Konkulf Skrevet 23. juni 2013 Del Skrevet 23. juni 2013 (endret) http://www.uberent.com/pa/ Er selv en ivrig RTS-fan, og må si dette er nok et av de store spillene for meg i år. Svære kamper som går over planeter og galakser med 40 spillere føles jo nesten ut som en våt drøm, blir gøy å se hvordan dette blir i praksis Spillets pris under alpha tiden er jo også veldig omdiskutert (spesielt da på spillets steam forum), da prisen er vel noe av det høyere jeg har sett på steam (83€). Er jo folk som nå plutselig vil boikotte spillet i hytt og pine på grunn av forretningsmodellen som spillet bruker. Så, noen andre som følger utviklingen av dette spillet? Edit: Kan også være verdt å nevne at hvis du skal kjøpe spillet, gjør det via spillets nettside, da den er noe billigere der. Endret 23. juni 2013 av Konkulf 2 Lenke til kommentar
eRextion Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Dette var en gammel tråd, gitt. Noen som spiller dette eller? Prøvde det for første gang med en kompis igår og førsteinntrykket mitt var bra. Det virker veldig lovende, og jeg gleder meg egentlig bare til å spille mer ikveld! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Synes det lignet litt på gode gamle Total Annihilation, men med ganske elendig unit designs, så tror ikke jeg biter helt enda, noen som anbefaler det? Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 Jeg har spilt det littegranne. I starten var det et mareritt å holde styr på kameraet. Men det går greit nå. Synes det er artig å stikke til andre planeter, og et av målene er jo å prøve å sende en astroide eller hva det er for noe inn i en annen planet. For om jeg husker rett så har de lagt til det "våpenet". Men vet jo ikke om det faktisk finnes astroider i spillet. MEN jeg håper de fikser lyden på selve skytingen, for den høres ikke bra ut synes jeg. Jeg hadde håpet på at de forskjellige commanderen du kan være hadde forskjellige våpen eller noe som gjorde de litt unik, for nå har det ikke noe å si hvilken du velger. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 17. september 2014 Del Skrevet 17. september 2014 (endret) Har fulgt Planetary Annihilation tett lenge nå. Spiller i grunn ikke så mye, men det er spennende å følge utviklingen, også nå etter offisiell lansering (i den grad det gjør en forskjell). Spilte mye Total Annihilation for lenge siden, og er nysgjerrig på hvordan PA utvikler seg, og hvor lik spillfølelsen blir gode gamle TA. Det hele er jo en salig blanding av Supreme Commander og Total Annihilation, med en del nye innslag. Det mest åpenbare er selvsagt at man spiller på hele planeter istedenfor relativt flate kart. Du kan bygge rakettmotorer (Halleys) på utvalgte planeter/måner og sende dem inn i andre. På metallplaneter kan du nå bygge en svær planetlaser (5x Catalysts -> Annihilaser; tenk Star Wars og Death Star). Disse er selvsagt svært dyre å konstruere, og det klarer du ikke uten et veldig solid overtak. Dette vil du derfor neppe se i jevne toppmatcher. Utover dette er det mye likt SupCom og TA, bare på sfærer. I tillegg til flerspiller kan man spille mot datamaskinen, enten i ordinær modus eller i Galactic War, som er et eget enspillerformat (enn så lenge) smått inspirert av samme i TA. Du starter med et veldig begrenset sett enheter og bygninger, og kjemper deg gjennom en galakse på jakt etter ny teknologi og selvsagt fiendens ledere. Noen kampanjemodus med historie finnes ikke ennå, men kommer forhåpentlig etter hvert. Menyer og tilhørende grensesnitt føles ennå litt lite gjennomført hvis jeg skal være veldig pirkete, men de fungerer helt greit. Det problemet forsvinner under selve spillingen, så det er ikke så mye å bry seg om. De har lagt forholdene virkelig godt til rette for strømming og live-analyse (statistikk/grafer) for tilskuere og eventuelle kommentatorer i toppmatcher og turneringer for øvrig. For den som spiller er det i tillegg til det mest nødvendige flere gode verktøy man kan bruke for å kommandere enhetene sine: area commands, picture-in-picture (dynamisk minimap) og mange smarte løsninger for bygging og produksjon av enheter. Det aller meste har vi sett før i enten TA, SupCom, eller begge. Noe som mangler fra SupCom er disse strategiske ordrene på høyeste nivå man kunne legge opp og med det automatisere mye. Spillmotoren begynner å bli veldig solid, og de arbeider mye med optimisering i disse dager; der har de tatt store steg framover fra noe som allerede var ganske effektivt. Sett i sammenheng med andre strategispill er det ganske utrolig hvor mye de får skvist ut av pc-maskineriet når man tenker på hvor mange enheter som kan være i spill til enhver tid. Balansering av enheter er en evig debatt med mye subjektivitet, så der blir det opp til utviklerne hva slags offisiell balanse de skal ha. Er man uenig så kan man alltids støtte seg på balanse-mods. Utviklerne har så langt fokusert mest på landenheter, og marinen har dermed ikke fått så mye oppmerksomhet ennå. Der mangler ennå en del, men jeg tenker meg at de har nedprioritert dette fordi kamper flest foregår desidert mest på land (dvs. alt annet enn vann, altså i lufta så vel som i bane over planetene). Jeg ser gjerne at marinen får mer kraft, og blir enklere å forholde seg til (skip er utrolig trege og vanskelige å manøvrere). Litt penere menyer hadde heller ikke gjort noe. Alt i alt har det vært veldig mye polering i det siste, som forberedelse til lansering (som var 5. september), og de har i stor grad lyktes med dette. Noe balansering syns jeg ennå det trengs, men jeg vet ikke riktig hvor nær de selv syns de er den balansen de ønsker. Videre skal de fortsette å utvikle nye funksjoner/verktøy for å hjelpe flerspillermiljøet, modderne og den store elefanten i rommet: offline-spilling. Enn så lenge må man koble til servere for å spille, men dette har hovedsaklig vært som et verktøy for å lette feilsøking under utviklingen. Vi forventer en relativt snarlig slipp av serverprogramvaren så man kan kjøre egne servere, samt at man kan spille enspiller uten å måtte koble til noe som helst. Flere enheter kan vi sikkert også vente oss med tiden. Asteroider ble nevnt; dette skal vel komme etter hvert, så vidt jeg vet. Det skal vel også bedre støtte for rene vannplaneter, og med det må de pent ordne opp i marinen også. Kommandører er rent kosmetiske, men i Galactic War kan man låse opp nye startkommandører slik at man kan starte med andre enheter. Utseendet til kommandøren endrer du dog uavhengig av dette. Link til FAQ: http://www.uberent.com/pa/faq/ Har sikkert glemt mye, men jeg tror det holder nå. Edit: Leif og småpuss. Endret 17. september 2014 av Imsvale 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå