser, men fremmede makters lyster.

Her er siden dere må studere nøye- se hvilke individer som er med:

Den er også registrert i partiregisteret i Brrg.

http://bmonline.no/html/1world.html

BmOnline

Morro er det jo- at jeg kan vise til at jeg fins- værre er det med deg. Men jeg skjønner godt at folk ikke tørr å stå fram med sin fulle signatur i dette møkkalandet- hvor man blir likvidert for intet, jfr Utøya, Tønne, osv osv.

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...